Gå til innhold

Forgrep seg på jente - omplassert til barnehage

Anbefalte innlegg

Det er slike saker som dette jeg ikke skjønner meg på.. Hva i helvete er det den rektoren tenkte på/med egentlig? Denne læreren skulle jo vært fratatt alle rettigheter med å jobbe med barn og mindreårige for alltid! Omplassere han til en barnehage? Hvor dum i huet går det an å bli egentlig? :thumbdown:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Rektor burde kanskje ta sin hatt og gå!?

Vanvittig avgjørelse, som aspirerer til egen avskjedssøknad etter min mening.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke at dette har så mye med barn og mindreårige å gjøre, men han har vist at han er villig til å misbruke sin stillig og den tilliten den innebærer. Han burde derfor bli fratatt retten til å inneha en slik stilling, uavhengig av om det innebærer barn, funksjonshemmede eller religiøse for den saks skyld.

Edit: Og rekotoren har i like stor grad misbrukt sin stilling, og burde behandles på samme måte.

Endret av phear00
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette handler da ganske så sikkert om mindreårige, tror du han hadde gjort det samme på ett verksted med jevnaldrende mannfolk? ganske så tvilsomt..

Du mente vel "kvinnfolk"?

Lenke til kommentar

Vel, poenget mitt var å påpeke at han ikke hadde gjort dette med hvem som helst, derfor eksempelet med menn. .

Men ok, phear00 tror du at han hadde gjort det samme med jevnaldrende kvinnfolk? Denne saken handler om at han har forgrepet seg på en mindreårig, noe som han skjønte ganske godt. Det å sende han til en barnhage er bare helt idiotisk, hvem vet hvor langt ned i alder han vil gå!?

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror at han kunne ha forgrepet seg på jevnaldrende kvinner og, dersom han hadde vært i samme posisjon. Altså at kvinnene hadde vært "svakere" enn ham pga. tillitsforholdet. Det kan være at han jobber med funksjonshemmede eller er prest og jobber med religiøse kvinner.

Med din logikk ville det ikke vært noe problem å sette ham i en barnehage, siden han ikke har vist noen tiltrekning til prepubertale barn.

Når det er sagt, så har han forgrepet seg på en mindreårig, og fått sin straff for det. Dette handler nå så vidt jeg kan se om misbruk av tillit, noe han har bevist at han er i stand til. Han burde derfor ikke inneha en stilling som krever tillitt, uansett om det er ovenfor små barn, større barn, funksjonshemmede eller religiøse.

Endret av phear00
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ifølge artikkelen ble jo mannen suspendert fra barnehagen også så da er det vel ikke noe problem lenger?! Men jeg er enig i at det var feil å omplassere ham til en barnehage i det hele tatt.

Så kan man spekulere på hvorfor han ble suspendert fra barnehagen!?

Rektor burde få en passende straff!

Lenke til kommentar

Glimti: Poenget er jo ikke at han ble suspendert fra barnehagen. Poenget er jo hva i alle dager er det han gjorde der i det hele tatt!? Det er en grov feil fra skoleledelsen sin side, og de burdte få straff for å være idioter. Det skulle jo bare mangle at de kasta han på hue og ræva ut fra barnehagen! Er bare sjokkert at han fikk sette beina der i det hele tatt jeg!

Lenke til kommentar
Ifølge artikkelen ble jo mannen suspendert fra barnehagen også så da er det vel ikke noe problem lenger?! Men jeg er enig i at det var feil å omplassere ham til en barnehage i det hele tatt.

Så kan man spekulere på hvorfor han ble suspendert fra barnehagen!?

Rektor burde få en passende straff!

Det er ikke noe å spekulere over i det hele tatt. Helt naturlig!

Glimti: Poenget er jo ikke at han ble suspendert fra barnehagen. Poenget er jo hva i alle dager er det han gjorde der i det hele tatt!? Det er en grov feil fra skoleledelsen sin side, og de burdte få straff for å være idioter. Det skulle jo bare mangle at de kasta han på hue og ræva ut fra barnehagen! Er bare sjokkert at han fikk sette beina der i det hele tatt jeg!

Nå sa jeg at jeg var helt enig i at det var feil å omplassere ham til barnehagen.

Ha en fortsatt god 17. Mai.

Lenke til kommentar

Han ble vel strengt tatt ikke "suspendert fra barnhagen". Han ble suspendert fra sin stilling i kommunen. Jeg oppfatter det som relatert til det opprinnelige overgrepet. Han behøver altså ikke ha gjort noe i barnehagen for å fremprovosere suspensjonen.

Rektor har strengt tatt ikke myndighet til å gi en lærer sparken. Det kan bare kommunen, og det er ikke så enkelt det heller. Alternativet var å reise en avskjedigelsessak mot den ansatte, men mens den hadde pågått hadde læreren fortsatt vært i jobb, med mindre han hadde gått frivillig. Så omplasseringen, hvor meningsløst det høres ut, kan ha vært den minst dårlige løsningen på et akutt problem.

Geir :)

Lenke til kommentar
Han ble vel strengt tatt ikke "suspendert fra barnhagen". Han ble suspendert fra sin stilling i kommunen. Jeg oppfatter det som relatert til det opprinnelige overgrepet. Han behøver altså ikke ha gjort noe i barnehagen for å fremprovosere suspensjonen.

Rektor har strengt tatt ikke myndighet til å gi en lærer sparken. Det kan bare kommunen, og det er ikke så enkelt det heller. Alternativet var å reise en avskjedigelsessak mot den ansatte, men mens den hadde pågått hadde læreren fortsatt vært i jobb, med mindre han hadde gått frivillig. Så omplasseringen, hvor meningsløst det høres ut, kan ha vært den minst dårlige løsningen på et akutt problem.

Geir :)

Da er det heller systemet det er noe galt med! I dette tilfellet burde det være mulig å få sagt ham opp øyeblikkelig. Omplasseringen til barnehagen er en katastrofal løsning om det i det hele tatt kan kalles en løsning. Man skal ikke verne om slike folk, heller vise dem at handlingene deres får konsekvenser.

Lenke til kommentar

Å omplassere en som har forgrepet seg på noen til en annen "omsorgstilling" blir bare høl i huet uansett om de ikke kan gi han sparken. Hvis de kun kan omplassere vedkommende så burde han bare fått en kontorjobb eller noe.

Lenke til kommentar

Helt utrolig !

Lurer på hvem som vurderte denne personen som fortsatt arbeidsdyktig innen barn og ungdom

Hadde jeg hatt barn i barnehage , så skulle jeg nok tatt meg en alvorsprat med sjefen og styret, helt uakseptabelt og la barn være i nærheten av et slikt menneske hver dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...