Talin Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Etter att eg kjøpte nye vifter og runde IDE kabler til maskinen, har maskinen bar laget problemer. Den starter opp og vifter og alt annet utstyr begynner å surre å gå, men skjermen nekter å vise noe. Eg har tatt ut hoved kortet og kjørt de sammen med resten av utstyret utenfor kabinettet, da fungerte systemet med bilde og alt, men da eg satte hoved kortet tilbake i kabinettet og bootet nektet forsatt skjermen å vise noe. Forslag? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 hvor stor strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Talin Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Brukte samme strømforsyning i kabinette og utenfor. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Resett CMOS ved å ta ut batteriet på HK, event. clear CMOS vha. jumper Lenke til kommentar
Talin Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Resett CMOS ved å ta ut batteriet på HK, event. clear CMOS vha. jumper Har gjort de opp til flere ganger. Problemet er at hoved kortet fungere utav kabinettet men ikke inni kabinettet. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har du forsøkt å fjerne / snu noen av de små pluggene som kommer fra kabinettet - Kan ikke være at du har satt noen av de feil etter at du satte HK'et inni kabinettet igjen. Vet ikke om det vil ha noe å si, men du kan jo sjekke det.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har du koblet til de samme komponentene når du tester hk utenfor som inne i kabinettet? Kan det være at noen av festeskruene kortslutter noe på hk? Bruk ev skruer med smalere hode. Du bør også teste med færrest mulig andre komponenter tilkoblet (ta vekk disk, CD spiller osv). Hvis eneste forskjellen er at du flytter hovedkortet, og alt det samme er tilkoblet, må det ha noe med skruene å gjøre. Lenke til kommentar
latexen Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg har vært borti et lignende problem tidligere som ga mye hodebry... Jeg hadde et nytt Abit hovedkort og koblet sammen en helt ny maskin... Den var svart... Det viste seg etter mye testing at det var viftene som var tilkoblet til hovedkortet som gjerde dette... Det kan tenkes dette er ditt problem... Hvis du har koblet viftene til hovedkortet... :smile: Har også vært borti maskiner der kontaktpunktene på hovedkortet ligger for nært spacerne på undersiden eller skruene... Dette kan føre til kortsluttniger som igjen gir svart skjerm Lenke til kommentar
Talin Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Har du koblet til de samme komponentene når du tester hk utenfor som inne i kabinettet? Kan det være at noen av festeskruene kortslutter noe på hk? Bruk ev skruer med smalere hode. Du bør også teste med færrest mulig andre komponenter tilkoblet (ta vekk disk, CD spiller osv). Hvis eneste forskjellen er at du flytter hovedkortet, og alt det samme er tilkoblet, må det ha noe med skruene å gjøre. Eg har brukt de samme komponenten i maskinen og utenfor. Eg har brukt minimal oppsettning, aka cpu, skjermkort og RAM. De eneste som gjennstår er skruene og kabinett festepluggene. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Eg har brukt de samme komponenten i maskinen og utenfor. Eg har brukt minimal oppsettning, aka cpu, skjermkort og RAM. De eneste som gjennstår er skruene og kabinett festepluggene. Da får du forsiktig ta å montere hovedkortet. Du trenger ikke mer enn to skruer for å feste det, så prøv deg forsiktig frem. Sjekk at ikke noe kommer i klem, ev. at det er noen avstandsmuttre som burde vært fjernet... Lenke til kommentar
voktern Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 for meg høres det ut som du har problemer med jordinga Lenke til kommentar
Lef Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Sikkert dårlig forslag, men når gode råd er dyre osv..... Har du trukket ut og satt inn igjen strømkontakten fra kabinettet etter at du setter hk/ram/cpu inn igjen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå