Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tanker rundt Engelsk eksamen 2008 - Time


Anbefalte innlegg

Yes, indeed. But lets atleast talk english so we can get some practice out of this. I dont like writing english articles because I never know what to write.. I hope I am the only one. But I've gotten some great help for methods you can use to prevent it from happening.

 

Excuse my english.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har forberedt meg ved å:

* Lese igjennom sidene på udir.no of forstå dem

* Finne idiomer, sitater +++...

* Laga noen eksempler til de to første oppgavene (brukte eksempel oppgaven som mal)

* Finni litt ekstra stoff om forskjellige ting

* Skrivd kort hva hver enkel tekst handler om.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg måte bare lage meg en bruker her jeg også.

Akkurat som mange ander, har jeg også engelsk eksamen i morgen.

Hva har dere gjort for å forberede dere?

Selv har jeg lest igjennom alle sidene på nette, skreve viktige key words,

skreve litt om preperation day og skreve nesten en hel historie på engelsk.

 

Mitt tips til alle dere andre som skal ha eksmaen i morgen;

- Gå og legg dere, og få dere en god natt søvn ;)

 

Kan du ikke legge de ut her, så folk kan se? :p Du kan laste ned alt folk har gitt ut her på førsteposten under vedlegg :)

Lenke til kommentar
Yes, indeed. But lets atleast talk english so we can get some practice out of this. I dont like writing english articles because I never know what to write.. I hope I am the only one. But I've gotten some great help for methods you can use to prevent it from happening.

 

Excuse my english.

 

I agreed. I think we all should be speak english, from now...

Lenke til kommentar
jeg har forberedt meg ved å:

* Lese igjennom sidene på udir.no of forstå dem

* Finne idiomer, sitater +++...

* Laga noen eksempler til de to første oppgavene (brukte eksempel oppgaven som mal)

* Finni litt ekstra stoff om forskjellige ting

* Skrivd kort hva hver enkel tekst handler om.

kan du legge opp dei to eksemplene ? PLZ

Lenke til kommentar
jeg har forberedt meg ved å:

* Lese igjennom sidene på udir.no of forstå dem

* Finne idiomer, sitater +++...

* Laga noen eksempler til de to første oppgavene (brukte eksempel oppgaven som mal)

* Finni litt ekstra stoff om forskjellige ting

* Skrivd kort hva hver enkel tekst handler om.

 

Lyst til å poste et eksempel?

Lenke til kommentar

Til Epletyv: Et godt tips. Nå i den siste stunden før eksamen slipp alt du har av eksamens ting, og gå og gjøre noe annet som du ønsker å gjøre. Sett deg ned se en film, spill et spill, ta en jogge tur eller gå og plag små søsken eller eldre søsken. Det er påbevist at vis du slapper skikkelig av eller fokuserer på noe annet enn en prøve, tentamen eller eksamen. Så rekker hukommelsen å ta til seg alt av informasjon du har fått i deg og gjør sjangsen for jernteppe mindre, samt som du skal enklere konsentrere deg når du trenger det.

 

As people said we should continue this topic while writing at english, but i won't transelate my last post here. But will continue to write english from now on.

Endret av Vaenas
Lenke til kommentar
Til Epletyv: Et godt tips. Nå i den siste stunden før eksamen slipp alt du har av eksamens ting, og gå og gjøre noe annet som du ønsker å gjøre. Sett deg ned se en film, spill et spill, ta en jogge tur eller gå og plag små søsken eller eldre søsken. Det er påbevist at vis du slapper skikkelig av eller fokuserer på noe annet enn en prøve, tentamen eller eksamen. Så rekker hukommelsen å ta til seg alt av informasjon du har fått i deg og gjør sjangsen for jernteppe mindre, samt som du skal enklere konsentrere deg når du trenger det.

Hva snakker du om? Alt jeg gjør er å skrive et tankekart, så slapper jeg av og regner med at jeg får 5. Ja, det har alltid funka..

Lenke til kommentar
Til Epletyv: Et godt tips. Nå i den siste stunden før eksamen slipp alt du har av eksamens ting, og gå og gjøre noe annet som du ønsker å gjøre. Sett deg ned se en film, spill et spill, ta en jogge tur eller gå og plag små søsken eller eldre søsken. Det er påbevist at vis du slapper skikkelig av eller fokuserer på noe annet enn en prøve, tentamen eller eksamen. Så rekker hukommelsen å ta til seg alt av informasjon du har fått i deg og gjør sjangsen for jernteppe mindre, samt som du skal enklere konsentrere deg når du trenger det.

Hva snakker du om? Alt jeg gjør er å skrive et tankekart, så slapper jeg av og regner med at jeg får 5. Ja, det har alltid funka..

 

Hvis du klarer å slappe av på den måten så er jo det helt fint. Regner faktisk med at jeg får en 5 selv. Men klarer vel å tabbe meg ut ved å bli nervøs akkurat de eksamen starter.

Lenke til kommentar

Forberedelse:

- Sett A Christmas Carol

- Lest et kapittel høyt fra en engelsk bok, for å få engelsken på plass

- Lest litt i Stormbreaker boka på norsk for å vite mer om innoldet

- Sett en film med engelsk tale og engelsk tekst

- Lest igjennom alt på udir og markert det viktigste i papirutgaven

- Hentet ut notatark og regler

- Skrevet litt huskeregler til meg selv om hva jeg må øve på

- Sett over gamle engelskstiler og tentamner

 

Ladd for morgendagen :thumbup:

Lenke til kommentar

Have you all prepared an answer to the Q. How did you prepare for the Exam? How do i know that this is an Q. Becouse it has always been a similar Q. at every Exam. Oh and don't bring an dictonary bring the programme Clue instead. (Is programme written that way, or am i blending my french with english?)

Lenke til kommentar
Have you all prepared an answer to the Q. How did you prepare for the Exam? How do i know that this is an Q. Becouse it has always been a similar Q. at every Exam. Oh and don't bring an dictonary bring the programme Clue instead. (Is programme written that way, or am i blending my french with english?)

I have prepared to the task about the preperation day. Because, I'm unmitigated sure that it will come on the exam...

Lenke til kommentar
Have you all prepared an answer to the Q. How did you prepare for the Exam? How do i know that this is an Q. Becouse it has always been a similar Q. at every Exam. Oh and don't bring an dictonary bring the programme Clue instead. (Is programme written that way, or am i blending my french with english?)

 

 

The Clue dictionary could be downloaded at http://www.clue-international.com/

 

 

NOTE: This is only a 30 days valdid version.

Endret av Mestro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...