Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tatt for offentlig drikking

lord_doh

Anbefalte innlegg

Var på byn i går med noen venner og var nokså beruset. Da gjorde jeg den feilen og tok opp en halvliter fra en pose jeg bærte og begynte såvidt å drikke fra den. Akkurat da kjørte det en politibil ved siden av og tre politimenn kom ut. De spurte om legitimasjon og jeg tok medvillig opp bankkortet mitt. De noterte ned navnet mitt og annen informasjon og de ba meg helle ut drikken jeg hadde igjen. Politimannen jeg snakket med sa at jeg oppførte meg bra og ba meg gå rett hjem.

Vil de gi meg en bot for dette? Og vil dette resultere i prikk på rullebladet? Er under 18 år forresten.

Er takknemlig for svar...

Neste gang unnlater du å vise legitimasjon. (Det er kun en politiforskrift som pålegger personer å fremvise legitimasjon) Spør de deg om navnet ditt, gi dem fornavnet ditt (ditt kristne navn) og spør de om etternavn, si at du ikke har noe etternavn, men at familien din har et familienavn, men du ser ingen grunn til å dele den informasjonen med de. Spør de deg om når du ble født, si at det vet du ikke, for du kunne ikke rekne når du ble født, og alt du vet om din førdselsdag er annenhåndsopplysning du ikke kan gå god for. De kommer til å fortsette forsøket med å fastslå at du er en person med etternavn og fødselsnummer, men så lenge du holder på ditt, vil de ikke kunne fastslå at du er en person. Gir de deg bot, be dem ta ned notis om at boten er underskrevet i protest og under tvang og trussel. be så om originalen av boten og ingen kopi, da du har rett på originalen, siden boten er en økonomisk kontrakt inngått på politiets anmodning, og dernest har du rett på originaldokumentene. Tar de deg med til kasjotten, nekt å skrive under noen sakspapirer, spesielt de som stempler deg som en person, og truer de deg til å underskrive, pass på at du legger til en notis ved underskriften og gjør betjenten oppmerksom på at du har skrevet denne notisen, som sier at underskriften er skrevet under i protest og under tavng og trussel... Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var på byn i går med noen venner og var nokså beruset. Da gjorde jeg den feilen og tok opp en halvliter fra en pose jeg bærte og begynte såvidt å drikke fra den. Akkurat da kjørte det en politibil ved siden av og tre politimenn kom ut. De spurte om legitimasjon og jeg tok medvillig opp bankkortet mitt. De noterte ned navnet mitt og annen informasjon og de ba meg helle ut drikken jeg hadde igjen. Politimannen jeg snakket med sa at jeg oppførte meg bra og ba meg gå rett hjem.

Vil de gi meg en bot for dette? Og vil dette resultere i prikk på rullebladet? Er under 18 år forresten.

Neste gang unnlater du å vise legitimasjon. (Det er kun en politiforskrift som pålegger personer å fremvise legitimasjon) Spør de deg om navnet ditt, gi dem fornavnet ditt (ditt kristne navn) og spør de om etternavn, si at du ikke har noe etternavn, men at familien din har et familienavn, men du ser ingen grunn til å dele den informasjonen med de. Spør de deg om når du ble født, si at det vet du ikke, for du kunne ikke rekne når du ble født, og alt du vet om din førdselsdag er annenhåndsopplysning du ikke kan gå god for. De kommer til å fortsette forsøket med å fastslå at du er en person med etternavn og fødselsnummer, men så lenge du holder på ditt, vil de ikke kunne fastslå at du er en person. Gir de deg bot, be dem ta ned notis om at boten er underskrevet i protest og under tvang og trussel. be så om originalen av boten og ingen kopi, da du har rett på originalen, siden boten er en økonomisk kontrakt inngått på politiets anmodning, og dernest har du rett på originaldokumentene. Tar de deg med til kasjotten, nekt å skrive under noen sakspapirer, spesielt de som stempler deg som en person, og truer de deg til å underskrive, pass på at du legger til en notis ved underskriften og gjør betjenten oppmerksom på at du har skrevet denne notisen, som sier at underskriften er skrevet under i protest og under tavng og trussel... Lykke til!

Det er da så vidt jeg vet, ikke innført legitimasjonsplikt for norske statsborgere i dette landet (mener da ved å færdes på offentlig sted som f.eks. fotgjenger).

Lenke til kommentar
For noe sludder!

Du har plikt til å straks oppgi navn, fødselsdato, fødselsaar, stilling og Bopæl når en offentlig myndighet krever det jf strl §333.

Vel, minner deg om paragraf én i straffeloven;

§ 1. Denne Lovs første Del finder, forsaavidt intet modsat er bestemt, Anvendelse paa alle strafbare Handlinger.

Straffelovgivningen gjelder med de begrensningene som følger av overenskomst med fremmed stat eller av folkeretten for øvrig.

Skulle vært interessant å prøve ut folkeretten og/eller sedvaneretten i denne sammenhengen, nemlig retten til ikke å assosieres med en person, når en person er en juridisk korporasjon gitt rettigheter og innlemmet i den øvrige loven. En fri mann må kunne unngå å assosieres med en person, når han ikke er ute i den øymed å tjene penger, drive handel eller fremme krav på en annen person. Vet ikke om noen instanser hvor dette er prøvd i Norge, men vet at dette er prøvd i andre land med liknende rettssystem som Norge, som f.eks. Canada, med suksess.

EDIT: Dessuten fremmer ikke mannen noen løgn, nekt eller svindel ved å ikke anerkjenne eksistensen og assosiasjonen til et etternavn, ei heller en fødselsdag, da mannen med hånda på hjertet og med svor til bibelen ikke kan vitne til når han ble født. Men ikke ta dette for god fisk. Les og finn svar, om du søker. Det er noe fundamentalt feil med å skulle søke tillatelse for å begå lovlige handlinger, da folkeretten må sikre oss rettighetene til å utføre alle lovlige handlinger. Noe annet ville vært fullstendig ulogisk, umoralsk og perverst. Den eneste lisensen til å utføre ulovlige handlinger jeg vet om er James Bonds lisens til å drepe, og ingen regjering i noe land, i alle fall ikke Norge, gir sine borgere lisens til å drepe. Lisenser er skrevet ut til din person og fungerer som en indirekte beskatning.

EDIT2: Artikkel 11 av den internasjonale foleretten:

Ingen må settes i fengsel bare på grunn av manglende evne til å oppfylle en kontraktsmessig forpliktelse.

Paragraf 28 i lov om avslutning av avtaler pålyder:

§ 28. Er en viljeserklæring retsstridig fremtvunget ved vold mot person eller ved trusler, som fremkalder grundet frygt for nogens liv eller helbred, binder den ikke den, som har avgit den

Å ikke kunne fremsvise et fødselsnummer er et kontraktsbrudd, nemlig den kontrakt vi er pålagt, de facto, av vår fødselsattest, en kontrakt inngått uten vår viten, og kan således prøves som ugyldig. Å skrive under på en bot av politiet er en avslutning av en avtale, nemlig en avtale om at du skal betale tilbake det beløp nedfelt i boten. Ved å be politibetjenten ta notis om at din viljeserklæring til å underskrive boten er fremtvunget ved trusler (trussel om pågripelse, arrest og glattcelle), fremkaller frykt for noens liv (det er mangt et eksempel på mennesker som har omkommet i politiets varetekt) eller helbred, binder den ikke den, som har avgit den (nemlig du som skrev under på avtalen, i dette tilfellet boten. Dvs. pr. definisjon er boten ikke gyldig, og saken kan prøves ut for retten.

Endret av Magic
Lenke til kommentar
Haha, bra research Magic. :!:

Hadde vært veldig morro å testet ut.

Ja, det hadde vært moro å teste ut. Vet det er testet ut i andre land med liknende men ikke like rettsystem som vårt.

http://www.6towns.com/driving/Strawmanarticle.html (New Zealand)

http://www.natural-person.ca/ (Canada)

http://video.google.com/videosearch?q=rob+...mp;sitesearch=# (video - Canada)

http://www.thinkfree.ca -> mer fra Rob Menard

Før du tar de praktiske stegene med politiet, når du er ute på gata og røyker en joint eller pisser på gjerdet, er det viktig at du har gjort følgende:

Levert en(flere) notis til- og fått bevitnet din underskrift av en notarius publicus. En notis der du kommer med en erklæring om individuell soverenitet. (personer med notarialfunksjon kan være din lokale lensmann eller sorenskriver) Din erklæring må inneholde følgende:

(Pass på at du gir din notis en tidsfrist på å fremstille motkrav eller nektelse på å inngå avtalen. La oss si 20 dager, det skulle være lenge nok. Hvis du ikke har mottatt skriftlig motkrav eller nektelse på å inngå avtalen, fra den offentlige myndighet innen 20 dager fra notisen er bevitnet undertegnet av notarius publicus, er den automatisk godkjent og gjort juridisk bindende.)

*Konstruktiv notis om individuell suverenitet (blah blah, du er ikke en person men er frimænd av denne jord)

*Erklæring om fred (du sverger å lever etter de ti bud, så fremt du ikke av trussel mot dit liv eller helbredelse er påtvunget å bryte de ti bud)

*Notis om forståelse og intensjon (hva du forstår av loven og din intensjon med notisen, din intensjon med ditt liv, blah blah.)

*Krav på rettigheter (retten til å ferdes fritt i dette land - inkl. retten til å kjøre bil (ikke definer bilen din som motorkjøretøy, for da kommer du inn under forskrifter der pålegger deg er førerkort=, retten til å se tv (uten tv-lisens), retten til å gifte deg med en make (uten ekteskapslisens) etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.

*Krav på diplomatisk immunitet

*Oversikt over honorarer (honorarer du belaster den offentlige myndighet om de skulle bryte denne avtale, f.eks. hvis du skulle bli anholdt, stilt for retten etc. Honorar for tja, 1000NOK timen ved politikontroll, børeleggelse, alkotest og andre forstyrrende elementer. Honorar på 10 000NOK timen om du skulle bli anholdt og satt i varetekt eller fremstilt for en rett.

Endret av Magic
Lenke til kommentar

Det er da så vidt jeg vet, ikke innført legitimasjonsplikt for norske statsborgere i dette landet (mener da ved å færdes på offentlig sted som f.eks. fotgjenger).

Beklager, formulerte meg feil her. Nei, vi er ikke stasi-land ennå, mente selvfølgelig plikten til å legitimere seg, ikke å fremvise legitimasjon. Ved å legitimere deg akspeterer du samtidig at du handler i kraft av din person. En stille aksept de fleste ikke er klar over.

Lenke til kommentar
Så den videoen med Rob Menard om The Free Man Society of Canada var ekstremt interessant.

Noe av det mest interessante jeg har sett på veldig lenge... Skal følge med på dette videre.

Ja, er en stor motivasjonsfaktor til å søke canadisk statsborgerskap (de snakker engelsk, har greie lover når det gjelder cannabis, klima og natur lik den norske, pene damer, og idioter til naboer, akkurat som vi har;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...