Habitats Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Spørsmålet er enkelt. 4gb Crucial Ballistix PC2 8500 eller 8gb OCZ Reaper PC2 8000. Skal bruke det sammen med Windows Server 2008 x64, eventuelt Windows XP Pro x64. Bruksområdet er en god del multitasking mellom Adobe programmer, spill og litt serverdrift. En all-around på en måte. Har også tenkt til å overklokke. Så det kommer vel ann på om jeg har bruk for 8gb eller om det bare blir overkill. //hab Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 masse minne er gøy! gå for 8gb først som sist, før eller senere kommer det alikevel, og du kan dra nytte av det med bla. adobe-programmer. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Ballistix 2x2GB PC6400 CL4/PC8000 CL5 Komplett hadde nettopp tilbud på tracer'ne. De røde er mye coolere. Har ikke sjekket om andre butikker har dem, men ikke i prisguiden ennå. Kjøp heller disse enn 2x1GB. De nye Ballistix 2x1GB klokker mye dårligere enn de gamle, så det er ingen grunn til å velge dem lenger. Ellers har du OCZ Reaper(X) og Mushkin's PC8000 som gir mye for pengene. Hvis du skal drive med ekstremklokking, kjøper du noen brikker spesielt til det. Ellers holder alle disse brikkene til langt over 500 FSB. Da er det som regel kjøling/cpu/hovedkort som stopper deg før rambrikkene. Sjekk at det ikke er problemer med å bruke 4 minnebrikker, av den typen du velger, på hovedkortet. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Gjorde litt mer research, ser ikke ut som man kan ha 4 av de der, grunnet størrelsen... Og crucial brikkene viste seg å ikke fungere så bra med Asus Maximus, noe som hørtes merkelig ut. Har ingen kjennskap til Mushkin, hvordan er de? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Velg Ocz reaperX Livstidsgaranti hvis du ikke går over 2.3V, overklokker helt greit (ikke det beste siden det er 2gb brikker), live support på epost og de er meget kjølige takket være den gode kjølingen. Endret 19. mai 2008 av Iceman22 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Velg Ocz reaperX Livstidsgaranti hvis du ikke går over 2.3V, overklokker helt greit (ikke det beste siden det er 2gb brikker), live support på epost og de er meget kjølige takket være den gode kjølingen. Jo, men jeg skal ha 4 brikker, noe som ikke er mulig med OCZ brikkene... Eller? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jo, en brikke er på 2gb, så 4 brikker blir 8gb. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Jo, men jeg snakker om fysisk størrelse. Brikkene er for store til at 4 stykker skal passe ved siden av hverandre. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Det kan hende du ikke får plass til alle 4 ja, men du kan alltid ta et forsøk. Er du sikker på at det ikke holder med 4gb? Endret 19. mai 2008 av Iceman22 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Hvorfor er det verdt et forsøk å betale tusner av kroner for noe som _kanskje_ funker? Om du ser på hjemmesiden til produsenten så står det: "Important Note: Due to the size and orientation of the heatsink, Reaper X memory cannot be installed on motherboards that require the modules to be inserted in sockets side by side." Dette indikerer jo at det ikke lar seg gjøre med 4 brikker? Om noen kunne avkrefte dette hadde det vært flott. Jeg kjøper ikke noe før jeg er sikker på at det vil fungere. Og ja, jeg skal ha 8gb RAM, da jeg har behov for det. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Uansett, jeg tror jeg går for disse Mushkin XP2-8000brikkene. De er så å si identiske med OZC Reaper, men mindre. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jepp gjør det, muskhin er et godt valg også når det gjeler minnebrikker. Prøvde OCZ reaperX som ligger å slenger på et asus p5b-v kort, og det var ikke mulig å få plassert dem i samme ram-slot på samme side dessvere. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 8gb Mushkin bestilt Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Gjorde litt mer research, ser ikke ut som man kan ha 4 av de der, grunnet størrelsen... Og crucial brikkene viste seg å ikke fungere så bra med Asus Maximus, noe som hørtes merkelig ut. Har ingen kjennskap til Mushkin, hvordan er de? Whooot? Hvem har sagt at Crucial BallistiX ikke funker? Det kan jeg bare avkrefte! Sitter på det nå, og funker Gull. Men, det er et stort men, Crucial BallistiX brikkene produserer ikke de gode 9DGHM brikkene lenger, de som var så gode OC-messig. Jupp, bra valg i Mushkin! Endret 19. mai 2008 av Loffen1 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg leste det et eller annet sted på Asus sitt forum. En kar som hadde kjøpt seg BallistiX og fått store problemer, så var det en fra teamet som sa at de hadde hatt problemer med slikt før. Men det er mulig det kun gjelder spesielle modeller. Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Fomler litt rundt etter ram sjøl. Har "OCZ PC2-8500 Reaper HPC 4 GB (2 x 2048 MB)" i vogna så langt, disse ville vel passe. Er det en grunn til at så få velger 8500 minne? Prisforskjellen på disse vs 8000 er jo veldig liten. Endret 19. mai 2008 av OndGud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå