Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tanker rundt Engelsk eksamen 2008 - Time

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan dere holde dere til teamet....

A- delen.. Dere bestemer hvilken alternativ.. ^^,

Så kan dere godt legge ut etterhvert hva det handler om i de enkelte tekstene..

A1

A2

A3

B- Delen:

A Christmas Carol:

Det handler om en sånn gammel mannsom ikke liker jul, og er veldig opptatt av penger , han vil ikke sløse pengene på gaver. Senere kommer partneren(som er død) og sier at han skal få besøk av 3 spøkelser som skal hjelpe han og like julen.... Så komemr en spøkelen som er (Fortid spøkelse) og tar med han gamlemannen til det stedet han var født og oppvokts

A Connecticut Yankee In King Arthur’s Court:

Noen skal kan skrive en kort sammendrag om denne teksten?

C-delen:

Stormbreaker

Alex Rider er en fjorten år gammel gutt som bor hos onkelen sin, Ian Rider, som arbeider i en bank. En dag får Alex dårlige nyheter, onkelen har dødd under mystiske omstendigheter. Alex oppdager at Ian Rider faktisk var spion, og arbeidet for MI6, og at han ble myrdet av den berømte leiemorderen Yassen Gregorovich. Han blir dermed rekruttert av sin onkels tidligere arbeidsgivere, Alan Blunt og Tulip Jones. Alex innser etterhvert at onkelen faktisk har oppdratt ham som spion, og han drar avsted på sitt første oppdrag, bevæpnet med en mengde dingser fra Smithers. Han oppdager også at onkelen hadde gjemt en spionkoffert i hagen til naboen.

Milliardæren Herod Sayle donerer en gratis mega-datamaskin med kodenavn Stormbreaker til alle skoler i Storbritannia. MI6 er nysgjerrige på hvorfor han opptrer så mistenkelig gavmild, og sender Alex, forkledt som en vinner av en konkurranse, for å undersøke.

Legg ut hva de enkelte tekstene handler om.. osv..

- Adnan

Tegneserien handler om en våpenmaker i fra 1800 som liker å sloss. Han sloss mot en viss Hercules som slår han i Hodet så han våkner i Camelot i 528 eller no. Der blir han tatt til fange av en ridder, og tatt til slottet til Kong Arthur. Han husker etter å ha lært i sin egen tid at det skal være en Sol formørkelse neste dag.

- The_odd

Endret av KOTOR FAN
Lenke til kommentar

Noen forslag til hva man kan konsentrere seg om? Er det mulig at det kan komme noen oppgaver om feks. Hva er tid for deg?

Tid kan jo være så utrolig mye.. Alt i og for seg er jo tid.

Det er jo tid mellom jeg trykker en E og en Å.

Hva er egentlig tid? Jeg mener det er alt.

Lenke til kommentar

Flott dere har kommet på rett kjøl. Håper vi kan snakke sammen i posten på skolen i morgen. Logger selv på diskusjon.no i morgen, og håper dere andre følger med. Våre lærere kommer sikkert med forslag om hva som kan komme, så post det!

Lenke til kommentar

Hehe xD Sant dett..

Men det var noen som snakket om hvordan oppgavene skal være sånn ca..

A- Delen?

B-Delen? Det var noe sånt som å velg en av teksten og beskriv hvordan du har jobbet med den..

C-delen?

Noen som har forslag før vi alle legger oss til sengs..

- Adnan

Lenke til kommentar

!JEG TROR!

A-delen til forberedelsesdagen:

Opg 1: Vi skal skrive noen avsnitt om hva den den delen du har valgt handler om (A1, A2 eller A3) og hvilken tekst du likte best og hvorfor

Opg 2: skriv to avsnitt om hvordan du jobbet med innholdet fra part A1, A2, eller A3

Part B and C: Inspirasjon til opg 3

Opg 3: skrive en tekst hvor tid spiller en viktig rolle

ELLER at oppgaven om hvilen du likte best og hvorfor handler om part B og C

Endret av KOTOR FAN
Lenke til kommentar

Noen flere her som ikke kommer seg inn på siden?

Jeg skjønner ikke hva man skal ta notater for fra forberedelsesdelen, det er jo bare å ta med seg hele. Du kan også printe ut ørten sider fra Wikipedia om forskjellige klokker så skulle du være sikra innholdsmessig :)

Lenke til kommentar

JEG TROR!

Oppg. 1

Si hvem tekst du likte best, og hva den handler om. (Har valget mellom et par)

Oppg. 2

Hvem section på Part A du valgte. Om det var et dårlig eller bra valg. Og hvordan du jobbet med den.

Oppg. 3

Langsvarig, som kan ha noe med alle tre partene å gjøre!

Lenke til kommentar

Ja, KOTOR FAN sin teori er jo så og sei lik som eksamenen frå i fjor, så det er godt mogleg han blir sånn. Det blir nok til at eg legg ut det eg har notert her i morgon når eg er på skulen. Reknar med at alle får gode forslag frå lærarane sine som dei kan dele her. :)

Hugs også å ta med heile førebuinga i pdf-format på minnepenn, kan nok vere lurt om tenaren til udir slit som på fredag. :)

Lenke til kommentar

Angåande oppgåvene så har vi allerede fått vite hva dei går ut på!

"På eksamendagen skal du svare på tre oppgaver, to som krever kortere svar og en langsvaroppgave.

Den første oppgaven tar utgangspunkt i part A, uavhengig av det alternativet du har valgt.

Den andre oppgaven er å beskrive egen læring i engelsk, i forhold til et avgrenset spørsmål.

Den tredje oppgaven er å velge en av seks langsvaroppgaver knyttet til innholdet i part A, B og C.

Du skal svare på engelsk." ;)

Lenke til kommentar
Noen som har ideer til hva man kan skrive notater om, bort sett ifra de klokkene?

ting som du har lyst til å skrive om. se for deg en tekst ogg fin kilder, info til å skirve den teksten. MEN vær forsiktig så du ikke blir for avhengi av at du kan skrive akuratt den oppgaven :)

Jeg har med Definisjonen av tid :p og noen ting Einstein har sagt om at tid er relativ og sånne ting

Endret av the_odd
Lenke til kommentar
Noen som har ideer til hva man kan skrive notater om, bort sett ifra de klokkene?

ting som du har lyst til å skrive om. se for deg en tekst ogg fin kilder, info til å skirve den teksten. MEN vær forsiktig så du ikke blir for avhengi av at du kan skrive akuratt den oppgaven :)

Jeg har med Definisjonen av tid :p og noen ting Einstein har sagt om at tid er relativ og sånne ting

Lyst til å komme med et notatark i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...