Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Utsatt for svindel av STRON GROUP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt off-topic:

NUF er for de som leker business og for de som har noe å skjule. Norsk selskapslovgivning fungerer utmerket og er godt tilrettelagt for de ulike samarbeidskonstellasjoner som måtte oppstå. Det er ingen grunn til å måtte ty til NUF. Da kreditorbeskyttelsen er mye dårligere i NUF'er enn i AS/ANS/ENK/DA vil dere også oppleve at det er et handicap å drive et selskap med NUF-formen. Gjør det skikkelig eller la være.

Lenke til kommentar

Tja, nei, men var uansett på god vei. (men ting kan forandre seg)

Tidlig 2007 kontaktet eg Stron Group hvor eg presenterte meg, og sa eg ville registrere et NUF selskap igjennom dem, men at eg hadde noen spørsmål rundt dette først. Kort tid etter blir eg kontaktet av en person i selskapet fra et utenlandsk nummer(vedkommende presenterte seg ikke) som eg hadde en lang og hyggelig prat med. Det var en del ting på det tidspunktet som ikke var klart så eg var ikke klar til å registrere selskapet på det tidspunktet. Dette gjorde eg veldig klart for Stron. Noe som naturligvis ikke var noe problem. Kort tid etter mottar eg fakturaene i fra selskapet. Dette var ikke avtalt. Da fakturaene ikke hadde noen forfalsdato antok eg dermed at de sendte fakturaene i tilfelle eg skulle bestemme meg slik at vi kunne starte prosessen raskt. Etter en del uker bestemte eg meg for å registrere et ENK i stede for NUF, og sendte en epost til de om dette. Ikke svar. Men herifra antok eg at saken var avsluttet.

På senhøsten i fjor fikk eg et inkassovarsel i fra et selskap med Stron i navnet, men det var ikke det selskapet eg hadde hatt kontakt med sist. Denne har eg ignorert og etter den tid har eg ikke hørt noen ting.

Så eg kan i grunn heller ikke si at eg har blitt lurt, eller at eg ville blitt lurt dersom eg hadde handlet igjennom dem. Men at de hadde en noe merkelig forretningstaktikk med tanke på fakturering må eg jo si.

Lenke til kommentar

*** Minner våre frustrerte fruer om at det kan være noget uheldig å henge ut folk med fullt navn. Derfor er etternavnene sensurert. De som eventuelt har bekjentskap til firmaet, vil like gjerne dra kjennskap på fornavnene så vel som etternavnene. Og skaden som eventuelt kan oppstå via identifisering er redusert. ***

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...