Valkyria Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Skuespilleren Lloyd Bridges døde i 1998, men spilte i en film fra 2000. ikke bare imdb sier dette, men også wikipedia og Rotten Tomatoes. så hvordan klarte de å lage en film etter han døde? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Opptakene ble selvsagt gjort før han døde. Selv om filmen ble lansert i 2000, betyr det ikke at den ble spilt inn da. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Opptak gjort i ein eller annan samanheng reknar eg med. Marlon Brando var jo ogso med i Superman Returns. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Har du ikke sett "Weekend at Bernie's?" :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Weekend at Bernie's LOL....småmuntert ! Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Oliver Reed (Proximo) døde under inspillingen av Gladiator før han hadde fått fullført alle scenene sine. Da brukte man CGI til å endre bakgrunner og lyssettingen i en scene til å passe inn en annen plass. De brukte også en stand-in til Proximo's dødscene slik at man faktisk ser at han dør. Vil tro at samme teknikk ble brukt her. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Oliver Reed (Proximo) døde under inspillingen av Gladiator før han hadde fått fullført alle scenene sine. Da brukte man CGI til å endre bakgrunner og lyssettingen i en scene til å passe inn en annen plass. De brukte også en stand-in til Proximo's dødscene slik at man faktisk ser at han dør. Vil tro at samme teknikk ble brukt her. Det er det dummeste jeg har hørt.. de fleste filmer er spillt inn 1 eller 2 år før de kommer på kino.. den filmen er kjent for å være siste filmen han spilte i .. og han har en så stor rolle at hvis de brukre CGI for å fake han i noen scene ville det ha sprengt budsjettet BRUTALT Brandon Lee some døde i 1993 var med i en svensk film fra 2000... Den filmen ble spilt inn mellom 1990 og 1993.. men kom ikke ut før 2000... Endret 17. mai 2008 av Kebab GUD Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Oliver Reed (Proximo) døde under inspillingen av Gladiator før han hadde fått fullført alle scenene sine. Da brukte man CGI til å endre bakgrunner og lyssettingen i en scene til å passe inn en annen plass. De brukte også en stand-in til Proximo's dødscene slik at man faktisk ser at han dør. Vil tro at samme teknikk ble brukt her. Det er det dummeste jeg har hørt.. de fleste filmer er spillt inn 1 eller 2 år før de kommer på kino.. den filmen er kjent for å være siste filmen han spilte i .. og han har en så stor rolle at hvis de brukre CGI for å fake han i noen scene ville det ha sprengt budsjettet BRUTALT Brandon Lee some døde i 1993 var med i en svensk film fra 2000... Den filmen ble spilt inn mellom 1990 og 1993.. men kom ikke ut før 2000... Som du sier så var Brandon Lee i live under nesten hele innspillingen. Hvorvidt Lee fikk spilt inn alle sine scener vet jeg ingenting om. Men om ikke så må man begynne å være kreativ. Man trenger ikke nødvendigvis å bruke CGI for å lure noen, og det trenger heller ikke å være et ren CGI klipp for å lure en. Som sagt kan de ha brukt en stand-in hvor man ikke ser Lee's ansikt. Man kan ha brukt tidligere klipp og endret på bakgrunnen med CGI. Men jeg vet ingenting om denne filmen, så det er ren spekulasjon fra min side. For alt jeg vet, så kan Lee ha død etter å ha spilt inn alle sine scener. Men det med Oliver Reed er hvertfall en sann historie, som jeg mener kan være en pekepinn på hvordan man taklet "problemer" med Lee's død under innspilling. Gladiator hadde forresten ikke et så stort budsjett som man skulle tro. Men det kan nok ikke sammenlignes med budsjettet til en svensk film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå