SvennAndre Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei Har klasse B og C, skulle gjerne hatt D og så jeg får fylt opp litt på kortet. Hører det er veldig lite som skal til for å få D når man har C fra før (snakk om et par kjøretimer og litt teori). Hva koster dette og hva trengs/kreves? Ingen synsing, takk. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Trengs kjøretimer nok til å beherske kjøretøyet, også teori å oppkjøring. teorien er lett, så da trenger du ikke kurs. 8-10.000 kr er normalt for dem som tar noen kjøretimer Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Blir det virkelig så mye som opptil 10k? Da snakker vi det som en kan trenge hvis en ikke får det til helt i starten etc? Og ikke kravet? Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Leie av buss til oppkjøring, leie av sensor, gebyr for oppkjøring, blir ca 4.000 kr. Er obligatorisk å ha 2 veiledningstimer, a kr 1.000. da er vi oppi 6.000 kr. så om du kan kjøre buss fra før så kan det jo hende det greier seg. Men husk at det er forskjell på buss å lastebil. i lastebilen sitter du OVER forr-akslen, mens i bussen sitter du 3 meter forran forr-akslen, å det gir en vesentlig forskjell i manøvreringsteknikken, i tillegg til at bussen gjerne er 3 meter lenger. Ellers er jo vekt-prinsippene, tilleggs-bremser, motor osv det samme. Men sjøl så ville jeg kåsta på meg de 2 ekstra timene, bare for å bli kjent med bussen. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Takk for svar! Ja, skal se hva det blir til, er jo noe som er veldig greit å ta når man først kan gjøre det såppas "billig". Hører og noe rykter om at å gjøre det på denne måten blir fjerna om ei stund, men tror det bare var rykter. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Kostet meg 4400 for alt i 2001(2 kjøretimer, leia av buss til oppkjøring og sensor avgift), men hadde teorien fra tidligere(så sparte vel 220,- på det?). Men om du vet du skal kjøre buss på heltid, kan du jo høre med buss-selskapet som måtte være aktuellt for deg om de vil sponse lappen om du binder deg for en liten periode, som mange selskaper gjør i disse dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå