inaktiv000 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg har en PC med høyttalere koblet til, og en annen jeg av og til vil spille musikk fra. Er det noen som vet om programmer/drivere som lar meg bruke lydkortet på den andre PC-en som om det var lokalt? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Vet ikke om drivere som gjøre noe slik... Hvis det i det hele tatt finnes Uansett kan du klare deg med en fjernstyring av f.eks Winamp og slikt? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 For å gjøre det enkelt så kan di deøe musikk-mappa de på nettverket og bare spille av på den PC-en som høytalerene er tilkoblet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg må bare få tilføye at denne kabelen er å foretrekke når det kommer til nettverk. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Haha, fikk jeg nettopp link til en TP-kabel på 1,5 meter til 4 498 kroner?? Du behøver i prinsippet bare en vanlig nettverkskabel for data for å bruke DenonLink, men i likhet med andre kabeltyper er det alltid ekstra lydkvalitet å hente ved å velge et kvalitetsprodukt som er optimalisert for formålet. Den burde nesten kommet i Humor-kategorien Så lenge det er digitalt, må da en "god nok" kabel til 20 kroner være identisk lik en "super duper" kabel til 4 498 med tanke på resulterende lydkvalitet? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Haha, fikk jeg nettopp link til en TP-kabel på 1,5 meter til 4 498 kroner?? Du behøver i prinsippet bare en vanlig nettverkskabel for data for å bruke DenonLink, men i likhet med andre kabeltyper er det alltid ekstra lydkvalitet å hente ved å velge et kvalitetsprodukt som er optimalisert for formålet. Den burde nesten kommet i Humor-kategorien Så lenge det er digitalt, må da en "god nok" kabel til 20 kroner være identisk lik en "super duper" kabel til 4 498 med tanke på resulterende lydkvalitet? Den er der Mye billigere hvis du kjøper fra USA, da koster den bare $500 xD Lenke til kommentar
MyLittlePony Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Ser egentlig etter det samme. En måte å dele lydkortet uten å bruke lydkabel til dette. Noe ala Synergy som gjør at jeg kan bruke mus og tastatur på en pc, og dra over skjermen til en annen pc over nettverket. Enkelt sagt: Et program som gjør at jeg kan overføre lyd fra en klient til en pc som kjører serverprogramvaren, slik at det blir som lokal lyd. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Remote Desktop og VNC bruker jeg av og til for å styre WinAmp på mediaserver. Man kan velge i tilkoblingsegenskaper om lyden skal hentes over nettverket til laptopen, eller sendes til lydkortet i serveren. De andre alternativene er Citix application, streaming (f eks MediaMonkey), eller en server / klient-løsning (f eks peke biblioteket til MP mot serveren) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå