Gå til innhold

Ny spill pc til max 6000 kr, trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et sånt hovedkort med en Phenom 9550, hadde 9850BE, men det ble for varmt så den puttet jeg i et 790FX-DS5 kort.

Uansett, 6400+ er også en strømsluker og er ikke anbefalt brukt i m-atx kort, uansett, hvorfor i all verden kjøpe AMD nå? du får et mye bedre Intel oppsett til samme pris, har to AMD maskiner og flere Intel så jeg snakker av erfaring, ikke bare "har hørt/lest"

Lenke til kommentar

Hei, har funnet ut at jeg skal kjøpe meg en ny pc i stede for og oppgradere den gammle.

Jeg har et PCI grafikkort, en sata hdd og en sata dvd brenner liggende så trenger ikke dette i første omgang da jeg ikke har råd til det.

Det jeg trenger er strømforsyning, cpu, hovedkort, ram og et kabinett. Jeg skal bygge en gamer pc som kan takkle litt nyere spill som f.eks burnout paradise når det kommer til pc, assassins creed hadde også vært gøy. Vil at pcen skal være så stillegående som mulig, kabinettet vil jeg skal være stillegående og ikke ha noen lys og et par usb porter i toppen hadde heller ikke skadet. Har lyst på en pc som kan oppgraderes. Er dette mulig for 6k? Kan noen hjelpe meg med og velge deler?

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Kom over to pakker på komplett.no nå:

Pakke 1, Intel

Pakke 2, AMD

Er noen av disse noe og satse på, er de oppgraderingsvennlige?

eg hadde tatt pakke 2.

men det er ikke med OS i pakkene

Og hvorfor pakke 2?

Det hovedkortet Komplett leverer er et m-atx som ikke takler 125W prosessorer så veldig godt (som Phenom 9750/9850) - les her:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3279&p=2

Har et sånt kort som jeg prøvde med 9850BE sjøl (9750 bruker like mye strøm) og det var ikke trygt, særlig bør man ikke prøve noe slags overklokking.

Komplett har vel ikke hatt så mye problemer med det enda, mest fordi svært få kjøper AMD om dagen og særlig Phenom da de ikke akkurat gir mye valuta for penga nå.

På intel pakka er det iallefall et Intel P35 hovedkort, rikitgnok et MSI kort som ikke akkurat er blant de aller beste, men greit nok.

Uansett, det beste er å bygge selv.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...