Gjest medlem-140898 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei alle sammen! Som dere ser kom jeg opp i norsk . vi kommer sikkert til å få 2"deler". En evenyr still og en artikkel. Jeg ligger mellom 4-3. Men problemet mitt er jeg ikke vet hvordan jeg skal forbrede meg og sånnt. Hva burde jeg gjøre. Det er ikke sånn som matte, der jeg kan skrive regler og alle slags mulig ting. Så jeg håper på de som har kommet opp i norsk eksamen før kan fortelle meg hva de har gjort. Jeg har forbredelse dag på onsdag. PS: jeg skjønner ikke det med eksamen karakteren. Er det en egen karakter?. Jeg fikk 4 i kortet i år, men hvis jeg får en 3, + de det sammen. Eller hvordan gjøre man det? Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Du får bare hele karakterer på eksamen. Og merk at det ikke er eventyr stil og en artikkel.. Det er en sakpreget tekst skjønnlitterær tekst. Det er forskjell mellom eventyr og novelle f.eks Det jeg skal ihvertfall forberede meg til er rettskriving, beskrive ting bedre og dypere, og gjøre teksten enda bedre og dypere x) Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Ja, eksamenskarakteren står som en egen karakter på kortet, og nå som du kom opp i norsk, vil du da få 4 "norsk karakterer"; - norsk skriftlig - norsk muntlig - norsk sidemål - eksamen Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Du får bare hele karakterer på eksamen. Og merk at det ikke er eventyr stil og en artikkel.. Det er en sakpreget tekst skjønnlitterær tekst. Det er forskjell mellom eventyr og novelle f.eks Det jeg skal ihvertfall forberede meg til er rettskriving, beskrive ting bedre og dypere, og gjøre teksten enda bedre og dypere x) Hva med snitte mitt? Tells det? Ja, eksamenskarakteren står som en egen karakter på kortet, og nå som du kom opp i norsk, vil du da få 4 "norsk karakterer"; - norsk skriftlig - norsk muntlig - norsk sidemål - eksamen Hva med snittet mitt? Tells det? Og hvorfor er eksamen så viktig og så stort som alle sier egentlig.. Endret 16. mai 2008 av medlem-140898 Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Eksamenskarakteren er en egen karakter.. Hvis du f.eks har 4,3 i snitt, og får en 5'er på eksamen så vil snittet ditt gå litt opp (: Derfor er eksamen stort lett å få noen ekstra poeng under eksamen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Er det noen kan sende meg gode artikler oppgaver, der jeg kan se igjennom og lignende. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 I 3 klasse kan man få opptil 6 norskkarakterer -sidemål -hovedmål -muntlig -eksamen sidemål -eksamen hovedmål evt norsk muntlig eksamen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå