Gå til innhold

GPRS-instillinger MTU (Symbian)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er som jeg har sagt hele tiden, det funker ikke, eller dvs det funker nogenlunde likt som alt annet i MTU.

Nå som de etter sigende også skal være oppe å kjøre på gprs på telenor har jeg fått testet litt mer.

Leste dette på sidene deres i dag tidlig og begynte å teste, nå først for noen minutter siden klarte tlf å koble seg opp, mens jeg holdt på så kutta det ut igjen.

Jeg har nå ikke gjort en eneste endring siden jeg la inn innstillingene for ca en måned siden.

De har aldri funka i MTU nettet foruten at "E" symbolet for noen dager siden, gikk fra å ha full strek over seg til å veksle mellom å ha striplede piler og full strek.

Så da regnet jeg at noe kanskje var på gang.

Så grunnen til at noen har fått det til å funke, og noen har fått det til å funke på noen steder i Oslo, er fordi det som sagt har funka som det meste annet i MTU.

Men det ser ihvertfall ut som om det går i riktig retning, litt gprs nå og da og der og da er bedre enn ingenting hverken her eller der ;)

Lenke til kommentar

Har brukt gprs i Oslo i flere uker nå. Helt siden det skulle være tilgjengelig. Har brukt gprs hver eneste dag. Og nå fungerer det delvis i telenornettet også.

Brukte først en sony-ericsson telefon og knotet noe veldig når jeg skulle over til hovedtelefonen, N80. Er egentlig akkurat de samme innstillingene som skal mekkes. Brukte litt tid på å klare å velge riktige profiler og oppsett. Plutselig så hadde jeg valgt riktig og siden har jeg ikke rørt noe som helst, i frykt for å kødde til noe :thumbup:

Er dessverre ikke sikker på om jeg klarer å skrive en mal for deg. Er jo lenge siden jeg gjorde det.

Lenke til kommentar

Jeg har siste Symbian ja, N82.

Har ikke fått den til å koble seg opp siden den var oppe i noen minutter igår.

Nå får jeg bare "ingen pakkedata tilkobling tilgjengelig" eller noe sånt, eller bare at det kommer opp en blank webside etter at den har forsøkt koble seg opp i ca 1 minutt.

Så på MTU sidene at de nå hadde lagt til at det kunne være ustabilitet i Telenor nettet nå i helgen, men har ikke mye tro på at det blir så mye bedre nå over helgen.

Skal prøve å koble meg opp flere steder i MTU nettet imorgen.

Lenke til kommentar

Kom inn på gprs igjen nå idag kl 1140, fikk også sendt min første mms.

Begge i Telenor nettet, har fortsatt ikke klart å koble meg opp på gprs eller sendt mms i MTU nettet.

Så slik som jeg har sagt hele tiden så er mine instillinger korrekte, og helt sikkert de fleste andres som ikke får det til å funke også.

Problemet er at tjenesten ikke virker skikkelig.

Når det gjelder det 5 sifrede sms nummeret til banken min som ikke virker, så har jeg nå i den siste uka ikke klart å fått det ut fra telefonen.

Før så gikk det fint ut men det kom ikke noen sms tilbake, nå får jeg bare "kunne ikke sende melding" og på detaljer står det "sjekk nettverkstjenester", dette er samme i både MTU og Telenor nettet.

Lenke til kommentar

Under driftsmeldinger står følgende:

MMS: Virker til og fra MTU nummer i hele Norge. Ved sending til eksterne nett får mottager SMS med anvisninger for å laste ned MMS via WAP. Innkommende MMS fra eksterne nett under arbeid.
Lenke til kommentar
Under driftsmeldinger står følgende:

MMS: Virker til og fra MTU nummer i hele Norge. Ved sending til eksterne nett får mottager SMS med anvisninger for å laste ned MMS via WAP. Innkommende MMS fra eksterne nett under arbeid.

Jævlig irriterende med den waplinken som folk får. Ikke alle som forstår at det er en mms som er på vei og ikke er det heller oppgitt hvem det er fra..

Lenke til kommentar

Hvor lenge siden er det de mente at gprs virket i MTU nettet, må være rundt en måned siden?

Har de virkelig ikke selv funnet ut at det ikke virker på Symbian, før nå etter at gprs i Telenor nettet har begynt å virke, og dermed kunder har informert om at telefonene deres kun virker i Telenor nettet??

Hmm, det må jeg si virker skremmende.

Virker nesten som om det er en mann som står for kvalitetstesting og han har kun en stk telefon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Min E51 fant innstillinger på egen hånd med netcom, går ut fra at det er avhengig av operatør da. Forøvrig burde du kanskje ha en operatør som støtter litt bedre internett når mobilen din har edge, 3g og hsdpa? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...