lobfredd Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg har en jensen USB WLAN Dongle. min PC er tilkoblet med ledning. det jeg lurer på er om jeg kan bruke denne WLAN USB dingsen til og få min laptop og wii/psp på nett? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Du kan prøve å sette opp adhoc, men jeg har testet med en annet USB dongle på en DS og det funka ikke. Kjøpte forøvrig denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3345 Den har en egen driver for AP innstillinger som bridger ut på et annet netverkskort som har tilgang på internet. Funker fin fint den til spilling på håndholdte Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Klarte nå og sette det opp og psp finner den men den stopper på Obtaining IP adress! Hvordan fikse? det er en AL6554 v3 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Du må sette begge maskinene opp med statisk ipadresse og bruke maskinen med internett sin gateway (dvs nettverkskortet med kabel). Lenke til kommentar
Largie Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hvis PSP får kontakt på den trådløse (DS-en fant ikke nettverket engang hos meg) da kan du bridge det trådløse kortet mot koblingen du har mot internett. Les denne: http://www.windowsnetworking.com/articles_...s/wxpbrdge.html Hvis denne blir riktig satt opp vil DHCP-serveren du har på en ruter eller adsl/cablemodem senere gi deg IP-adresse. Evntuelt sett opp statisk som foreslått over Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Du må sette begge maskinene opp med statisk ipadresse og bruke maskinen med internett sin gateway (dvs nettverkskortet med kabel). hvordan? Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Du må sette begge maskinene opp med statisk ipadresse og bruke maskinen med internett sin gateway (dvs nettverkskortet med kabel). hvordan? bump Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Du har nå fått noen tips om hvordan det gjøres. Vil råde deg til å lese linken som Largie gav deg. Der står det hva du skal legge inn. Hvis du vil ha svar så si hva du lurer på i steden for at man skal forklare alt ned til minste detalj. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Du har nå fått noen tips om hvordan det gjøres. Vil råde deg til å lese linken som Largie gav deg. Der står det hva du skal legge inn. Hvis du vil ha svar så si hva du lurer på i steden for at man skal forklare alt ned til minste detalj. når jeg gjorde det som sto i den linken ble det ikke nett i det hele tatt før jeg slettet Nettverksbro. hva er feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå