okvalle Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hvordan kan jeg konvertere fra ntfs til fat32, siden jeg vil installere win98 igjen. Ikke spør hvorfor :oops: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Partition Magic eller Paragon. De er ikke gratis. Men hvis du skal reinstallere og ikke trenger å beholde noen data, så er det mye enklere. Bruk fdisk og fjern NTFS partisjonen. Lenke til kommentar
compaq_jepp Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hvordan kan jeg konvertere fra ntfs til fat32, siden jeg vil installere win98 igjen. Ikke spør hvorfor :oops: Vis du formaterer hardisken helt vil filsystemet forsvinne å gå over til fat.32 (mulig) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Vis du formaterer hardisken helt vil filsystemet forsvinne å gå over til fat.32 (mulig) Nei du må fjerne/slette partisjonen, så må du lage en nye partisjon med PM eller fdisk Lenke til kommentar
compaq_jepp Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hvordan kan jeg konvertere fra ntfs til fat32, siden jeg vil installere win98 igjen. Ikke spør hvorfor :oops: Den billigste og den enkleste måten er og formatere hardisken!!! Lenke til kommentar
okvalle Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Ok! Takk alle sammen, Selvfølgelig skal/kan det være enkelt. Man tenker bare for avansert Lenke til kommentar
LordMelchett Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 du kan ikke konvertere fra NTFS til Fat32. du må formatere og reinstallere. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Med Partition Magic kan du konvertere frem og tilbake mellom FAT og NTFS Eller så kan du fjerne NTFS partisjonen(e) og lage ny(e) FAT32 partisjon(er) kult med paranteser... Lenke til kommentar
flippk Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Kan noen bekrefte eller avkrefte dette! Hvis PM kan konvertere fra NTFS til Fat er det mange som er utsatt for vranglære om dagen. Vil si at det er en oppsiktsvekkende nyhet, og det er rart at det ikke har fått større oppmerksomhet i bla.datatidskrifter. Det må isåfall være i versjon 8.0 fordi 7.0 har ikke denne funksjonen så vidt jeg vet. :o Lenke til kommentar
Legion Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 http://www.powerquest.com/partitionmagic/pmfaq.cfm <snipp> Q: Can PartitionMagic convert file systems? A: PartitionMagic 8 can convert FAT, FAT32, and NTFS file systems interchangeably... </snipp> Lenke til kommentar
flippk Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Har ikke noe ønske om å "ha rett" i dette spørsmålet, men allikevel gjør denne faq'en ikke meg overbevist. Ser at de bruker ordet konvertere, men lurer på om de heller burde bruke formatere. Men nå skal jeg installere PM 8.0, så blir jeg forhåpentligvis overbevist. "In order to perform these file system conversions, you must install the operating systems that use those file systems. (For example, to convert to or from NTFS, you must install a Windows NT-based operating system, such as Windows NT, 2000, or XP.) You must also adhere to each files system's rules when performing conversions. (For example, to convert a partition to FAT, the partition must be no larger than 2 GB.)" Lenke til kommentar
frg Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Det er da ikke noe problem å konverter fra ntfs til Fat32 med PM 7.0. Har akkurat gjort det for å teste..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå