Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk skriflig eksamen

Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Hei alle sammen!

Som dere ser kom jeg opp i norsk . vi kommer sikkert til å få 2"deler". En evenyr still og en artikkel. Jeg ligger mellom 4-3. Men problemet mitt er jeg ikke vet hvordan jeg skal forbrede meg og sånnt. Hva burde jeg gjøre. Det er ikke sånn som matte, der jeg kan skrive regler og alle slags mulig ting. Så jeg håper på de som har kommet opp i norsk eksamen før kan fortelle meg hva de har gjort. Jeg har forbredelse dag på onsdag.

PS: jeg skjønner ikke det med eksamen karakteren. Er det en egen karakter?. Jeg fikk 4 i kortet i år, men hvis jeg får en 3, + de det sammen. Eller hvordan gjøre man det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får bare hele karakterer på eksamen. Og merk at det ikke er eventyr stil og en artikkel.. Det er en sakpreget tekst skjønnlitterær tekst. Det er forskjell mellom eventyr og novelle f.eks :p

Det jeg skal ihvertfall forberede meg til er rettskriving, beskrive ting bedre og dypere, og gjøre teksten enda bedre og dypere x)

Lenke til kommentar

Ja, eksamenskarakteren står som en egen karakter på kortet, og nå som du kom opp i norsk, vil du da få 4 "norsk karakterer";

- norsk skriftlig

- norsk muntlig

- norsk sidemål

- eksamen

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Du får bare hele karakterer på eksamen. Og merk at det ikke er eventyr stil og en artikkel.. Det er en sakpreget tekst skjønnlitterær tekst. Det er forskjell mellom eventyr og novelle f.eks :p

Det jeg skal ihvertfall forberede meg til er rettskriving, beskrive ting bedre og dypere, og gjøre teksten enda bedre og dypere x)

Hva med snitte mitt? Tells det?

Ja, eksamenskarakteren står som en egen karakter på kortet, og nå som du kom opp i norsk, vil du da få 4 "norsk karakterer";

- norsk skriftlig

- norsk muntlig

- norsk sidemål

- eksamen

Hva med snittet mitt? Tells det?

Og hvorfor er eksamen så viktig og så stort som alle sier egentlig..

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...