Gå til innhold

Noen spørsmål om sikkerheten på datamaskinen min ? [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei :)

Tenkte kansje jeg skulle invistere i et eller noen antivirusprogram :) Samme hvilken pris det blir :)

Har sett på Kaspersky, Norton, Nod32, Avast, AVG, BitDefender, Norman, McAfee og Avira og lurer på om hva jeg skall velge av de ? :) Hva er best til og fjerne virus og bruker minst minne og forstyrer meg minst mulig ?? Er vell de 3 tingene jeg bryr meg mest om :)

Og trenger jeg noe mer en anitvirus program ?? Tenker på brannmur, anti-spyware program og anti-rootkit program ?? Det jeg tror jeg trenger er ativirus og spyware men vet ikke... Så lurer på om hva dere anbefaler av sikkerhet ?? Og anbefale noen programer har ikke gjort noe :)

Det jeg sa om pris var på et eller 2 programer, gidder ikke og kjøpe brannmur og rootkit program viss jeg ikke trenger det :)

PS: Har sett i mange andre poster at alle skriver "Jeg liker avast best", "AVG ER BEST" osv... Så de som ikke har peiling (det er ikke nåkk og ha brukt programet i 100 år, må ha kunnskap om virus!!) vill jeg ikke ha noen svar av !! Vill bare ha svar av de som kan dette !!

Mvh

Colaflasken :)

Endret av Colaflasken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norton finner mange virus, men du må fjerne de fleste manuelt så er du grønn på data er det ikke anbefalt.

McAfee er heller ikke noe tess, sett det i aksjon og vel det er dårlig. AVG og Avast er helt greie i gratis versjon så de må vel være strålende i kjøpt versjon. Norman kan funke men tar en del minne og er i veien. Resten har jeg ingen anelse om;)

Lenke til kommentar

Man kan gå for 'Alt-i-ett' programmer ala NOD32, Kaspersky, NIS etc. Disse har antivirus, antispam, antispyware, brannmur m.fl. Fordelen er at du har ett program å forholde deg til. Disse programmene koster noen kroner i årlig lisens.

Så har du gratisprogrammer. Ønsker du full beskyttelse (antivirus, antispyware, antispam, brannmur), så må du ofte bruke flere programmer.

Mitt forslag til deg er:

Antivirus (inkl. rootkit, trojanere): Avira (gratisversjonen. Man får en 'reklame-popup' i ny og ne som forteller at det også finnes en betalingsversjon. Denne popupen kan man forhindre å sprette opp ved noen enkle grep)

AntiSpyware (inkl. rootkit, trojanere etc): SuperAntispyware (gratisversjonen. Denne har ikke realtime, så du må manuelt scanne i ny og ne, evt. kjøpe pro-utgaven)

Brannmur: Windows sin egen burde fungere greit i de fleste tilfeller, men det finnes noen bedre som atpåtil er gratis (Comodo, Online Armor)

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Man kan gå for 'Alt-i-ett' programmer ala NOD32, Kaspersky, NIS etc. Disse har antivirus, antispam, antispyware, brannmur m.fl. Fordelen er at du har ett program å forholde deg til. Disse programmene koster noen kroner i årlig lisens.

Så har du gratisprogrammer. Ønsker du full beskyttelse (antivirus, antispyware, antispam, brannmur), så må du ofte bruke flere programmer.

Mitt forslag til deg er:

Antivirus (inkl. rootkit, trojanere): Avira (gratisversjonen. Man får en 'reklame-popup' i ny og ne som forteller at det også finnes en betalingsversjon. Denne popupen kan man forhindre å sprette opp ved noen enkle grep)

AntiSpyware (inkl. rootkit, trojanere etc): SuperAntispyware (gratisversjonen. Denne har ikke realtime, så du må manuelt scanne i ny og ne, evt. kjøpe pro-utgaven)

Brannmur: Windows sin egen burde fungere greit i de fleste tilfeller, men det finnes noen bedre som atpåtil er gratis (Comodo, Online Armor)

Ok :) Men spørsmålet er om jeg trenger full beskytelse ?? Lurer på om jeg trenger 2 programer eller om det holder med et av de alt i et programene ?? Viss det blir et av de så tror jeg jeg går for Nod32 for er veldig fornøyd med det :) Hva tror du ??

Lenke til kommentar

Altså, enkelt sett: det beste du får, er den gratispakken du fikk av norbat.

Hvis du har lyst til å betale for å få alt i en pakke, bør du skaffe deg nod32, men pakken som norbat nevnte, er MINST like god som NOD32. Eneste ulempen er at du må (som nevnt) kjøre flere programmer samtidig...

Hvis du mener du har fått svar på spørsmålet ditt (noe jeg mener du har, siden du har fått det svaret som alle de aktive medlemmene i denne delen av forumet ville gitt deg), er det fint om du endrer emnetittelen din. Rediger førsteinlegget ditt med FULL redigering, og skriv:

[LØST]

foran emnetittelen din. Dette vil være med på å gjøre forumet ryddigere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...