jonna123 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Min stasjonære PC døde nettopp. Hovedkortet er ødelagt så gidder derfor ikke å gjøre noe annet enn å kaste den. I Pcen har jeg en 500 gb intern SATA disk. Har veldig mye verdifult og viktig informasjon på denne hardisken. Så er det mulig å koble hardisken til min bærebare PC via en USB ledning eller noe annet? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) sett den i et ekstern usb kabinett, då får du extra lagringsplass. eller putt den i en annen hvilken som helst pc og ta ut de data du trenger edit: externe kabinetter til s-ata er som regel litt dyre da. ca 450-500 kr. for den prisen får du en helt ny ekstern disk. putt den i en annen pc Endret 17. mai 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
jonna123 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Takker. Tror jeg putter den i et kabinett, for da kan jeg bruke den som en ekstern harddisk. Kan du gi meg en link fra komplett.no? Prøvde å søke selv, men sjønte ikke helt hvilken jeg skulle velge. Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hei på komplett.no ligger de under Datautstyr-harddisker-eksterne kabinetter 2,5" sata kabinett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339052 Lenke til kommentar
jonna123 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Takker, den der var jo heller ikke så dyr Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Min stasjonære PC døde nettopp. Hovedkortet er ødelagt så gidder derfor ikke å gjøre noe annet enn å kaste den. I Pcen har jeg en 500 gb intern SATA disk. Har veldig mye verdifult og viktig informasjon på denne hardisken. Så er det mulig å koble hardisken til min bærebare PC via en USB ledning eller noe annet? Er du 110% sikker på at det er en 2.5" 500 Gb disk da har fra den stasjonære. Jeg gjetter på at du har en 3.5" disk....(og da trenger du et annet kabinett). Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Min stasjonære PC døde nettopp. Hovedkortet er ødelagt så gidder derfor ikke å gjøre noe annet enn å kaste den. I Pcen har jeg en 500 gb intern SATA disk. Har veldig mye verdifult og viktig informasjon på denne hardisken. Så er det mulig å koble hardisken til min bærebare PC via en USB ledning eller noe annet? Er du 110% sikker på at det er en 2.5" 500 Gb disk da har fra den stasjonære. Jeg gjetter på at du har en 3.5" disk....(og da trenger du et annet kabinett). det er fullt mulig å bruke en 2.5" hdd i en vanlig stasjonær, minsker bråket... men siden det er bare kort tid siden 500gb ble lansert vil jeg også tippe på at mannen har en 3.5". Lenke til kommentar
jonna123 Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Det aner jeg faktisk ikke Hvordan skal jeg finne det ut? Det står ikke på disken eller noe. Kan se om jeg finner modellen på Komplett.no Edit: Bra du sa ifra, for det faktisk denne jeg har: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327715 og det er visst 3.5 Og da funker vel denne bra ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326875 Litt dyrer men, det går greit Endret 18. mai 2008 av jonna123 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg tror det er noen som misforstår her i tråden. Det er den stasjonære PCen som har gått fyken i følge første innlegg. Han har med andre ord en vanlig 3,5" harddisk. Denne vil han ha koblet til den (fungerende) bærbare PCen. Denne vil fungere fint. Den som bausker1 nevner vil ikke passe. Denne vil passe og samtidig spare deg for 150 kr. Ulempen er at den bare har USB 2.0 tilkobling til PCen. Ikke eSATA i tillegg slik den fra Akasa har. Når det er sagt så er komplett som vanlig en del dyrere enn andre på slikt. Går du til utlandet får du det ennå billigere. F.eks denne for 150 kr inkludert frakt. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 hei Simen1. hvis du leser topic tema så er det noen andre som har misforstått konklusjonen som trådstarter kom til var at han faktisk hadde en 3.5" etter at han selv sa han hadde en 2.5" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå