HelloKjersti Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er favorittfilmen din "Das Boot", og du ønsker å forsterke den klaustrofobiske følelsen? Les mer Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Ny måte å lage klokka på? istede for visere en skjerm Regner med det vil komme analoge utsender på digitale ting ^^ Endret 17. mai 2008 av VikinGz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 LG har også laget en oval LCD, som måler 15,24 cm tvers over. Tvers over hvor? Diameteren varierer jo på ovaler. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Ser ikke helt problemet med å lage runde lcd display, du må selvsagt ha egene kontrollere for dem siden de ikke har x*y pixels. mer spennende med en buet lcd skjerm. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Ser ikke helt problemet med å lage runde lcd display, du må selvsagt ha egene kontrollere for dem siden de ikke har x*y pixels. mer spennende med en buet lcd skjerm. MÅ de ha det da? Den har jo sikkert pixel nummer 1*1... bare at den ikke vises så hvis du har et vindu (i et OS) er det bare Sirkelen rundt CenterCenter som vises Endret 17. mai 2008 av Alte-to Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hva er det som er så spesielt med dette? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er favorittfilmen din "Das Boot", og du ønsker å forsterke den klaustrofobiske følelsen? Hva har dette med runde LCD-paneler å gjøre? Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er favorittfilmen din "Das Boot", og du ønsker å forsterke den klaustrofobiske følelsen? Hva har dette med runde LCD-paneler å gjøre? Das Boot er en ubåtfilm, og ubåter er stort sett tilnærmet sylinderformet. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er favorittfilmen din "Das Boot", og du ønsker å forsterke den klaustrofobiske følelsen? Hva har dette med runde LCD-paneler å gjøre? Das Boot er en ubåtfilm, og ubåter er stort sett tilnærmet sylinderformet. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Sist eg sjekka så var jo filmar vist i eit firkanta/avlangt format, er ikkje heilt med på korleis Das Boot skal bli rund Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Stilig at de har funnet ut at skjermen kan være rund da.... Nå kan maan jo lage LCD skjermer på endea flere områder... Konge å hatt det i steden for analoge speedometere på bilen... Da kunne jo samme flaten blitt brukt til flere ting i steden for KUN spedometer osv.. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) sliter litt med å finne bruksområdet... edit: sliter litt med å lese før jeg uttaler meg.. Endret 17. mai 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hmm , vanskelig og se noe bruksområde ja Men de passer jo fint i mindre størrelse nettopp i vinduet på båtlugarer Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Runde skjermer har da sine bruksområder: Klokker, mobiler, bildeskjermer, dashbordet til biler, fancypancy ting til PCer. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Vil ikke en LCD-klokke få veldig dårlig batteritid i forhold til vanlige klokker? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 gammelt historisk bilde Den tiden da avrunding kuttet kostnader Blir vel nogenlunde det samme med runde lcd skjermer? Billigere og lage pga av mindre produksjonskostander ? eller er det vanskeligere og produsere runde skjermer? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg trodde oled var det hippe og kule for fremtiden. Små oledskjermer har vi jo allerede på mobiltelefoner og andre dingser. Hvor vanskelig er det å lage en rund oledskjerm til for eksempel et ur? Jeg er også litt i tåka når det gjelder hvor "stort" dette er. :S Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 LG har også laget en oval LCD, som måler 15,24 cm tvers over. Tvers over hvor? Diameteren varierer jo på ovaler. tenker du deg om så vil du nok skjønne hvilken diameter... Lenke til kommentar
TorAtle Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Toshiba jobber også med en variant på 62mm, heller ikke den helt klar enda: http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Detai...px?NewsId=21650 Edit: ehem, og hvis jeg hadde giddet klikke på kildelinken i artikkelen kunne jeg spart meg innlegget Endret 18. mai 2008 av TorAtle Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 LG har også laget en oval LCD, som måler 15,24 cm tvers over. Tvers over hvor? Diameteren varierer jo på ovaler. Går ut i fra at de mener den største Diameteren, altså den som går innom sentrum. Kan ikke si jeg er imponert av størrelsen men^^. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå