Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Verso : Ingen bremser uten nøkkel...

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag skjedde noe ganske ergelig... Vår 6 mnd gamle Toyota Verso rullet rett i husveggen vår :thumbdown: med resultat av ødelagt felg og dekk + en del riper og bulk...

Det som jeg imidlertid lurer på er at når jeg hev meg inn i bilen for å bremse på bremsepedalen så virket ikke bremsene og jeg rakk ikke dra i håndbrekket før det var for sent ... Nøkkel sto ikke i.. Når jeg satt inn nøkkelen ( dette er en sånn nøkkelkort sak og egen start/stopp knapp ) løsner rattlås og bremser fungerer som normalt.

Jeg testet dette på en åpen plass etterpå ( etter dekkbytte ) og kunne konstantere at det fungerte på samme måte, når bilen ruller uten nøkkel virker bremsene først , så låser pedalen seg helt etter å ha rullet et par meter...

Er dette virkelig normalt og sikkerhetsmessig forsvalig på biler i dag ?

Mvh

Stresset bilparkerer...

Endret av toyotaverso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vakuum-forsterkeren fungerer kun når motoren går., m.a.o. er det ikke nok at nøkkelen står i, motoren må være i gang. Etter at motoren er stoppet, har du kanskje nok vakuum til en oppbremsing eller to før det er tomt, og så du må tråkke hardere på pedalen for å bremse. Men de virker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...