Knuty Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei! Jar lurer på et par helt grunnleggende ting angående batterigrep til 40D. Har forstått det slik at grepet jeg trenger er dette . ( Canon BG-E2N ) Først og fremst - hvor mange batterier kan man ha i et slikt grep? Er vel disse batteriene som skal brukes? ( Canon BP-511A Batteri ) Og, den "armen" som stikker opp fra grepet, og går inn i kameraet, vil denne "bruke opp" plassen til batteriet som opprinnelig er i kameraet? (Meget dårlig formulert, jeg vet.) Altså - hvor mange batterier vil et 40D med et slikt grep kunne romme? Hvor mange går i huset, og hvor mange kan være i grepet, på samme tid? Regner ikke med det følger med noe batteri med et slikt grep? Hvordan lader man enklest mulig flere batterier? Dette er sikkert veldig dumme spørsmål, men sånn er det å være nybegynner Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det er ikke dårlig formulert, men det er en teit løsning. Det er riktig at den armen tar plassen til batteriet. Grepet tar 2 batterier. Men du må kjøpe batteri nr.2. Det har blitt hevdet at du kan blande originalt og tredjeparts batteri samtidig. Jeg vet ikke om våger det; så jeg har bestemt meg for å kjøre med to originale og to uoriginale batterier hvis jeg skal kjøpe meg grep. Da er det bare å lade det ledige settet mens det andre er i bruk. Tom PS. Det er BP511A som er batteriet Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Det som tomsi sier er riktig,i tillegg så følger det også med batteriholder som tar 6 vanlige AA batterier. Edit:et par ting til Du kan også bruke kun et batteri i greppet hvis det står i riktig slot/plass. Også har greppet alle funksjonene du bruker når du tar bilder,det gjør det lettere og ta bilder på høykant. Endret 17. mai 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 OK! er selv litt skeptisk vil uoriginale batterier, men de er jo utrolig mye billigere. Har dere hørt om mye problemer med disse? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) OK! er selv litt skeptisk vil uoriginale batterier, men de er jo utrolig mye billigere. Har dere hørt om mye problemer med disse? Det svirrer mye rykter om fenomet uorginal/brann/eksplosjoner men har ikke sett/hørt om noen konkrete episoder,det er noen videoer på youtube om det,men er nok mere ekstreme situasjoner. fotoutstyrprodusentene gir også sterke advarsler angående bruk av uorginale batterier "brann/eksplosjoner",men dem er vel programforpliktet til og komme med sånne uttalelser. Har kjøpt uorginalebatterier til foto og andre produkter både på utenlanske og norske nettbutikker,er heller en mer positiv opplevelse vedrørende bruk for meg "bedre kapasitet" Her er en norsk nettbutikk som er bra og anbefalt ofte her på forumet.gir også en form for garantier. http://www.altitec.no/ eller så handler jeg phottix produkter "batterier-fjernutløsere" på ebay. dette er også en nettbutikk som ofte blir anbefalt her. http://stores.ebay.com/Hong-Kong-Supplies_...sQ3amesstQQtZkm Denne norske selger phottix men har ikke kjennskap til butikken http://eltesfoto.com/ Endret 17. mai 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå