JiGGe Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Har nå den siste uken jobbet litt med designet til en fotograf. Og jeg lurer på hva dere syns om det. Lurer også på pris. Hvor mye burde jeg ta for jobben? Lages i php. Fotogalleri, kontakt skjema og redigering av "Hjem" og "om meg" Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg synes gråfargen var veldig kjedelig, blant annet. Prøv med noe lysere kanskje? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg synes hele siden virket litt "billig", og oppsettet var ganske standard. Gråfargen virket tung, ville prøvd med noe lysere. Skriften i header og brødteksten er heller ikke på linje, menyelementene er midtstilt og siden fremstår ganske rotete og som en blanding av alt for mange stiler. Sier ikke at den er dårlig, det er den ikke, men mer "helt ok". Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Siden er alt for innrammet med bilder/grafikk som er ganske oppbrukt.. Typografien ligner grisen og du har brukt skriftyper som ikke er vanlige.. Noe sier meg at du burde holde deg til fotografier isteden for design... Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Siden er alt for innrammet med bilder/grafikk som er ganske oppbrukt.. Typografien ligner grisen og du har brukt skriftyper som ikke er vanlige.. Noe sier meg at du burde holde deg til fotografier isteden for design... Takk, for kritikk. Jeg er ikke fotograf, men en 15 år gammel gutt som prøver å leke seg litt med webdesign. Når jeg skriver her forventer jeg både positiv og negativ kritikk. Men jeg er ikke interessert i å høre ting som ikke har noe med dette i det hele tatt. Her poster jeg i "Websidekritikk" da forventer jeg kritikk på websiden og ikke om jeg burde drive med fotografier eller design. Typografien skal forandres. Det er planen. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Siden er alt for innrammet med bilder/grafikk som er ganske oppbrukt.. Typografien ligner grisen og du har brukt skriftyper som ikke er vanlige.. Noe sier meg at du burde holde deg til fotografier isteden for design... Takk, for kritikk. Jeg er ikke fotograf, men en 15 år gammel gutt som prøver å leke seg litt med webdesign. Når jeg skriver her forventer jeg både positiv og negativ kritikk. Men jeg er ikke interessert i å høre ting som ikke har noe med dette i det hele tatt. Her poster jeg i "Websidekritikk" da forventer jeg kritikk på websiden og ikke om jeg burde drive med fotografier eller design. Typografien skal forandres. Det er planen. Så det du sier er; Om en hobby-snekker lager seg et lite uthus, og ber en kammerat som ER snekker om å sjekke det han mener er "bra arbeid", så skal kammeraten lyve å si, "Joda Ola! Det dær var helt suverent!" isteden for "Det dær var noe av det værste jeg har vært borti, du burde rive hele greia å finne deg en annen hobby!" Saken er JiGGe: Webdesign, grafisk design etc. er akkurat det samme som å være en snekker, et yrke! Det finnes mange hobby-webdesignere, og noen av disse har faktisk peiling på hva de holder på med, noe du ikke har. Det er mange faktorer, regler og normer som spiller inn når man designer (Alt fra nettsider til annonser) Disse har du værken følgt eller prøvd å følge.. Derfor sier jeg som jeg sa, Noe sier meg at du burde holde deg til fotografier isteden for design.. Men dette var da jeg trodde du hold på med foto Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Om en hobby-snekker lager seg et lite uthus, og ber en kammerat som ER snekker om å sjekke det han mener er "bra arbeid", så skal kammeraten lyve å si, "Joda Ola! Det dær var helt suverent!" isteden for "Det dær var noe av det værste jeg har vært borti, du burde rive hele greia å finne deg en annen hobby!"Kameraten skal ikke si noen av delene. Han skal si "Her burde du ha gjort sånn og brukt skruer der, og den planken er for tynn og du burde kanskje bruke noe kraftigere enn trelim i taket." Eller kanskje t.o.m. tilbudt seg å hjelpe han med uthuset.Det kalles konstruktiv kritikk. Til trådstarter: Jeg er enig i at designet var litt tungt, bruk lysere gråtoner. Rundingene (øverst til venstre) var stilige. Kanksje du skal bruke mer av disse? men ikke bare smøre de utover, tenkte på en hensiktsmessig måte som feks å markere overskrifter. Er dråpebildet tatt av fotografen? Hvis ikke bør det definitivt bort. Uansett bør det revurderes. Dråpebilder er morsomt, men oppfattes litt oppbrukt og kjedelig. Fonten, spesielt "overskriftsfonten" bør kanskje byttes ut med noe mer stilrent, slik at det står til resten. Den virker litt barnslig/tegneserieaktig i mine øyne. Og hva med runde hjørner? Det er jo i vinden ... Lykke til Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Siden er alt for innrammet med bilder/grafikk som er ganske oppbrukt.. Typografien ligner grisen og du har brukt skriftyper som ikke er vanlige.. Noe sier meg at du burde holde deg til fotografier isteden for design... Takk, for kritikk. Jeg er ikke fotograf, men en 15 år gammel gutt som prøver å leke seg litt med webdesign. Når jeg skriver her forventer jeg både positiv og negativ kritikk. Men jeg er ikke interessert i å høre ting som ikke har noe med dette i det hele tatt. Her poster jeg i "Websidekritikk" da forventer jeg kritikk på websiden og ikke om jeg burde drive med fotografier eller design. Typografien skal forandres. Det er planen. Så det du sier er; Om en hobby-snekker lager seg et lite uthus, og ber en kammerat som ER snekker om å sjekke det han mener er "bra arbeid", så skal kammeraten lyve å si, "Joda Ola! Det dær var helt suverent!" isteden for "Det dær var noe av det værste jeg har vært borti, du burde rive hele greia å finne deg en annen hobby!" Saken er JiGGe: Webdesign, grafisk design etc. er akkurat det samme som å være en snekker, et yrke! Det finnes mange hobby-webdesignere, og noen av disse har faktisk peiling på hva de holder på med, noe du ikke har. Det er mange faktorer, regler og normer som spiller inn når man designer (Alt fra nettsider til annonser) Disse har du værken følgt eller prøvd å følge.. Derfor sier jeg som jeg sa, Noe sier meg at du burde holde deg til fotografier isteden for design.. Men dette var da jeg trodde du hold på med foto Dette er både urimelig, usakelig, og usmakelig kritikk. La oss holde oss til saklig omtale av dette utkastet. Siden er alt for innrammet med bilder/grafikk som er ganske oppbrukt.. Typografien ligner grisen og du har brukt skriftyper som ikke er vanlige.. Noe sier meg at du burde holde deg til fotografier isteden for design... Takk, for kritikk. Jeg er ikke fotograf, men en 15 år gammel gutt som prøver å leke seg litt med webdesign. Når jeg skriver her forventer jeg både positiv og negativ kritikk. Men jeg er ikke interessert i å høre ting som ikke har noe med dette i det hele tatt. Her poster jeg i "Websidekritikk" da forventer jeg kritikk på websiden og ikke om jeg burde drive med fotografier eller design. Typografien skal forandres. Det er planen. Jeg skulle gjerne like å vite om det var noen krav eller ønsker fra oppdragsgiver. Er det noen krav til farger eller inntrykk? Hvem er denne fotografen? Hvilket nivå er han på? Alder? Hvem og hva tar hen bilder av? Hvem er kundene hans? Hvem er han og hvordan forsøker du å uttrykke dette? Jeg har ingen ting å gå etter, utenom min egen synsing. Jeg kjenner jo ikke kravene til oppdragsgiver, men jeg er ikke helt overbevist om at blått og grått fungerer så bra. De blå overskriftene og den blå teksten var litt vanskelig å lese. Mulig fotografen har noen tanker på andre fargekombinasjoner som vil passe til hans karrakter, så jeg tror jeg ville tatt en ekstra runde for å fjerne litt mer grått, og sørge for at siden blir litt mer lettlest. Fint å se at du har satt linjehøyde forresten! Du kan også med fordel se litt mer på justering, da du vingler litt mellom forskjellige justeringer. Jeg kjenner ikke forutsetningene til designet, så det er fult mulig at de valgene du har på justering passer til oppdraget, men jeg vet ingen ting om hvilket uttrykk du forsøker å formidle. Jeg håper at Stian Jacobsen sine personangrep ikke tar fra deg lysten til å be om feedback på utkast i fremtiden. Dette utkastet er ganske normalt for hva som legges ut på dette forumet, men det er ikke normalt at man blir angrepet på denne måten. Jeg kan gjerne gi deg tilbakemeldinger, men jeg jobber med web design, ikke med web styling. Jeg trenger derfor å vite hva du forsøker å oppnå, slik at jeg kan gi tilbakemeldinger på om de designvalgene du gjør oppnår det du søker. Du skal jo tross alt ikke lage siden slik jeg synes du skal, men slik du og oppdragsgiver vil. Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Jeg skulle gjerne like å vite om det var noen krav eller ønsker fra oppdragsgiver. Er det noen krav til farger eller inntrykk? Hvem er denne fotografen? Hvilket nivå er han på? Alder? Hvem og hva tar hen bilder av? Hvem er kundene hans? Hvem er han og hvordan forsøker du å uttrykke dette? Han er 24 år gammel hobby fotograf. Ikke utdannet. Så han side skal representere hobbyen hans. Tror ikke han satser på å tjene mye penger på dette. Men siden skal heller vise frem bildene han har tatt og kanskje så får han et oppdrag i fremtiden. Jeg har ingen ting å gå etter, utenom min egen synsing. Jeg kjenner jo ikke kravene til oppdragsgiver, men jeg er ikke helt overbevist om at blått og grått fungerer så bra. De blå overskriftene og den blå teksten var litt vanskelig å lese. Mulig fotografen har noen tanker på andre fargekombinasjoner som vil passe til hans karrakter, så jeg tror jeg ville tatt en ekstra runde for å fjerne litt mer grått, og sørge for at siden blir litt mer lettlest. Fint å se at du har satt linjehøyde forresten! Jeg spurte oppdragsgiver hvordan han ville at det skulle se ut. Og han sendte bildet (som jeg bruker i headeren) og sa at han ville at jeg skulle bruke fargene blå og svart/grått. Så det er ikke jeg som har bestemt fargene. Det er det han som har gjort. Du kan også med fordel se litt mer på justering, da du vingler litt mellom forskjellige justeringer. Jeg kjenner ikke forutsetningene til designet, så det er fult mulig at de valgene du har på justering passer til oppdraget, men jeg vet ingen ting om hvilket uttrykk du forsøker å formidle. Jeg legger merke til selv at jeg har litt størrelse mellom "mellomrommene på boksene" Har tenkt å fikse på det selv. Jeg håper at Stian Jacobsen sine personangrep ikke tar fra deg lysten til å be om feedback på utkast i fremtiden. Dette utkastet er ganske normalt for hva som legges ut på dette forumet, men det er ikke normalt at man blir angrepet på denne måten. Jeg har vært en aktiv bruker på dette forumet. Og folk flest klarer å holde seg til temaet. Så jeg lar ikke en person ødelegge alt sammen. Jeg kan gjerne gi deg tilbakemeldinger, men jeg jobber med web design, ikke med web styling. Jeg trenger derfor å vite hva du forsøker å oppnå, slik at jeg kan gi tilbakemeldinger på om de designvalgene du gjør oppnår det du søker. Du skal jo tross alt ikke lage siden slik jeg synes du skal, men slik du og oppdragsgiver vil. Tusen hjertelig takk for god kritikk. Det hjalp meg veldig. Endret 19. mai 2008 av JiGGe Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 ...Han er 24 år gammel hobby fotograf. Ikke utdannet. Så han side skal representere hobbyen hans. Tror ikke han satser på å tjene mye penger på dette. Men siden skal heller vise frem bildene han har tatt og kanskje så får han et oppdrag i fremtiden. ... Jeg spurte oppdragsgiver hvordan han ville at det skulle se ut. Og han sendte bildet (som jeg bruker i headeren) og sa at han ville at jeg skulle bruke fargene blå og svart/grått. Så det er ikke jeg som har bestemt fargene. Det er det han som har gjort. ... Dette utkastet ble ett godt eksempel på at det er veldig kjekt å kjenne forutsetninger for å kunne gi skikkelig tilbakemelding. Utifra hva du sier så holder dette utkastet i bøtter og spann, inkludert farger. Når det gjelder betaling så kan du jo se på hvor mange timer du har jobbet med dette, og hva som er en fornuftig timespris. Du burde også tenke litt på hva slags oppdrag du egentlig har fått. Under 100Kr timen blir vel litt vel snaut, mens 4-500Kr timen blir vel i litt meste laget. Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Tenker nok langt under 100 kr i timen da jeg driver dette bare på hobby. Tenkte mer rundt 2000 kr etter at jeg er ferdig og kode siden. Syns du det er for mye? Html, Css og php skal brukes. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Tenker nok langt under 100 kr i timen da jeg driver dette bare på hobby. Tenkte mer rundt 2000 kr etter at jeg er ferdig og kode siden. Syns du det er for mye? Html, Css og php skal brukes. 2000,- er ikke for mye etter min mening så lenge du gjør jobben bra. Du bruker jo mye av din fritid på siden, klart man må ha noe igjen da Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Saken er JiGGe:Webdesign, grafisk design etc. er akkurat det samme som å være en snekker, et yrke! Det finnes mange hobby-webdesignere, og noen av disse har faktisk peiling på hva de holder på med, noe du ikke har. Jeg blir særdeles provosert når jeg ser slike tåpelige utsagn. Her kommer en 15 år gammel gutt og spør om konstruktiv kritikk på et utkast som slett ikke er verst til hans alder å være, for så å blir svart slik av voksne mennesker. Og i tillegg med en rekke forferdelige skrivefeil i innlegget sitt. Man må bare le av det. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Du må prøve å tørre være enda mere kreativ. Det kan virke skummelt, men får ofte bra resultat. Surf litt rundt på nettet og sjekk andre nettsider så får du inspirasjon. At du valgte et "mørk" stil er greit, selv synes jeg mørke farger er vanskeligere å lage en side med enn lyse. Jeg synes også at mørkt passer til en fotograf side. Regner med at dette er en privat fotograf og ikke butikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå