Venerable Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) PC-en har nylig begynnt å fryse. Dette skal vistnok være et vanlig problem for 790i brukere. Men noen mener å ha fikset det ved å overklokke RAM-em fra 1,5V til 1,9V. Så jeg gikk inn i BIOS og prøvde. Men etter reboot fikk jeg beskjed om at et problem hadde oppstått med Vista. Så jeg gikk tilbake til 1,5V og nå funker det igjen. Er det noe spesielt jeg må gjøre for å kunne gå opp til 1,9V? Jeg har dessverre ikke så mye kunnskaper om overklokking. Endret 16. mai 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 hvilke minnebrikker har du?. de fleste idag kjører på 2,1 v stock. du kunne jo ha prøvd det Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 2.1v er ganske høyt for DDR3 brikker. Tror mer på en biosoppdatering skal fikse en del av klusset med 790i, sånn ståa er nå må vi nok innse at Nvidia - som vanlig når det gjelder chipset - har gitt ut et uprøvd og uferdig produkt på markedet. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 gikk meg hus forbi at det va ddr3 brikker så då e selvfølgelig 2,1v for mye ja Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Jeg har tatt ut 2GB brikkene nå, som stod i 2 og 4 slottene, og plassert 4GB brikkene der. Da problemet oppstod etter de kom inn i 1 og 2 slottene. Ser ut som det funket, dog ingenting er sikkert. Trenger egentlig ikke 6 GB uansett. Endret 16. mai 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) mulig du skulle ha kjørt en memtest på hver enkelt brikke og for hver brikke så setter du den neste brikken i en annen slot . då får du testet brikkene og slottene for å eliminere vekk litt EDIT: mem memtest skal du kunne klare å finne riktig volt settings til brikkene dine. på noen brikker står det hvilken volt de skal/bør kjøres på. skal vel og kunne finnes ut på brikkenes hjemmeside Endret 16. mai 2008 av gjeewaytee Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Er 80% sikker på at slot 1 og 3 er problemet. PC-en har stått på hele natten nå uten å skru seg av. Det skjedde aldri når jeg hadde RAM i de slottene. Skal prøve å sette i 2x1GB brikkene, og se hva som skjer da. Kan jo være at de ikke takler 2x2GB brikker. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 du får sjekket slot 1 og 3 ved å ta en memtest, hk-et ditt har 4 slotter og støtter opp til 8 gig> maks 4x2 gig brikker så hk-et ditt støtter 2 gig brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå