Gå til innhold

Creative zen 16 - eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe en 16 GB Creative Zen. Men: Jeg "fant frem til" Zen-en pga 32GB-versjonen, og nå har jeg funnet ut at det holder med 16GB likevel. Eller rettere sagt at spranget fra 16 til 32 ikke er verdt den ekstra tusenlappen. Og da er alternativene litt flere igjen, så jeg lurer på om det er andre spillere jeg bør vurdere.

Det jeg er ute etter er:

- Plass nok til å ikke trenge nevneverdig siling av hva av musikksamlingen som havner på den bærbare spilleren.

- et brukergrensesnitt som gjør det enkelt å lete frem i all musikken det er plass til.

- synlig som disk på PC, ikke avhengig av spesiell programvare for å overføre.

- god batterikapasitet.

- god lyd. Skjønt jeg er ikke ekstrem audiofil, og jeg regner med at alle eventuelle kandidater er gode nok.

- Liten størrelse.

- Video-avspilling er ikke noe jeg ser etter, men for brukergrensesnittets del vil jeg ha litt størrelse på skjermen. (jeg har brukt en Zen Stone litt, og jeg har ikke mye lyst til å navigere i noen hundre sanger på den skjermen der...)

- radio

- tåler å bli håndtert litt og slenge i lommen sammen med nøkkelknippet.

- til salgs nå og ikke om to måneder.

Jeg har sett litt på Cowon D2. Det er særlig FLAC-støtte og DAB-mulighet som frister. Jeg er mer skeptisk til brukergrensesnittet og holdbarheten på touch-skjermen. Hadde en utgave med 16GB og DAB-radio vært tilgjengelig for under 2000 nå hadde jeg valgt den. Å vente en ubestemt tid på den utgaven er ikke aktuelt. Å vente et par uker på at FM-versjonen med 16GB kommer til Norge er litt mer aktuelt, men frister ikke helt det heller. 8GB DAB er jo også en mulighet, men særlig hvis det skal være noe poeng med FLAC-støtte synes jeg 8GB blir i minste laget.

Er det noen som har sterke argumenter for å velge Cowon D2? Er det andre spillere jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

du har fått med deg at D2 har minnekort, right? altså koster 8GB ekstra ca 300 kr, 16GB ekstra koster ca 700

Lenke til kommentar
du har fått med deg at D2 har minnekort, right? altså koster 8GB ekstra ca 300 kr, 16GB ekstra koster ca 700
Nja, jeg er klar over det, men jeg har vel ikke tenkt over mulighetene det gir. Tror jeg har sett for meg at det er mye dyrere. Men du har rett, jeg kan jo kjøpe et ekstra minnekort og få en 16gb D2 med DAB til en helt grei pris.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...