heggstad Skrevet 16. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 hei. tok noen bilder av blomster her om dagen, og vil gjerne redigere dem til noe finere, er det noen som kan hjelpe meg?? i alle fall er utgangspuktet sånn: dere kan også si hva dere synes om bildet. ris og ros blir tatt imot med en STOR takk. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Vet ikke hva du har gjort på forhånd jeg, eller hva du ønsker, men personlig liker jeg ikke for mye endringer i Photoshop av bilder, synes de blir lett unaturlig da. Jeg bare beskar ditt litt, en tanke lys, kontrast og : Edit:Tok av unsharp mask...det var nokså lyst i kronbladkantene fra før.... RandiA Endret 17. mai 2008 av RandiA Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mai 2008 ja, kanskje det. men jeg er fortsatt på utkikk etter flere gode forslag, selv om jeg har fått et godt et. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 17. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2008 RandiA, den unsharp masken voldtok jo kantene i bildet ditt.. Ble rimelig stygt syntes jeg. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2008 Huff. Filter generelt voldtar bildene. I hvert fall de som har med sharpen å gjøre. Bildet ditt var ganske fint fra starten av. Ikke så mye å gjøre med slike blomsterbilder, enn litt curves, contrast og colours. (Samt crop.) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2008 RandiA,den unsharp masken voldtok jo kantene i bildet ditt.. Ble rimelig stygt syntes jeg. Ja, tok den av...blomstene er nokså lyse i kronbladkantene fra før, så det blir ikke særlig skarpt.... RandiA Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mai 2008 RandiA,den unsharp masken voldtok jo kantene i bildet ditt.. Ble rimelig stygt syntes jeg. Ja, tok den av...blomstene er nokså lyse i kronbladkantene fra før, så det blir ikke særlig skarpt.... RandiA hehe. takker i alle fall for alle svar og tilbakemeldinger! stå på! Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 17. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2008 Fra et filosofisk synspunkt, lager man bildet i det man tar det, eller i redigeringen etterpå? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 17. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2008 Huff. Filter generelt voldtar bildene. I hvert fall de som har med sharpen å gjøre. Oppskarping er da en helt normal (og nødvendig) prosess i etterbehandlingen av bildemateriale. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 17. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Et annet Forslag; Edit; Lagt til en verson med litt annen fargevalør. Edit 2; Utrolig hvor mye mer rødt det blir på nettet enn i PS. Endret 17. mai 2008 av arthon Lenke til kommentar
DHM Skrevet 17. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2008 Mitt forslag: Endringer gjort: Duplicate, svart/hvitt på øverste, overlay, 50% opacity (som en/ei på forumet her la ut tut på, husker ikke hvem men takk !) Unsharp mask Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 18. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2008 Fra et filosofisk synspunkt, lager man bildet i det man tar det, eller i redigeringen etterpå? Fra et filosofisk synspunkt kunne man ha disputert på dette emnnet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå