Gå til innhold

Styr unna minnekort hos linuxbutikken.no

Anbefalte innlegg

Fikk for en stund siden et tilbud på minnekort over epost fra linuxbutikken, som inneholdt SanDisk Extreme IV kort til 500kr inkl frakt. Kjøpte to av disse, og fikk aldri den farten jeg forventet(40Mbps). Kjøpte nye IDE til CF adaptere, og fant de bare fra USA der de var merket spesielt UltraDMA. Fikk fortsatt ikke den farten som forventet. Søkte så på google etter nummeret som stod på brikken, og fant dette:

http://www.wildaboutbritain.co.uk/forums/p...flash-card.html

Mine kort har samme nummer som nevnt i forumet, som egentlig skal være serienummer. Søkte litt mer og fant dette:

http://reviews.ebay.com/FAKE-SanDisk-Extre...000000001456539

Beskrivelsene av de falske kortene passer mine, spesielt den firkantede hjørnet er lett å observere.

Sendte så en epost til linuxbutikken. Fikk svar raskt, der de sa at saken skulle sjekkes opp. Er nå over en uke siden det, og har enda ikke fått svar.

STYR UNNA!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beskrivelsene av de falske kortene passer mine, spesielt den firkantede hjørnet er lett å observere.

Sendte så en epost til linuxbutikken. Fikk svar raskt, der de sa at saken skulle sjekkes opp. Er nå over en uke siden det, og har enda ikke fått svar.

STYR UNNA!

Du kan ikke forvente at de får sjekket opp på en uke. De er avhengig å ta kontakt med sin leverandør som kanskje igjen må gå til sin leverandør igjen. Dette vill alltid ta tid. Linuxbutikken har svart deg raskt og sier de skal skjekke opp. La de nå få tid til å gjøre nettopp dette.

Lenke til kommentar
Du kan ikke forvente at de får sjekket opp på en uke. De er avhengig å ta kontakt med sin leverandør som kanskje igjen må gå til sin leverandør igjen. Dette vill alltid ta tid. Linuxbutikken har svart deg raskt og sier de skal skjekke opp. La de nå få tid til å gjøre nettopp dette.

Med et så alvorlig tilfelle som ihvertfall jeg mener dette er. Så bør man kunne forvente svar innen en uke på mail...

Lenke til kommentar

Trådstarter har allerede fått svar på sin henvendelse til Linuxbutikken!

Men det trådstarter burde gjort i tillegg var å returnere minnebrikken. Det at den er falsk er klart brudd etter både forbrukerkjøpsloven og den almindelige kjøpslov.

Lenke til kommentar

Det jeg mener, er at de med en gang burde gitt meg anledning til å sende de tilbake. Har spesielt utrykt at jeg vil bytte kortene eller få pengene tilbake. Likevel om de er blitt lurt av leverandør, er det ingen tvil om at linuxbutikken må ta tapet etter norsk kjøpslov. Om de senere får dekt tapet fra leverandør er meg likegyldig.

Når det er sagt, er det også useriøst å handle med en leverandør du ikke kan være sikker på sender orginale varer.

Endret av potet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...