inaktiv000 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg skal flytte, og PC-en jeg idag har koblet til TVen har relativt lav WAF, samtidig som den er i tregeste laget (spiller ikke mkv feks). Tenker derfor litt på en ny HTPC. Krav: - PVR/TV fra kabel - HDMI - Støyfri - Diskplass: trenger ikke mer enn til OS, da jeg har "server" - Kunne spille det meste av filmer Hvor mye må jeg regne med å legge ut for dette? Er jo stas å bygge selv, og av OS har jeg allerede Vista eller Linux. Ser at Acer selger ferdige slike til 3999, er dette billigere enn en klarer å bygge selv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 du kan få en relativt raskere og bedre mediacenter hvis du legger på en tusenlapp, og bygger selv.. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) [...]- Kunne spille det meste av filmer [...] Jeg vil bare nevne VLC Media Player Endret 16. mai 2008 av Ashol Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hva mener du med støyfri? Lydløs får du ikke for 4K. Kjapt oppsett: NSK2480 2 GB DDR2-667 CPU etter ønske 780G hovedkort + resten Ca 2500,- elns + TV-kort (digitalt eller analog kabel?) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Ang VLC tenkte jeg ikke på kodeker, men CPU-kraft til å spille de av. VLC på min nåværende PC sliter veldig med mkv. Trenger kanskje ikke være totalt støyfri, men temmelig støysvak hvertfall! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 VLC er i så måte uegnet pga. manglende DXVA mm. (og dårlig bilde, IMO) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå