Gå til innhold

HK til e8400 og msi geforce 9800gtx 512MB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

x38 kortene funker veldig bra på en e8400. De klokker veldig bra sammen.

Jeg har personlig erfaring med gigabyte sine kort. Så de kan jeg trygt anbefale.

Strømforsyningsmessig, så har jeg mye erfaring med MIST produktene. Om du ikke har planlagt SLi-system (da funker heller ikke x38), så er MIST 600W PSU-ene et billig og veldig bra alternativ. Jeg har også gode support-erfaringer med Microplex (som lager dem).

Skal du ha et SLi system, så er 1000W MIST-en et veldig bra alternativ.

Lenke til kommentar

Har selv Gigabyte X38-DQ6 med 9800GTX, har hatt det siden X38 kom i fjor høst (med ATI 3870 i CF først), men nå ville jeg valgt X48 utgave av den enkle grunnen at X48 kortene er ikke dårligere iallefall og vil få mer support (spes. bios) enn X38 kort i tiden fremover.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
hørte at du ikke burde bruke 4 gb ram på vista 32. og xp. derfor tok jeg 3 gig. tror dere det går?

Det funker sikkert bra. Med 3 brikker mister man normalt dual channel, men det er ikke mere enn 2-3% på ytelsen. Sånn sett betyr det lite, men jeg ville tatt sjansen på 4 GB hvis det ikke var et pengespørsmål.

Problemet med 32bit Vista og 4GB tror jeg er relativt. På denne maskina ser jeg hele volumet i windows:

post-13087-1211072583_thumb.jpg

Hadde blitt glad vis noen hadde funnet en billig men bra strømforsyning:)

Hvorfor ikke MIST 600W PSU som Killer_DT anbefalte?

Lenke til kommentar

Fant ut at hovekortet støttet bare noen få typer ram: http://www.gigabyte.eu/FileList/MemorySupp..._ga-x48-ds5.pdf

og noe her med crossfire: http://ati.amd.com/technology/crossfire/charts.html

sjønner meg ikke noe på de derre greiene der.

Kan noen finne ut om de gpuene jeg har passer og at rammen passer. det vart dyrt med ram fordi fant bare de dyreste via den siden der. hadde vert fint om noen fant noen billigere minnebrikker på 4 eller 3 gb. helst over 1000mhz

takk

Lenke til kommentar

er to Asus EAH3870/G/HTDI/512M med crossfire akkurat det samme som Asus EAH3870X2/G/HTDI/1G?? er det samme drivere. hørte at Asus EAH3870X2/G/HTDI/1G hadde dårlige drivere i vista. er det de samme driverne som med Asus EAH3870/G/HTDI/512M med crossfire?

Hva er best til gaming av to Asus EAH3870/G/HTDI/512M med crossfire, Asus EAH3870X2/G/HTDI/1G og msi geforce 9800gtx 512MB OC?

takk

Lenke til kommentar

Stort sett alle 3870 kort er like akkurat som 3870x2 er det - 95% er basert på ATI´s referansedesig - samme gjelder Nvidia kort som stort sett følger Nvidias referansedesign, uansett hva de heter.

Alle ATI baserte kort produsert i moderne tid bruker samme drivere. - det gis ut en ny driver hver måned til ATI.

9800GTX vil yte betydelig bedre enn ett 3870, med 2 stk 3870, eller ett 3870X2 vil det gå litt begge veier avhenging av hvilket spill.

Hvor stor skjerm har du eller tenkt å ha?

Lenke til kommentar

tengte på crysis på 1400X900 eller kansje ett hakk mer. 19" sjerm.

hva ville du valgt av msi kortet og 2X Asus EAH3870/G/HTDI/512M med crossfire?

Tengte oxo på nyere spill fremmover. Kansje driverne til Asus EAH3870/G/HTDI/512M oppdateres oxo og gir dermed bedre ytelse. men det er du som har peiling;D

Endret av zeeroo-x
Lenke til kommentar

Innen 1 måned kommer både ATI og NVidia med helt nye kort som vil yte mye bedre enn dagens til ca. samme pris, jeg hadde ventet på de.

Hvilket merke du kjøper av kortene, om de heter Asus, Sapphire eller hva det er spiller liten rolle, kjøp det billigste.

Lenke til kommentar

hva tror du om atì`s nye kort Radeon HD 4870 i forhold til 3780 og msi 9800gtx og eventuelt det nye nvidia kortet. er litt ubesluttsom. hvet ikke helt va jeg skal velge. vil ha det beste samtidig til en gunstig pris:D Men du vet hva jeg skal bruke det tilså det er bare du å si hva du mener er beste for meg;D

Takk:)

Endret av zeeroo-x
Lenke til kommentar
Har selv Gigabyte X38-DQ6 med 9800GTX, har hatt det siden X38 kom i fjor høst (med ATI 3870 i CF først), men nå ville jeg valgt X48 utgave av den enkle grunnen at X48 kortene er ikke dårligere iallefall og vil få mer support (spes. bios) enn X38 kort i tiden fremover.

Lurer litt på om hoppet fra (E)X38-DQ6 til X48-DQ6 er verdt 200kr. Kortene er jo borimot identiske, bortsett fra brikkesettet. Og eneste forskjellen på X38 og X48, er jo "offisiell" støtte for 1600MHz FSB.

Sammenligning av kortene.

Endret av gertin
Lenke til kommentar
Lurer litt på om hoppet fra (E)X38-DQ6 til X48-DQ6 er verdt 200kr. Kortene er jo borimot identiske, bortsett fra brikkesettet. Og eneste forskjellen på X38 og X48, er jo "offisiell" støtte for 1600MHz FSB.

Sammenligning av kortene.

X38 er EOL (end of life), så X48 kort vil naturlig nok få mye større oppmerksomhet fra produsentenes bios utvikling team - dette er iallfall viktig og verdt hele forskjellen. Dessuten er selve chipsettet av en "høyere" sortering fra Intel, noe som nok stemmer, da X48 generellt klarer litt høyere FSB enn tilsvarende X38 kort.

Lenke til kommentar
hva tror du om atì`s nye kort Radeon HD 4870 i forhold til 3780 og msi 9800gtx og eventuelt det nye nvidia kortet. er litt ubesluttsom. hvet ikke helt va jeg skal velge. vil ha det beste samtidig til en gunstig pris:D Men du vet hva jeg skal bruke det tilså det er bare du å si hva du mener er beste for meg;D

Takk:)

Vanskelig å si, men 4870 skal yte omtrent det dobbelte som dagens 3870 kort sies det - vi får vente og se.

Og MSI 9800GTX yter akkurat det samme som XFX, Gainward, EVGA, Asus, Gigabyte 9800GTX osv, alle standard 9800GTX er kliss like, med unntak av noen fabrikkoverklokkede kort, hvor forskjellen kun ligger kortets bios, men du klokker nesten alltid standardkort like høyt selv også.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Skal 4870 være single gpu kort?

Jeg kan uansett anbefale x2 kortene til ATi, har bygget to PC-er (til kamerater) basert på dette kortet, og de er veldig fornøyd begge to.

Nå skal det sies at jeg selv kjører g92 gts kort. Og greit nok, nVidia har endel veldig bra kort. Men jeg legger spesielt merke til noen av de små tingene, som feks ting som funker i driverne. Her liker jeg ATi mye bedre, og hadde det vært mulig for meg å kjøpe et x2 kort da jeg kjøpte gfx, så hadde jeg det.

ATi sies å ha dårlig optimaliserte drivere, men slik jeg ser det så funker driverene veldig bra. Så om det er riktig at de er lite "optimaliserte" - så har de noe å gå på. Alltid bra med forbedringspotensiale i allerede godt fungerende produkter.

Som han over sier, så er selve kortene helt like. Det som det vanligvis er noe variasjon i på standard klokkede utgaver, er kjøleløsningen. Jeg har sett endel "kreative"-løsninger på såkalte fabrikkoverklokkede utgaver, og mye av tingene som er gjort er laaaangt bak mål.

Det jeg vil anbefale deg, er at uansett hvilke produsent og variasjon av gfx du kjøper, så kjøp standard versjonen. Og skal du nå ha heftigere kjøling for OC, så kjøper du det i tillegg.

Lenke til kommentar

jeg får vente å se til det nye ati og nvidia kortet kommer. vist det sies at de skal yte det dobbelte av dagens kort er det ikke noe å snakke om. da blir det venting:D

jeg får vente å se til det nye ati og nvidia kortet kommer. vist det sies at de skal yte det dobbelte av dagens kort er det ikke noe å snakke om. da blir det venting:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...