Gå til innhold

Tips for ungdom som er blakke(slik som meg)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp ungdom trenger egentlig ikke annleg idag,hvis du har bredbånd kan du høre på radio på nettet,brae høytalere på pc til rundt 2000 syns jeg gir bedre lyd enn på et anlegg til 2000 hvor du ikke engang får bra bass.

+ at du kan lagre de fleste cd`ene på pc og slippe å lete etter en cd hver gang du skal høre på den.

Lenke til kommentar

Er det ikke egentlig selvsagt? og hvorfor kjøpe ferdiglagde høytalere som suger? Bygg høytalere selv! bruk bilhøytalere, de får alle bruk for senere i livet når de har råd til ordentlige høytalere inne.

2 12" basser, og en pakke mellomtone og diskant koster 3000... bygg en svær og tung kasse som resonerer bra, og monter høyttalerene inni den. Koble alt opp til den gamle forsterkeren som står på loftert, og spill i vei. evt kjøp 3 mellom og diskant pakker og monter i 6 bokser for surround lyd, men da må det fler forsterkere til.

husk kjøling

Lenke til kommentar
Er det ikke egentlig selvsagt? og hvorfor kjøpe ferdiglagde høytalere som suger? Bygg høytalere selv! bruk bilhøytalere, de får alle bruk for senere i livet når de har råd til ordentlige høytalere inne.

2 12" basser, og en pakke mellomtone og diskant koster 3000... bygg en svær og tung kasse som resonerer bra, og monter høyttalerene inni den. Koble alt opp til den gamle forsterkeren som står på loftert, og spill i vei. evt kjøp 3 mellom og diskant pakker og monter i 6 bokser for surround lyd, men da må det fler forsterkere til.

husk kjøling

Hadde akuratt det samme i tankene, men den forsterkern på loftet var borte og dermed må man invistere i en del lapper ekstra. Snakka med folk på elektro på skolen min, men en forsterker jeg trengte kunne de ikke bygge for mindre enn 1000,- :( Jaja.. Får klare meg med den lille sorrounden jeg har nå...

Lenke til kommentar
Eller man kan ivestere penga i skikkelig gode øretellefoner. Da får du god lyd for 1000.- For ikke å snakke om 2000kr.

Du får bare ett lite problem hver gang du holder fest ;)

Ettersom du er en blakk ungdom så bor du vel sansynligvis hjemme hos foreldra dine fortsatt(i hvert fall gjør jeg). Får satse på at faren din har et anlegg som duger. Blir ikke store festen på gutterommet annyway.

Lenke til kommentar
Eller man kan ivestere penga i skikkelig gode øretellefoner. Da får du god lyd for 1000.- For ikke å snakke om 2000kr.

Du får bare ett lite problem hver gang du holder fest ;)

Bare å sende de på rundgang det! En sang hver, så nestemann. :p

Ikke en dum idè. Slipper ihvertfall årets landeplage-sang (j.fr Rosa Helikopter og The Ketchup Song) durende omigjen og omigjen og omigjen......og omigjen.

Selv kjøpte jeg nettopp en bra (til mitt bruk) forsterker til 3000 kr (høytalerne er noen gamle jeg hadde på det ødelagt annlegget) Denne har jeg koblet til det jeg trenger av utstyr, og da er det mest PCen som brukes. Genialt å ha alt musikk samlet på en plass, i søkbar form. Forsterkeren er jo ikke bortkastet iogmed at jeg drar denne med meg når jeg flytter ut. Bra lyd er FINT! :) (vet hvordan det er med sugne små (små!!) pc-høytalere som eneste lydkilde. Unner INGEN det!)

Lenke til kommentar

Ahh. God lyd er bra, og burde være en menneskerett. Trodde mine gamle PC-høyttalere spilte bra, helt til jeg fikk høre ordentlig på anlegget til en kompis. Da rotet jeg ned en gammel B&O forsterker på 2x45 watt, og kjøpte høyttalere og sub til 5000 kr, og er meget fornøyd med det. Spiller konge.

Lenke til kommentar
Ingenting er bedre enn headphones da .. Fest er jo noe dritt å ha. Ser ut som et søren etterpå og folk stikker aldri når du skal sove+++++
Hadde fest, ALT ble stjålet, skoa mine, parfymen min, All alcoholen til foreldra mine :D

Har headphones bedre lyd enn høytalere? (tenker ikke da 9000kr høytalere mot 200kr headphones).

Kameraten min som sier utrolig mye teit sier høytalere har BEDRE lyd.

Sitter på Koss til 600kr og jeg syns de har MYE bedre lyd enn hans pc høytalere til tusing :wink:

Lenke til kommentar

Det gir litt annen følelse å høre på "ekte" høyttalere enn å sitte med headphones, da. Det er liksom litt mere ekte, og du er friere til å bevege deg slik du vil.

Du slipper bl. å ta av headphonsa hver gang du skal mekke i PC'n.

Lenke til kommentar
Ja, det er fordelene.

Men hvem gir best lyd?

Om du sammenligner 1k Øretellefoner vs 1k høytalere så vinner øretellefonene. Slikt fortsetter det en stund(at for samme pris får du mer "gromlyd" i øretellefoner). Men å sammenligne høytalere til 9k mot 900kroners øretellefoner blir feigt. Det avhengier mye av hva slags system han har. Men viktigs er kansje at lyd er sybjektivt, og at hva noen liker syns noen adnre at er dårlig lyd. Så om du syns at dine koss øretellefoner gir best lyd, vel så gjør de det.

Lenke til kommentar
Ja, det er fordelene.

Men hvem gir best lyd?

Om du sammenligner 1k Øretellefoner vs 1k høytalere så vinner øretellefonene. Slikt fortsetter det en stund(at for samme pris får du mer "gromlyd" i øretellefoner). Men å sammenligne høytalere til 9k mot 900kroners øretellefoner blir feigt. Det avhengier mye av hva slags system han har. Men viktigs er kansje at lyd er sybjektivt, og at hva noen liker syns noen adnre at er dårlig lyd. Så om du syns at dine koss øretellefoner gir best lyd, vel så gjør de det.

ok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...