TST Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Norske Innerloop jobbet i to år med oppfølgeren til Project I.G.I., og resultatet har blitt et spill vi som nordmenn kan være stolte av. Selv om det ikke finner opp hjulet på nytt, det både varierte og utfordrende. Det verste man kan si om tittelen, er at det strengt talt byr på lite nytt på gameplay-fronten. Men bare så det er slått fast; dette er et massivt spill. http://www.gamer.no/omtaler/project_igi_2/ Lenke til kommentar
cc Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg vil bare kommentere at jeg synes den som har skrevet omtalen, har gjort en SKIKKELIG god jobb! Det var en fryd å lese, både innsiktsfullt, utfyllende og seriøst! Det er også nydelig å kunne lese lengre artikler på nett, særlig når det ikke finnes antydninger til stavefeil - kanskje ITAvisen burde sende noen av sine medarbeidere på kurs hos Gamer.no? Er spillet i butikkene enda? Jeg skal ha det, det visste jeg etter å ha prøvd singleplayer-demoen! Takk for en fin artikkel! Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 jeg har kjøpt spillet jeg oxo ja........ den som har skrevet storyn i spillet har virkelg jort en god jobb ja.............alikevell gikk jeg lei spillet etter 2. missione...........det virka liksom som om jeg hadde gjort samma dritn før....jeg spilte gjennom spillet og det var ikke noe stort nei jeg ville ha gjitt spillet maks 6/10 Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg vil bare kommentere at jeg synes den som har skrevet omtalen, har gjort en SKIKKELIG god jobb! Det var en fryd å lese, både innsiktsfullt, utfyllende og seriøst! Det er også nydelig å kunne lese lengre artikler på nett, særlig når det ikke finnes antydninger til stavefeil - kanskje ITAvisen burde sende noen av sine medarbeidere på kurs hos Gamer.no? Er spillet i butikkene enda? Jeg skal ha det, det visste jeg etter å ha prøvd singleplayer-demoen! Takk for en fin artikkel! Takk, takk! Veldig hyggelig å få så positiv tilbakemelding! Spillet ble sluppet den 21. februar, så jeg skulle tro det blir værende i butikkhyllene noen måneder til. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Ja, omtalen var kjempebra! Fikk vite alt jeg trengte å vite pluss en hel del mer. Bra at vi får slike lange omtaler en gang iblant. Takk for en veldig god og utfyllende omtale! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 vær så snill, kan fremtidige anmeldelser være like velutfyllt som denne ? dette ville i det minste sikret gamer.no en positiv fremtid. det er en fryd for øyet når anmeldelser er så velskrevne og detaljerte. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 vær så snill, kan fremtidige anmeldelser være like velutfyllt som denne ?dette ville i det minste sikret gamer.no en positiv fremtid. det er en fryd for øyet når anmeldelser er så velskrevne og detaljerte. Nei, vi tenkte vi skulle kjøre ned litt på kvalitetsnivået slik at dere ikke blir for bortskjemte. Neida, jeg bare tuller :wink: Lenke til kommentar
tåa Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Nei, vi tenkte vi skulle kjøre ned litt på kvalitetsnivået slik at dere ikke blir for bortskjemte. Hva i...! :o Neida, jeg bare tuller :wink: Å, sånn ja! Jeg må si I.G.I. 2 høres litt skuffende ut. Det virker som alle lovnadene om en fantastisk AI kun lå i kamp-delen. Og med tanke på at dette hovedsakelig er et snikespill er det litt dumt. Dessuten har jeg lest her på forumet at noen (husker ikke hvem) hadde opplevd bugs i AIen! Han lå utenfor en bygning, hvorpå soldatene innenfor i lynfart utviklet varmefølsomt syn, og begynte å pælme granater på han. Fra innsiden! AI med mangler i funksjonalitet kan jeg tilgi, men ikke AI med bugs! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 AI'en er ganske fraværende for det meste. Når alarmen går er det bare å sørge for at du ligger et passende sted feks. inne i et rom. Så vil nesten alle fiendene etterhvert storme inn døra for deretter å bli skutt ned av deg, en etter en. Spilte flere brett som ble nesten helt tomme etter slike hendelser. Eneste som er bra med AI'en er at noen kaster granater mot deg dersom du har valgt et dårlig skjulested. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Et dårlig gjennomført spill. Konseptet og gameplayet kunne ha vært meget bra, hadde det ikke vært for ganske så mange vesentlige bugs og urealistiske ting. 1.) Hvis jeg f.eks går vanlig langs en vegg, og det befinner seg en fiende på den andre så hører han meg, og vil skru på alarmen evt. løpe og sjekke hva som skjer. Neste gang du spiller IGI2. Skru på thermobrillene og se at fiendene ser på deg hele tida. Jeg tror jeg var på 5-6 brett da jeg på alvor fikk oppleve denne buggen, og uninstalla spillet. 2. Det har også seg sånn at fiender med uzi kan treffe deg flere mil unna. Fienden skyter en burst på 3 skudd, treffer ALLTID på det først skuddet. Dette gjelder også pistoler. Jeg får stadig flashbacks til Mafia. Eneste forskjellen var at Mafia var mye bedre 3. En annen ting som er teit som effen er om man bruker to skudd på å drepe en fyr. En fyr som jeg skulle snipe. Skaut han i hauet, men av en eller annen grunn daua han ikke. Han byner plutselig å gaule og skrike. Og tror du ikke det er en flokk med soldater som kommer løpende mot meg. De var vel kanskje 1000m unna meg. Jeg hadde lyddemper på snipern, og han skreik vel ikke så høyt. For å sette det litt i perspektiv så var det en gang jeg drepte en fyr bakfra med kniv. Ca. 2m unna sto en annen vakt (med ryggen til). Det er godt gjort å ikke få med seg at en medsoldat blir drept 2m bak deg.. Spillet kunne ha vært meget bra, hadde det ikke vært for disse buggene. Man får håpe at det kommer ut en patch som kan fikse noe av dette. For sånn som jeg ser det nå, så kunne det like ferdige produktet like godt ha vært en beta. TK: 3- Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Et dårlig gjennomført spill. Konseptet og gameplayet kunne ha vært meget bra, hadde det ikke vært for ganske så mange vesentlige bugs og urealistiske ting. I løpet av de om lag 20 timene jeg testet spillene, fant jeg ingen vesentlige bugs. Litt småplukk var det, men ingenting som virkelig ødela for spillgleden. Skru på thermobrillene og se at fiendene ser på deg hele tida. Jeg tror jeg var på 5-6 brett da jeg på alvor fikk oppleve denne buggen, og uninstalla spillet. Dette høres rart ut. Opplevde aldri noe slikt. Har du den endelige versjonen? 2. Det har også seg sånn at fiender med uzi kan treffe deg flere mil unna. Fienden skyter en burst på 3 skudd, treffer ALLTID på det først skuddet. Dette gjelder også pistoler. Heller ikke her kjenner jeg igjen beskrivelsen. Fienden treffer slett ikke alltid. Det blir selvsagt lettere å treffe deg om du står oppe, men det regner jeg med at du ikke gjør? 3. En annen ting som er teit som effen er om man bruker to skudd på å drepe en fyr. En fyr som jeg skulle snipe. Skaut han i hauet, men av en eller annen grunn daua han ikke. Han byner plutselig å gaule og skrike. Og tror du ikke det er en flokk med soldater som kommer løpende mot meg. De var vel kanskje 1000m unna meg. Jeg hadde lyddemper på snipern, og han skreik vel ikke så høyt. Man kan tenke seg at selv en lyddempet snikskytterrifle hjelper lite når mannen vet hvor kula kom fra. Kanskje litt urealistisk, men ikke uholdbart. For å sette det litt i perspektiv så var det en gang jeg drepte en fyr bakfra med kniv. Ca. 2m unna sto en annen vakt (med ryggen til). Det er godt gjort å ikke få med seg at en medsoldat blir drept 2m bak deg.. I.G.I 2 gir seg aldri ut for å være noe dødsrealistisk spill, så dette har jeg ingen problemer med. Spillet kunne ha vært meget bra, hadde det ikke vært for disse buggene. Nå roter du med hva som er bugs og hva som bare ikke er implementert. En bug er når ting ikke fungerer slik utviklerne tenkte, men alt du nevner i posten din er sider ved AIen og spillet du ville hatt mer realistisk. Da dreier det seg om designvalg (hva de har valgt å implementere), ikke bugs. Man får håpe at det kommer ut en patch som kan fikse noe av dette. For sånn som jeg ser det nå, så kunne det like ferdige produktet like godt ha vært en beta. TK: 3- Nei, det stemmer ikke. Det ferdige produktet har sine svakheter, og kunne absolutt vært mer realistisk, men er likevel gjennomarbeidet og ganske bugfritt. Som nevnt opplevde jeg ingen slike "problemer" som gikk ut over spillgleden i større grad. Lenke til kommentar
slash Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 greit nok, det meste som har blitt kommentert her i tråden har mål og mening, men det er en del mangler i igi2 som jeg er forundret over at ingen har kommentert. 1- farten du går i!!! jeg målte med kikkerten 45 meter fra meg til en husvegg, med en stigning på masse masse prosent. (nesten rett opp) jeg tok tiden på hvor lang tid jeg brukte på å løpe opp denne bakken. jeg brukte 6.5 sekunder. 6.5 sekunder på 45 meter er en prestasjon på flat mark, (6 m/sek omtrent) og når det i tillegg er en steil fjellvegg med snø, så dødde liksom realismen litt. go innerloop! 2- binocular-sniping! dette er en kjent "feil" fra det første igi-spillet, som går ut på å sikte inn en fiende/kamera/whatever med kikkerten, for så å skifte til f. eks ak47 uten å røre musa. når du da avfyrer skuddet, så går kula akkurat dit kikkerten siktet. greit nok, de har fjernet cross-hairene i kikkerten i igi2, men det funker fremdeles rimelig bra. innerloop som ellers har en nydelig sans for detaljer på våpnene og hvordan de oppfører seg, burde tenkt litt over at når en tar ned kikkerten for så å sikte så vil nok hendene bevege seg en smule. 3- morrowind-syndromet: (som jeg liker å kalle det) hvis du dreper en person i en bakke, eller generelt ujevnt underlag, vil liket ligge 100% horisontalt, uansett. så jeg har ofte fått meg en god latter på bekostning av døde fiender som presterer å ligge rett ut, med kun hælene som berører bakken, med en like magisk blodpøl som flyter ved siden av liket. digg! men kritikk til side, jeg storkoste meg gjennom hele spillet jeg, men jeg fant ikke ut at man måtte uploade til igi-hedquarters for å save før brett nr. fire. trodde det var som igi 1 jeg Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 greit nok, det meste som har blitt kommentert her i tråden har mål og mening, men det er en del mangler i igi2 som jeg er forundret over at ingen har kommentert. 1- farten du går i!!! jeg målte med kikkerten 45 meter fra meg til en husvegg, med en stigning på masse masse prosent. (nesten rett opp) jeg tok tiden på hvor lang tid jeg brukte på å løpe opp denne bakken. jeg brukte 6.5 sekunder. 6.5 sekunder på 45 meter er en prestasjon på flat mark, (6 m/sek omtrent) og når det i tillegg er en steil fjellvegg med snø, så dødde liksom realismen litt. go innerloop! 2- binocular-sniping! dette er en kjent "feil" fra det første igi-spillet, som går ut på å sikte inn en fiende/kamera/whatever med kikkerten, for så å skifte til f. eks ak47 uten å røre musa. når du da avfyrer skuddet, så går kula akkurat dit kikkerten siktet. greit nok, de har fjernet cross-hairene i kikkerten i igi2, men det funker fremdeles rimelig bra. innerloop som ellers har en nydelig sans for detaljer på våpnene og hvordan de oppfører seg, burde tenkt litt over at når en tar ned kikkerten for så å sikte så vil nok hendene bevege seg en smule. 3- morrowind-syndromet: (som jeg liker å kalle det) hvis du dreper en person i en bakke, eller generelt ujevnt underlag, vil liket ligge 100% horisontalt, uansett. så jeg har ofte fått meg en god latter på bekostning av døde fiender som presterer å ligge rett ut, med kun hælene som berører bakken, med en like magisk blodpøl som flyter ved siden av liket. digg! men kritikk til side, jeg storkoste meg gjennom hele spillet jeg, men jeg fant ikke ut at man måtte uploade til igi-hedquarters for å save før brett nr. fire. trodde det var som igi 1 jeg Disse tingene kunne sikkert vært kommentert i omtalen, men om alle omtalere skal kommentere de bugs/mangler/feil som du oppdager, blir det litt vanskelig. Kent har skrevet en omtale på 4 sider, noe som er langt over gjennomsnittet og hva jeg forventer. På de fire sidene har han fått med seg en hel del, og viktigst av alt: at spillet var bra, og hvorfor og hvorfor ikke. Jeg antar at om du hadde spilt spillet en del da du leste omtalen, ble antagelig mangler/feil forklart som du ikke var klar over at fantes/hadde oppdaget. Slike ting vet jeg blir vanskelig når man skriver en omtale, ettersom at omtalerne også har et tidspress på seg. Hadde han skulle tatt med alt, er det ganske sikker på at vi ville få 10 sider uinteressant stoff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg