Gå til innhold

Hvilket flag er heist i flagstanga på slottet i Oslo?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å ser på Nrk1 som filmer Barnetogene i Oslo.. Så får jeg meg et ganske så stort puss i huet.. Jeg merker at det ikke er det norske flagget som er heist opp i flagstanga på Slottet i Oslo.. Jeg lurer veldig mye på hvorfor det ikke er det norske og hvilket flag det er som henger der oppe.. Noen som vet det?

post-138348-1211021456.png Tror det er dette som henger der?

Endret av TehJøran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men, men, det er jo Norges nasjonaldag, ikke Kongens bursdag? Er dette en politisk protest fra Slottets side? Skal vi tolerere at velger å heise et annet flagg enn det norske? Kongeflagget er jo ikke på godkjent-listen, og 17.mai-komiteen og Oslos ordfører Fabian Stang oppfordret til å bruke det norske flagget.

Dette synes jeg er frekt gjort av HMK Harald. Han har muligens loven på sin side, men man kan da ta hensyn på akkurat denne dagen.

Lenke til kommentar

JA, det er norges nasjonaldag, men kongen er vår konge og det gjør han til et symbol for landet.. jeg har ingen problemer med at han på noen måte har store rettigheter for han skal ha det som norges fødte Konge :)

Lenke til kommentar
Men, men, det er jo Norges nasjonaldag, ikke Kongens bursdag? Er dette en politisk protest fra Slottets side? Skal vi tolerere at velger å heise et annet flagg enn det norske? Kongeflagget er jo ikke på godkjent-listen, og 17.mai-komiteen og Oslos ordfører Fabian Stang oppfordret til å bruke det norske flagget.

Dette synes jeg er frekt gjort av HMK Harald. Han har muligens loven på sin side, men man kan da ta hensyn på akkurat denne dagen.

Vel, nå er det nok ikke Harald som går å heiser flagget, og heller ikke bestemmer akkurat det,e men jeg er i og for seg enig. Syntes godt de kunne brukt det norske

Lenke til kommentar

Ja, dette er en skam. Han burde komme seg tilbake til dit han kom fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...