Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

WD 500gb my book vil ikkje starte opp

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har ein Western Digital my book på 500gb som ikkje vil starte opp. Har brukt disken ei stund, og har ikkje hat nåkke problem med den, men plutselig ein dag klarte eg ikkje å komme inn på disken. Det som skjer når eg kobler den til pcen, er at lyset i front starter å lyse, så høres det ut som hardisken prøver å starte opp når turtallet stiger, og eg hører at disken arbeider, men så blir det heilt stilt. Det lyser fortsatt i av/på knappen, men ingen andre ting skjer, eg får ikkje nåkke melding om at pcen har funne nåkke ekstern harddisk. Er det nåkken som har eit forslag til ka som kan fikse problemet? Eg grøsser over tanken på å miste det som ligger på disken.

på horhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F
Prøv en annen USB kabel... En som er godkjent for USB 2.0

Det finnes da ikke forskjell på USB kabler. Hadde jo vært en salig røre hvis så hadde vært tilfelle.

Samme som å hevde at der ikke er forskjellig cat på tp kabler.....

De fleste USB kabeler som følger med utstyr i dag er godkjent for USB 2.0, men bare såvidt. Kvaliteten på de medfølgende kabler er ikke av beste merke, men godkjent for USB 2.0. De beste USb kablene har skjerming.

Det er faktiskt av erfaring jeg sier når at å skifte kabelen er både en enkel og billig måte å feilsøke på. En annen løsning er å ta ut disken og sette den i maskinen for å sjekke om disken faktisk er ok, men da bryter bruker grantien på sin eksterne disk.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...