danfuruvarp Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hei kjøpte nytt gainward geforce 8800gt 512 mb skjermkort til pcen nå, så tok ut det gamle Ati radeon 1900gt, og satte inn det nye skjermkortet koblet til riktig strøm kabel og skjerm kabel. Men når jeg skal starte pcen så skjer det ikke noe som helst, helt svart skjerm, ikek piper pcen en gang heller.. hva kan dette være, føler at nvidia ikke ønsker at jeg skal ha skjermkort fra de, også forrige gangen jeg skulle oppdatere til et nvidia kort fikk jeg problemer med kortet. Resten ac specsa på pcen: PSU: Corsair 450w CPU Intel core 2 Duo 6400 3 stk hdd sata 2 gig minne. minnekort leser og en nec dvd brenner, psuen min skal jo kunne takle dette helt fint den. når jeg setter tilbake det gamle skjermkortet fungerer alt helt fint. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 hvilket chipsett er det på PC-en. intel+model via+model sis+model nvidia+model? Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Det er et asus p5vd2-x hovedkort med via pt890 chipsett. forresten også windows vista ultimate Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Det er et asus p5vd2-x hovedkort med via pt890 chipsett.forresten også windows vista ultimate Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Ja pcen starter opp og vifter og harddisker går, men skjermen forblir svart, selv om på skjermkortviften starter den og, og går på full guffe. Endret 17. mai 2008 av danfuruvarp Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 jeg har vert bortig et nvidia chipset til AM2 trur det var 430. som ikke var kompatibel med et asus 7600gs 512mb top silent. PC-en nekta å starte.. så det er ikke umulig at du har kjøpt et skjermkort som er ikkekompatibelt med hovedkortet ditt. alle andre skjermkort fungerte greit på hovedkortet. og skjermkortet fungerte greit på andre hovedkort. det billigste fiksen du kan gjøre er å kjøpe nytt hovedkort. og flytte alle delene over på det. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 hmm. er jo også en mulighet at kortet er ødelagt da... men skal prøve å teste det i en annen pc... ellers er det mye mulig at hovedkortet som er noen år gammelt og et slikt billig kort også kanskje kunne trenge å bli bytta ut... Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Ja da har jeg testet kortet hos en kammerat, og konklusjonen er at kortet er defekt det samme skjer hos han, ikke noe bilde, men pcen starter opp, her får vi også vite via piping på hovedkortet at det er noe galt med pci ekspress porten, denne pipingen har ikke jeg på mit hovedkort. men ser at dette kortet er pci ekspress 2.0 det har ikke jeg har det noe å si? Endret 18. mai 2008 av danfuruvarp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå