kevinedomm Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hvor mange km kjører man vanligvis på dem til vanlig? Har kjørt 1700km, pluggen ser ut som den har overopphetet, samtidig som den er klisset inn i olje. Men så har jeg jo glemt mopeden på tomgang et par timer, (er en 2-takter) som er luftkjølt. Samt at jeg har kjørt noen ganger opp igjennom bratte bakker (snakker om 3-4km RETT OPP) Uansett, er nye plugger på vei nå, men mopeden går helt fint på tomgang, og ikke noe fusk når jeg kjører, men merker at den er betydelig mye latere nå enn da den var gått 700-1000km. Har alltid tatt hensyn til å varme den opp et par min, og tatt det rolig i begynnelsen når den er kald. Motoren går på NGK bpr7hs - Noen anbefalt erstatning som kan være bedre? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg kjørte 5-6000km på en plugg og den er like fin enda. Det at den er bløt og oljete høres ut som motoren får for mye bensin i forhold til luft. Prøv med et hakk mindre dyse eller juster gasseren Når pluggen er perfekt skal den være tørr og nøttebrun farget Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Blåste den ren med trykkluft for en uke siden, skal se om jeg skrur den ut idag og tar en titt igjen, skal komme igjen med et bilde Må bare vente til 17.mai greia her roer seg edit: Står i manualen at den skal byttes ved 6000km. Forresten, syns denne ryker litt mer når den er kald enn det min forrige scooter gjorde, denne kjører jeg også på shell delsyntetisk 2T olje. Endret 17. mai 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Motoren har ikke godt av å stå på tomgang over lengre tid, så det er muligens derfor pluggen har blitt litt rar edit: når den står på tomgang så soter den igjen Endret 17. mai 2008 av daruu Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Rett og slett umulig å ta et fokusert bilde av den. Men det ser ut som den er nøttebrun på den ene siden, og kullsvart på den andre. Ser også ut som om noe av metallet der ved elektroden er plakket av. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Still mobilen/kameraet på makro så ordner det seg sikkert Eller hold pluggen foran en helt slett flate iuten detaljer så den kun finner fokuset på pluggen.. Men brun på den ene siden og oljete på den andre? Prøv å få tatt et bilde av det der Endret 17. mai 2008 av gilera Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Det skal jeg, får se om jeg gjør det senere eller imorgen edit: Makro var på. Endret 17. mai 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Er det vanlig at det spruter litt væske ut av eksosrøret når den er kald? Den gamle scooteren min gjorde det aldri. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hold den lenger unna kameraet Men ut i fra bildet ser det ut som det er noe hvitt der og det tyder på for lite bensin i forhold til luft.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå