Gjest anonymen14 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei velger å poste anonymt siden flere bekjente er aktive på dette forumet. Ta deg tid til å lese gjennom "livet mitt" Ja, jeg sliter veldig med å finne noe ting positivt med livet mitt, jeg går nå i 8. klasse, jeg har kanskje 1 venn, men han driver bare og utnytter meg med godteri og sånt, blir også banka en del ganger av noen i 10. har ikke en sjans, mot de siden de trener med vekter og er ca 1.90 og dem pleier å spør om jeg har penger, og hvis jeg har truer de meg med juling etter skolen hvis de ikke får det (må selvfølgelig gi) og det hjelper heller ingenting om jeg sier noe til lærerene mine eller foreldrene mine, dem sier at jeg bare skal slutte å bry meg?! Og jeg blir heller aldri invitert i bursdag, hadde en liten fæl opplevelse i 5. klasse, der hadde en i klassen min med seg bursdagskort som han delte ut. Da delte han ut til alle guttene unntatt jeg, ble skikkelig såra og lei meg inni meg. Jeg hadde selv invitert han i min forrige bursdag fra der. Og jeg dropper bursdager, siden det er nesten ingen som gidder å komme, forrige bursdag for 3 år siden kom det kun 2/7, vet dere hva dem gjorde? Dem gikk inn, hadde ikke med seg presang (vet det ikke er det viktigste) "Du får dem i morgen" sa de, har ikke fått den enda:P og de satte seg ned med kakebordet, og spiste opp kaka og boller og alt godis som vi hadde kjøpt. Og dem drev og tiska og hviska til hverandre og fniste. Vi hadde også leid 2 filmer og lånt en prosjektor. Da de var ferdige med å spise så sa de bare "Vi må stikke nå, vi kunne ikke være så lenge. Hade!" før jeg visste orde av det var døra igjen. Dette var en utrolig trist bursdag. Det er heller ingen jenter som jeg har rota med eller vært sammen med får bare stygge kommentarer tilbake hvis tar ett blikk bort til dem, gir noen av dem et kompliment ja bare dumme og stygge kommentarer tilbake, det har aldri som jeg kan huske i de siste 5 åra vært ei jente som har smilt til meg, sånn ordentlig smil! Og karakterene mine er heller ikke bra, 4+ er det beste jeg har fått, og jeg får nesten bare 3'ere. Selv om jeg sitter og pugger med leksene hver dag hjemme, så får jeg bare dårlige resultater. Okey, tro meg nå eller ei, jeg liker absolutt INGEN middag, ikke poteter, ingen kjøtt, ikke fisk, ikke pizza, ikke hamburgere, ingenting middag. Ikke engang salat. Jeg spiser bare brødmat, og det eneste pålegget jeg liker er ost, og en type frokostblanding liker jeg. Jeg har faktisk vært på sykehus pga dette, i 6 måneder uten resultat Dette er veldig flaut hvis jeg er på besøk hos noen og de spiser middag mens jeg sitter og gomler i meg ei brødskive... Det er mange som kommenterer dette og, og erter meg for det. Jeg kan liksom ikke se noe lys i tunellen her, det er virkelig vanskelig! Jeg har så lyst til å bli en lykkelig og en positiv person med venner og alt, men det går bare ikke! Hva skal jeg gjøre for å passe litt mer inn og sånt? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Gi drittungene som banker deg et ballespark hver, så forsvinner de nok. Sett hardt mot hardt. Endret 16. mai 2008 av member-101642 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Been there, done that mostly!! Det viktigste du må lære deg i livet ditt er; Du har det største ansvaret for deg selv. Ikke dine foreldre. Ikke dine lærere. Ikke dine kompiser og "venner".. Om du slutter å smile, noe der virker som du har gjort - så kan ikke forvente at andre skal smile til deg. Dette er en hard verden. Og den har spilleregler. Du må legge deg opp instillinger. Du må bli gladere.. Du må kanskje sette av litt til til å forandre deg.. Kanskje du må planlegge å begynne å trene. Få opp fysikken din. Kanskje du må lære deg å skaffe deg venner. Og så videre.. Poenget mitt er kort og greit; sett deg mål. Du har ansvaret for deg selv. Naturen er mild mot de sterkeste. Og hard mot de svakeste. Velg å bli sterk!! Har vært der du er nå. Men hadde kanskje en fysisk fordel fremfor de andre som hjalp meg å vinne noe respekt. Men jeg vet hvordan du har det. Men det skal være sagt at du kanskje må prøve å få foreldrene dine til å forstå hva du egentlig sier.. For de skal tross alt bry seg.. Og det tror jeg nok de gjør. Kanskje de ikke forventer denslags problemer for deg og den typen du er.. Og trenger å vekkes opp.. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Ble rett og slett sint av å lese dette, skjønner ikke hvordan andre folk kan oppføre seg sånn mot andre! Hadde helt klart kommet bort og tatt en skikkelig alvorsprat med dem hvis jeg hadde bodd hvor du bor noe jeg sansynligvis ikke gjør =/ Lenke til kommentar
The Lulz Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Trist situasjon du er i Men det hjelper neppe å sitte å sutre, så noen tips kan jeg prøve å gi. - Kjøp hårvoks, man blir utrolig mye hottere med det - Kjøp nye klær, kule klær kan få deg til å se både eldre og tøffere ut (som kan hjelpe på damefronten) - Kanskje du kan begynne på en sport eller noe, så du får noen nye venner, de du allerede kjenner virker som noen jævla tapere alle sammen Ikke la drittsekker dra deg ned. Tipper noen kommer til å kommentere tipset mitt om å kjøpe hårvoks, det hjelper kanskje ikke mye så mye, men hvis man er fornøyd med utsendet sitt så er det mye lettere å være glad og selvtilliten blir høyere. Endret 16. mai 2008 av The Lulz Lenke til kommentar
okasin Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Det med at du spiser brødmat er helt okei.. jeg sluttet å spise "middags greier" når jeg var 3 år.. fikset det rett og slett ikke.. men begynte igjen når jeg var rundt 20.. hadde ikke noe problem med det, men det er klart jeg fikk en del kommentarer på det i den tiden jeg ikke spiste annet en brødmat.. spesielt til jul o.l. Men all motgang fikk meg sterkere, så det ikke den gang, men vet det nå Jeg har blitt 40 år nå, så jeg vet en del mer nå enn den gang he he.. så du skal høre på rådene til The Lulz og Patience.. Det er som jeg skulle ha sagt det selv,, Du ung, og du har det tøft nå, men det kommer bedre tider.. når de andre drittungene begynner å bli mer voksne.. Men i mellomtiden, tren styrke eller enda bedre kampsport.. og jobb med adferden din.. bli tøffere.. Har selv trent Sambo og Kung fu (under Tony Brown Kung fu school USA) Men uansett kampsport, så vokser du utrolig mye på det mentalt sett.. Lykke til Endret 17. mai 2008 av fredrik Lenke til kommentar
Filosof Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) (Til Deimos87) Hvis du går i 8. klasse er dette faktisk ungdomsskolen! ----- Trist situasjon du er i ja! Men, jeg har opplevd mye av det samme selv. Det viktigste er å ha tro på deg selv! Jeg sier ikke som en klisje - jeg mener det virkelig. Det viktigste er hva du synes om deg selv. Så lenge du har selvtillit, har tro på deg selv, og er glad i deg selv - så kan du leve et godt og lykkelig liv, uansett hvor kaotiske omgivelsene kan virke. Ting virker kanskje ekstra slitsomt akkurat nå, men dette går alltid over. Både du og dine klassekamerater kommer til å bli voksne og mer modne, og oppføre seg deretter. Selv om det virker uutholdelig akkurat nå, så er dette bare en kort periode i livet ditt - og bare du er tålmodig så kommer ting garantert til å bli bedre! ALDRI GI OPP! DET FINNES ALLTID HÅP! ALT KAN ENDRES! DU ER ET UNIKT OG VERDIFULLT MENNESKE![/color] Endret 17. mai 2008 av fredrik Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Du må legge deg opp instillinger. Du må bli gladere.. Du må kanskje sette av litt til til å forandre deg.. Kanskje du må planlegge å begynne å trene. Få opp fysikken din. Kanskje du må lære deg å skaffe deg venner. Og så videre.. Dette er et veldig bra tips. Samme hvor lite motivert du er til å trene så bør du sette i gang. Gjerne kampsport som det nevnes her, men også styrke og kondisjon. Ikke hovedsaklig for å kunne ta igjen overfor dem som henger på deg, men fordi det etterhvert vil gi deg bedre selvtillit, samt at du lett kan komme i kontakt med folk gjennom treningen. I tillegg skal det mer til å bli ertet og forfulgt når du har mye synlig selvtillit. Til slutt hadde jeg vurdert å politianmelde de folkene som forfølger deg. Endret 17. mai 2008 av srbz Lenke til kommentar
Lorddollars Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Har vært i noe av samme sitivasjon når jeg var yngre. Jeg hadde det kjempe greit på skolen mange venner mye klining med random jenter nære med å miste jomfrudommen flere ganger. Men så flyttet vi på den nye skolen ble alt omvendt mijøet der var sånn typisk at alle som hadde gått der hadde kjent hverandre siden 1.Klasse og de populære rikingene hadde markert miljøet sitt allerede. Jeg kjempet meg til et par venner og fikk spredt navne mitt sånn at alle viste om meg, dessverre ble det aldri det samme som før, jeg gikk aldri på fest , ble et par øl med gutta men ikke noe mer. Ok nok om meg var kanskje litt poengløs å fortelle det om meg. Ok uansett så har jeg noen tips: Ikke gå i gamle klær, skaff deg noe fint og nytt pass på at du går noenlunde moteriktig. Se litt på hvordan du oppfører deg, hvorfor "hater" alle deg? Er det fordi du er den lille gutten som aldri sier noe imot andre og alltid lar folk hersje meg deg, du trenger ikke nødvendigvis å prøve å banke 10ende klassingene men vær nå litt tøff mot folk som er frekk mot deg. Ikke fortell 10ende klassingene at du har penger. Du går i 8ende, min erfaring er at de fleste stopper å feiere bursdagen sin da. Vis alt er håpløst så anbefaler jeg at du ber foreldrene dine om å få byttet skolen, men da er det viktig at du har alle tingene på plass: Vær hyggelig, vis noen er frekk mot deg prøv å vær hyggelig tilbake vis de ikke gir seg vær frekk tilbake, Klær, Begynne å snakke med folk med en gang og ikke fremstill deg selv om sjenert, Ikke la noen vite hvordan du hadde det på din gamle skolen. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Oppfordringer til brudd på norsk lov er fjernet. Konstruktive svar, folkens. Tenk litt over hva som postes, og hvem du eventuelt skriver ting til. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Lenke til kommentar
Siege Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er enig med de fleste her... Begynn med kampsport, hjelper på selvtillitten selv om kampsport kanskje er tungt i begynnelsen så blir det kjekkere etter hvert. Prøv å få foreldrene dine mer engasjert og prøv å få dem til å se det seriøse i saken her. Skift inngstilligen til en mer blidere stilling. Høres kanskje ut som en: "easyer said then done", men du kan prøve. Ikke si at du har penger med på skolen, la dem evt. ligge igjen hjemme. Dataspill/konsoll spill er også en god metode for å evt. få venner. Blir du for eksempel god i WOW, CS, Warcraft, GTA osv. (det meste av spill), eller god med datamaskinen er det en god måte å få venner på, med tanke på at det er mange som spiller spill og dere har da mye til felles og det booster deg hvis du er god. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Pizza er ingen skikkelig middag, heller ikke hamburger Som nevnt, få opp fysikken, da stiger også selvtilliten. Ikke ta deg nær av kommentarer, ikke gjør/si noe tilbake om noen mobber, men hvis de toucher deg fysisk så smell av alt du kan, gi faen i om du taper en slosskamp, bare slå fra deg så mye du kan, da prøver ikke de "fæle 10. klassingene" seg på noe mer. Ikke finn deg i mer dritt! Folk blir ikke så tøffe mot deg lengre hvis du smeller tilbake, og for faen, ikke synk så lavt at du gir dem penger!!!! Lenke til kommentar
neadii Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Dataspill/konsoll spill er også en god metode for å evt. få venner. Blir du for eksempel god i WOW, CS, Warcraft, GTA osv. (det meste av spill), eller god med datamaskinen er det en god måte å få venner på, med tanke på at det er mange som spiller spill og dere har da mye til felles og det booster deg hvis du er god. Venner du kun snakker med over nettet, og kanskje har møtt et par ganger gir aldri samme følelsen som ekte venner som du kan snakke og møte nesten når du vil. Uansett hvor mye du sitter på ventrilo og andre programmer med nett-vennene så blir det ikke det samme. Anbefaler deg ikke starte med for mye dataspill, da dataspill kan bli som narkotika etterhvert hvis du blir avhengig av det. Eksempel: Mange av de menneskene som begynner med narkotika mister vennene sine etterhvert. - Det kan du og om du ikke gjør annet å spille. Så mitt tips er at du ikke burde begynne å spille for mye dataspill. (Sier ikke at du ikke skal spille, men ikke overdriv slik at det går utover sosiallivet ditt, og de vennene du allerede har) -------------------------------------------------------------------- Har selv blitt mye mobba igjennom barneskolen, men alt det er over nå. Går på videregående nå og har det top! Tips: Ignorer de som mobber og plager deg. Og ved ignorering mener jeg at du skal gi dem null oppmerksomhet. Fordi slik jeg alltid har sett det så får ikke mobbere nok oppmerksomhet i hjemmet sitt, og derfor går de løs på andre som har (hadde?) det bedre. Ang. det med de gutta som stjeler pengene dine så kan du bare la være og ta med penger. Det du evt. kan gjøre om du absolutt vil ha med penger er jo faktisk å anmeldte disse idiotene. -------------------------------------------------------------------- - Kjøp hårvoks, man blir utrolig mye hottere med det- Kjøp nye klær, kule klær kan få deg til å se både eldre og tøffere ut (som kan hjelpe på damefronten) Likte tipsene The Lulz ga deg der! Og jeg synes du burde følge dem. Du bestemmer selv hvem du vil være. Ingen andre bestemmer hvem du vil være. Men når gjelder klær og mote, så trenger du ikke kjøpe det dyreste. Det er bare latterlig egentlig. Kjøp det du vet er kult, men ikke kast bort alle pengene dine på klær som krymper til etter sommerferien heller. -------------------------------------------------------------------- Start å trene! Trening nøkkelen til selvsikkerhet slik jeg har hørt det! Jeg elsker å trene alene, hater faktisk å trene med venner o.l. Men trening alene blir veldig ensomt i lengden. Så du kan jo f.ex. melde deg inn på noe som ligner på sats (Bare at aldersgrensen må være tilegnet deg). Og så kan du f.ex. melde deg inn i en sportsklubb med en sport du liker. (Tennis, fotball, basket, svømming, hva som helst! Leter du lenge nok finner du de fleste sporter her i lille Norge.) Med egentreningen får du selvsikkerhet, viljestyrke og lignende. Og med sportsklubben du er med i havner du i en sosialkrets med andre mennesker, slik at du får venner. -------------------------------------------------------------------- (Du kan sende meg en melding på forumet om du vil snakke om noe. (Og ja, det forblir anonymt mellom oss 2 da!)) Håper dette hjalp deg! Mvh neadii. Endret 18. mai 2008 av neadii Lenke til kommentar
Siege Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Dataspill/konsoll spill er også en god metode for å evt. få venner. Blir du for eksempel god i WOW, CS, Warcraft, GTA osv. (det meste av spill), eller god med datamaskinen er det en god måte å få venner på, med tanke på at det er mange som spiller spill og dere har da mye til felles og det booster deg hvis du er god. Venner du kun snakker med over nettet, og kanskje har møtt et par ganger gir aldri samme følelsen som ekte venner som du kan snakke og møte nesten når du vil. Uansett hvor mye du sitter på ventrilo og andre programmer med nett-vennene så blir det ikke det samme. Anbefaler deg ikke starte med for mye dataspill, da dataspill kan bli som narkotika etterhvert hvis du blir avhengig av det. Eksempel: Mange av de menneskene som begynner med narkotika mister vennene sine etterhvert. - Det kan du og om du ikke gjør annet å spille. Så mitt tips er at du ikke burde begynne å spille for mye dataspill. (Sier ikke at du ikke skal spille, men ikke overdriv slik at det går utover sosiallivet ditt, og de vennene du allerede har) -------------------------------------------------------------------- Har selv blitt mye mobba igjennom barneskolen, men alt det er over nå. Går på videregående nå og har det top! Tips: Ignorer de som mobber og plager deg. Og ved ignorering mener jeg at du skal gi dem null oppmerksomhet. Fordi slik jeg alltid har sett det så får ikke mobbere nok oppmerksomhet i hjemmet sitt, og derfor går de løs på andre som har (hadde?) det bedre. Ang. det med de gutta som stjeler pengene dine så kan du bare la være og ta med penger. Det du evt. kan gjøre om du absolutt vil ha med penger er jo faktisk å anmeldte disse idiotene. -------------------------------------------------------------------- - Kjøp hårvoks, man blir utrolig mye hottere med det- Kjøp nye klær, kule klær kan få deg til å se både eldre og tøffere ut (som kan hjelpe på damefronten) Likte tipsene The Lulz ga deg der! Og jeg synes du burde følge dem. Du bestemmer selv hvem du vil være. Ingen andre bestemmer hvem du vil være. Men når gjelder klær og mote, så trenger du ikke kjøpe det dyreste. Det er bare latterlig egentlig. Kjøp det du vet er kult, men ikke kast bort alle pengene dine på klær som krymper til etter sommerferien heller. -------------------------------------------------------------------- Start å trene! Trening nøkkelen til selvsikkerhet slik jeg har hørt det! Jeg elsker å trene alene, hater faktisk å trene med venner o.l. Men trening alene blir veldig ensomt i lengden. Så du kan jo f.ex. melde deg inn på noe som ligner på sats (Bare at aldersgrensen må være tilegnet deg). Og så kan du f.ex. melde deg inn i en sportsklubb med en sport du liker. (Tennis, fotball, basket, svømming, hva som helst! Leter du lenge nok finner du de fleste sporter her i lille Norge.) Med egentreningen får du selvsikkerhet, viljestyrke og lignende. Og med sportsklubben du er med i havner du i en sosialkrets med andre mennesker, slik at du får venner. -------------------------------------------------------------------- (Du kan sende meg en melding på forumet om du vil snakke om noe. (Og ja, det forblir anonymt mellom oss 2 da!)) Håper dette hjalp deg! Mvh neadii. Det jeg mente med dataspill var med tanke på folk i klassen hans som spillte samme spillene og lan. Jeg går på datatreff hver fredag og det meste av lan og jeg får stadig nye venner. Som jeg forstod det så tenkte vel du mer på spill som går over nett og du sitter hjemme alene, men var ikke slik jeg mente det:P Og selvfølgelig: Ikke la spill ta overhånd slik som wow tar overhånd av folk. Vil faktisk IKKE anbefale WOW, med tanke på at det er ett dritt spill som suger og er MAX usosialt. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Dataspill/konsoll spill er også en god metode for å evt. få venner. Blir du for eksempel god i WOW, CS, Warcraft, GTA osv. (det meste av spill), eller god med datamaskinen er det en god måte å få venner på, med tanke på at det er mange som spiller spill og dere har da mye til felles og det booster deg hvis du er god. Venner du kun snakker med over nettet, og kanskje har møtt et par ganger gir aldri samme følelsen som ekte venner som du kan snakke og møte nesten når du vil. Uansett hvor mye du sitter på ventrilo og andre programmer med nett-vennene så blir det ikke det samme. Anbefaler deg ikke starte med for mye dataspill, da dataspill kan bli som narkotika etterhvert hvis du blir avhengig av det. Eksempel: Mange av de menneskene som begynner med narkotika mister vennene sine etterhvert. - Det kan du og om du ikke gjør annet å spille. Så mitt tips er at du ikke burde begynne å spille for mye dataspill. (Sier ikke at du ikke skal spille, men ikke overdriv slik at det går utover sosiallivet ditt, og de vennene du allerede har) -------------------------------------------------------------------- Har selv blitt mye mobba igjennom barneskolen, men alt det er over nå. Går på videregående nå og har det top! Tips: Ignorer de som mobber og plager deg. Og ved ignorering mener jeg at du skal gi dem null oppmerksomhet. Fordi slik jeg alltid har sett det så får ikke mobbere nok oppmerksomhet i hjemmet sitt, og derfor går de løs på andre som har (hadde?) det bedre. Ang. det med de gutta som stjeler pengene dine så kan du bare la være og ta med penger. Det du evt. kan gjøre om du absolutt vil ha med penger er jo faktisk å anmeldte disse idiotene. -------------------------------------------------------------------- - Kjøp hårvoks, man blir utrolig mye hottere med det- Kjøp nye klær, kule klær kan få deg til å se både eldre og tøffere ut (som kan hjelpe på damefronten) Likte tipsene The Lulz ga deg der! Og jeg synes du burde følge dem. Du bestemmer selv hvem du vil være. Ingen andre bestemmer hvem du vil være. Men når gjelder klær og mote, så trenger du ikke kjøpe det dyreste. Det er bare latterlig egentlig. Kjøp det du vet er kult, men ikke kast bort alle pengene dine på klær som krymper til etter sommerferien heller. -------------------------------------------------------------------- Start å trene! Trening nøkkelen til selvsikkerhet slik jeg har hørt det! Jeg elsker å trene alene, hater faktisk å trene med venner o.l. Men trening alene blir veldig ensomt i lengden. Så du kan jo f.ex. melde deg inn på noe som ligner på sats (Bare at aldersgrensen må være tilegnet deg). Og så kan du f.ex. melde deg inn i en sportsklubb med en sport du liker. (Tennis, fotball, basket, svømming, hva som helst! Leter du lenge nok finner du de fleste sporter her i lille Norge.) Med egentreningen får du selvsikkerhet, viljestyrke og lignende. Og med sportsklubben du er med i havner du i en sosialkrets med andre mennesker, slik at du får venner. -------------------------------------------------------------------- (Du kan sende meg en melding på forumet om du vil snakke om noe. (Og ja, det forblir anonymt mellom oss 2 da!)) Håper dette hjalp deg! Mvh neadii. Det jeg mente med dataspill var med tanke på folk i klassen hans som spillte samme spillene og lan. Jeg går på datatreff hver fredag og det meste av lan og jeg får stadig nye venner. Som jeg forstod det så tenkte vel du mer på spill som går over nett og du sitter hjemme alene, men var ikke slik jeg mente det:P Og selvfølgelig: Ikke la spill ta overhånd slik som wow tar overhånd av folk. Vil faktisk IKKE anbefale WOW, med tanke på at det er ett dritt spill som suger og er MAX usosialt. Ja.. WoW er maaaaks usosialt.. Du vet at det er mer sosialt en CS? Man gjør faktisk ting sammen.. Mer en bare å løpe rundt å drepe terrorister. Det er også en stor sjanse for at mange på skolen hans spiller det. takk.. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Det jeg mente med dataspill var med tanke på folk i klassen hans som spillte samme spillene og lan. Jeg går på datatreff hver fredag og det meste av lan og jeg får stadig nye venner. Som jeg forstod det så tenkte vel du mer på spill som går over nett og du sitter hjemme alene, men var ikke slik jeg mente det:P Og selvfølgelig: Ikke la spill ta overhånd slik som wow tar overhånd av folk. Vil faktisk IKKE anbefale WOW, med tanke på at det er ett dritt spill som suger og er MAX usosialt. Nå er faktisk ikke wow noe mer usosialt enn CS. Eneste forskjellen er faktisk at du betaler for å spille wow, i motsetning til CS. Men uansett, finnes mange enklere måter å skaffe seg venner enn gjennom dataspill. Ettersom at de fleste starter med mye online spilling, og ikke lan-spilling med venner. Jeg starta selv med CS for 3 år sida eller noe, og da spilte jeg bare public, alene. Men nå for tida syns jeg alt av dataspill er max kjedelig, så lenge du ikke spiller med venner (online), eller er på lan. (Enten med teamet eller venner.) Lenke til kommentar
Kriss-O Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 jeg skulle virkelig ønske jeg kjente deg, jeg har ikke opplevd noe så fært men kan lett forestille meg situasjonen din. Jeg har virkelig lyst til å hjelpe deg for det med selvtillit, innstilling og inntrykket du gir andre er noe jeg selv har jobbet med og har forbedret til det absolutt maksimale. jeg er 18 og har kommet fram til en rekke måter og forbedre en situasjon som ser heller umulig ut å forbedre til noe som hos mange kan være en drømme situasjon. Jeg hadde vært veldig interessert i å snakke med deg og prøve å hjelpe deg med problemene dine. Alt jeg kan si her og nå er at jeg ønsker deg alt det beste og håper virkelig ditt liv forbedrer seg og husk, du går i åttende klasse, du skal se hvor utrolig livet ditt kan forandres bare ved overgangen til videregående. Jeg har mer eller mindre tilpasset, gjort forandringer og ikke minst utviklet meg selv som person og lever nå et veldig godt liv tross stadige store problemer. Derfor har jeg nå et veldig tydelig syn på min overgang til voksen og den personen jeg mest sansynelig kommer til å være resten av livet, det som er viktig er at du blir den personen du vil være. Som sagt jeg skulle gjerne hjulpet deg som best jeg kan og snakket grundigere med deg. Jeg skal håpe for deg og ønske deg all mulig lykke framover:) IKKE GI OPP! Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Overgangen fra ungdomsskolen til VGS er oppskrytt; med mindre man virkelig forandrer seg eller våger å ta sjanser ved å snakke med folk de første ukene blir man en ensom ulv. Jeg måtte gå opp igjen GK grunnet depresjon og fravær, er nå straks ferdig med VG2 og har knapt sagt noe til noen, og er således helt alene. Min egen feil, ja - men det er en feilaktig antagelse (vel, det kan jo være annerledes andre steder) synes jeg å påstå at alt blir mye bedre på VGS. Folka er stort sett de samme. Endret 18. mai 2008 av Eryk Lenke til kommentar
Kriss-O Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 hmm....Jeg hadde et helt år isolert ned til 6-7 venner og satt bare hjemme og gjorde overhodet ikke noe produktivt. Så bynte videregående og jeg kommer i en klasse med kun jenter. For meg så var dette en stor overgang og dette gikk totalt øst hvis det gir no mening, gikk kanskje 3 uker også vokste min vennesirkel noe enormt. Nå har jeg så mange veninner at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, mange fler enn jeg har mannelige venner så for meg så var videregående ihvertfall en stor forandring i livet som gikk ufattelig bra. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Leit å lese at du sliter så meget. Kan heller ikke komme med andre miraklekurer enn at du selv gjør noe positivt med egne tanker og følelser. Det høres nok kanskje ut som et "hakk i plata", men slik jeg har erfart det som kalles livet så virker akkurat det best. Hva med å utvikle det du virkelig er god på? Hint: Til å være "bare" 14 skriver du veldig bra. Kan være at den egenskapen kan gi deg inngangsnøkkelen til andre og mere stimulerende bekjentskaper for fremtiden!? Lykke til uannsett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå