Donnie Darko Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Greit det Jeg lurer bare på hva jeg skal ha med i notatarket. Lenke til kommentar
magys Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Kan ikke vi komme med ideer om oppgaver og hjelpe hverandre med det? Jeg trur kanskje vi kan få oppgave om tanker om tida fremover, eller skrive en historie hvor en tidsmaskin er innblandet. Andre forslag? Lenke til kommentar
Elij Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Notatarket? Vi fikk vite at vi kunne ha med alt vi ville... Inkl. bøker og en haug med ark, ikke bare egenproduserte. Tidsmaskin virker ikke helt urealistisk. Mulig det blir en historie der tiden teller, noe i retning James Bond/Stormbreaker. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Notatarket? Vi fikk vite at vi kunne ha med alt vi ville... Inkl. bøker og en haug med ark, ikke bare egenproduserte. Tidsmaskin virker ikke helt urealistisk. Mulig det blir en historie der tiden teller, noe i retning James Bond/Stormbreaker. Det er riktig at vi kan ha med nesten alt vi vil, bare utenom mobiltelefoner, mp3 og kommunikasjonsbare ting. På forberedelsessiden leser vi jo om Stormbreaker, så fullt mulig. Lenke til kommentar
Elij Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Med tanke på at hele del C handler om Stormbreaker, ser jeg på det som ganske realistisk.. Lenke til kommentar
moulie Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Ja, tipper vi skal skrive en tekst hvor tid er viktig. I starten av del C uthever de dette veldig ved å skrive: In every story TIME matters – Alex is a teenage James Bond who always succeeds at the very last second. Så virker veldig sannsynlig... Endret 18. mai 2008 av moulie Lenke til kommentar
Annalfabet Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 historie eller sakprosa? Det er sikkert både skjønnlitterære oppgaver og oppgaver der du skal skrive sakprosa . :-) Lenke til kommentar
karbi Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg er ganske sikker på at vi får en oppgave som ligner noe på denne her; What does time mean to you? Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Du får sikkert valget... På testeksamen som handlet om broer (bygd opp på akkurat samme måten), så fikk man mange valg. Alt fra skuespill til novelle til artikkel, blir sikkert slik nå også, dermed burde du velge ut en sjanger på forhånd som du lærer godt Lenke til kommentar
moulie Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg er ganske sikker på at vi får en oppgave som ligner noe på denne her; What does time mean to you? Ja, og kanskje en slik: "Is time travel possible? Describe your views." Lenke til kommentar
Annalfabet Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hater slike :S Enig! Jeg håper det kommer en enkel oppgave der du slipper å ytre meningene dine. Lenke til kommentar
moulie Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Noen som forstår meningen med den rubixkuben med sitater i starten? Lurer på om vi kanskje får noen oppgaver utifra den. Kanskje hvilken sitat er du mest enig i, beskriv valget ditt.. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Tror ikke vi får noen oppgaver uut av den, ment som inspirasjon... Lenke til kommentar
Elij Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Tror neppe det er en dum idé å finne flere sitater som evt kan brukes i en saktekst, men neppe noen oppgvaver som går direkte på det Lenke til kommentar
hbus Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Vedder på at linja kræsjer på mandag når alle skolene skal inn på siden samtidig.. =( Er det riktig at man kan printe ut alle tekstene på siden og ta de med på eksamensdagen? Tips: Se Stormbreaker og A Christmas Carol Lenke til kommentar
Elij Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Du kan printe ut alt, ja. Noe som for min del ikke hjelper når printern her har klikket, og siden kommer til å klikke i morgen. Lenke til kommentar
Annalfabet Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Vedder på at linja kræsjer på mandag når alle skolene skal inn på siden samtidig.. =( Er det riktig at man kan printe ut alle tekstene på siden og ta de med på eksamensdagen? Tips: Se Stormbreaker og A Christmas Carol Du kan ta med deg alt du vil ha med deg, så lenge det ikke er kommuniserbart. Lenke til kommentar
DTR_92 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Kan det kanskje være lurt å skrive ut alt, eller store deler av det som står på forberedelses-sidene og ta det med på eksamen? På testeksamen fikk vi jo en oppgave hvor vi skulle skrive om part B eller C. Tror neppe jeg klarer og huske alt som står på sidene, og at det er lurt å ha med stoffet i tilfelle vi får en slik oppgave som på testeksamen. Går forresten på blussuvoll ungdomsskole > Trondheim. Edit: Noen skrev det visst før meg. Endret 18. mai 2008 av DTR_92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå