Eiriqs Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei. Jeg skal kjøpe meg pc på Komplett.no men de har ikke 64 bit opprativ system av enelleranen rar grunn. Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe uten opprativ system og kjøpe meg Windows Vista 64 bit oem til 700 kr. og nå kommer jeg til spørsmålet mitt: Går det ann og instalere oem system på dataen hjemme? og er det sånn at når jeg har instalert det så kan jeg ikke legge i nye ram eller nytt skjerm kort? Hvordan er det dette funker ? Takk for alle svar! :!: Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 les denne side: http://blogs.msdn.com/runez/archive/2006/1...aktivering.aspx lykke til Lenke til kommentar
Eiriqs Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Kan man instalere oem selv hvis man bestiller det fra internett da ? Takk for svar Endret 16. mai 2008 av Eiriqs Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Ja, ikke noe problem å installere OEM selv når man har kjøpt fra f.eks nettbutikk. PS. Flytter tråden din til Vista-kategorien. Endret 16. mai 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Ikke noe problem! Kjøpte selv Vista Home Premium OEM ved lansering og har installert denne på selvbygd maskin Er noe mer kresen på endring av maskinvare enn "vanlig" lisens, har måttet re-aktivere to ganger. Først pga BIOS-oppdatering, andre gangen var en driver-oppdatering(!). Måtte da ringe Microsoft (gratis-nummer kommer på skjermen hvis aktivering over nettet feiler) og fikk snakke med meget hyggelige mennesker som hjalp meg å akivere på nytt. Lykke til! Ray Lenke til kommentar
Eiriqs Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå