Kaamilla Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Heisann! I sommer skal jeg jobbe som hjemmehjelp. Det jeg lurer på er om noen vet hvor mye timelønnen ligger på? Og hvor mye jeg må betale i skatt? Rekner med det blir prosent. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Spørs litt i kva kommune du skal jobba i og om det er privat eller offentlig som styrer hjemmehjelpa. Har vel skjønt det slik at i Oslo er det nokre private firma som driv med hjemmehjelp også. Men vil tru timelønna ligg på rundt 115-120 kroner. Skatt du må betala varierer etter kor mykje du antar å tena og kva du tente i fjor. Du får enten skatt trekt etter tabell eller prosent. Litt usikker på prosentsatsane, men rundt 15% er ikkje så veldig feil trur eg... ? Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Hjemmehjelpen er offentlig styrt i den kommunen jeg skal jobbe i. Jeg rekner med å jobbe 400 timer i sommer, så med en timelønn på 115 kroner blir det da 46 000 kroner. Jeg tjente ikke noe i fjor, så vil dette virke positivt inn? (Mindre skatt, eller blir det mer skatt?) Lenke til kommentar
rozon Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Jeg tjente ikke noe i fjor, så vil dette virke positivt inn? (Mindre skatt, eller blir det mer skatt?) Du betaler skatt basert på hvor mye du tjente det året. Du skal tjene mer enn 39.999 og trenger skattekort (ikke frikort). Da vil det stå hvor mange prosent du skal betale... Endret 17. mai 2008 av rozon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå