Zpurs Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei! Jeg leste at "dere" så hvor mye av RAM'en i maskina som ble brukt til en hver tid... (det var i en diskusjon om hvor vidt det var nødvendig med 1024 MB RAM) Da skrev noen av brukerne på forumet om at PC's lå jevnt på 600-700 MB.... Må man bruke andre program enn det som finne i Windows ?? finnes det gratis-program for det ? Eller ser jeg det i Windows (har Win2K) Lenke til kommentar
axl Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 bruk task manager (ctrl+alt+del) Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei! Jeg leste at "dere" så hvor mye av RAM'en i maskina som ble brukt til en hver tid... (det var i en diskusjon om hvor vidt det var nødvendig med 1024 MB RAM) Da skrev noen av brukerne på forumet om at PC's lå jevnt på 600-700 MB.... Kan ikke svare på det egentlige spørsmålet, siden jeg ikke kjører windows, men for å ta det andre, så vil ethvert fornuftig operativsystem forsøke å fylle så mye av minnet som mulig med cache og buffere slik at disk-aksess skjer så sjelden som mulig. Min linuxboks ligger etter kun kort tid på nesten 1GB, men kun 100MB av dette er reelt i bruk av applikasjoner og OS. Resten er buffere og cache. Så høyt minneforbruk er *bra*, forutsatt at det er riktig gjort. Om Windows gjør dette effektivt, se det er et helt annet spørsmål.... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 også velger du performance... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå