Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tatt for offentlig drikking

lord_doh

Anbefalte innlegg

Var på byn i går med noen venner og var nokså beruset. Da gjorde jeg den feilen og tok opp en halvliter fra en pose jeg bærte og begynte såvidt å drikke fra den. Akkurat da kjørte det en politibil ved siden av og tre politimenn kom ut. De spurte om legitimasjon og jeg tok medvillig opp bankkortet mitt. De noterte ned navnet mitt og annen informasjon og de ba meg helle ut drikken jeg hadde igjen. Politimannen jeg snakket med sa at jeg oppførte meg bra og ba meg gå rett hjem.

Vil de gi meg en bot for dette? Og vil dette resultere i prikk på rullebladet? Er under 18 år forresten.

Er takknemlig for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært i samme situasjon. Jeg samarbeidet med politiet med legitimasjon og fulgte anmodningen om å komme meg hjem. De sa jeg oppførte meg bra og de sa at jeg "kansje ville høre fra de" Det skjedde ingenting. Jeg tror at hvis man oppfører seg bra og sammarbeider med politiet og de ikke har noe på deg fra før av så er de ganske fleksibel med den slags "mini kriminalitet"

Lenke til kommentar

Det skjer nok ingenting.

Siden du gjorde som de sa, så de ingen grunn til å bøtelegge deg. De noterte ned navnet ditt i tilfellet de skulle møte på deg enda en gang med drikke i hendene. Da hadde du fått bot.

Lenke til kommentar
Kan jeg sprette en pils i Frognerparken uten å måtte holde øyet med politiet?

Både ja og nei.

Det er ulovlig å drikke på offentlig sted, og Frognerparken er, per definasjon, et offentlig sted.

MEN

Så lenge du ikke er til sjenanse for folk ikke en tilfeldig politimann bry seg noe om at du koser deg med en sixpack eller to.

Var en eller annen sak oppe om dette i en av de tre store avisene i dag, men jeg orker ikke å søke nå :p

Lenke til kommentar
Kan ikke tenåringer vente med å drikke til de er 18.

Det skader dessuten hjernen når den skal utvikles.

Det er vel opp til hver enkelt vel ?

Selv begynte jeg 3-4 år før jeg var 18, har venner som både begynte tidligere enn meg og noen som begynte når de var 18. Ser ikke noe større forskjell på de som begynte når de var 18 og de som begynte tidligere. Det å eksprimentere med alkohol er induviduelt fra person til person og siden det ikke er tema for tråden skal jeg ikke si hva jeg mener om alkohol aldersgrensen her :)

Lenke til kommentar
Kan ikke tenåringer vente med å drikke til de er 18.

Nei, drikke er avgjørende.

For hva?

Nedsatt hjernfunksjon, noe som gir kreds i Sosialdemokrati-Norge. :cool:

haha godt sagt, begynner du å drikke tidlig nokk i norge slipper du å arbeide og får livet ditt betalt på statens regning ^^

Lenke til kommentar
Kan jeg sprette en pils i Frognerparken uten å måtte holde øyet med politiet?

Både ja og nei.

Det er ulovlig å drikke på offentlig sted, og Frognerparken er, per definasjon, et offentlig sted.

MEN

Så lenge du ikke er til sjenanse for folk ikke en tilfeldig politimann bry seg noe om at du koser deg med en sixpack eller to.

Var en eller annen sak oppe om dette i en av de tre store avisene i dag, men jeg orker ikke å søke nå :p

men en pub er vel en offentlig plass...eller hva?

Lenke til kommentar
men en pub er vel en offentlig plass...eller hva?

En pub er et offentlig men avskjermet sted med skjenkebevilgning. Der ligger det en stor forskjell. Man kan drikke midt i storgata om det er et avskjermet arrangement med skjenkebevilgning der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...