Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Problem etter å ha hevet fra 1,5V til 1,9V

Anbefalte innlegg

PC-en har nylig begynnt å fryse. Dette skal vistnok være et vanlig problem for 790i brukere. Men noen mener å ha fikset det ved å overklokke RAM-em fra 1,5V til 1,9V. Så jeg gikk inn i BIOS og prøvde. Men etter reboot fikk jeg beskjed om at et problem hadde oppstått med Vista.

Så jeg gikk tilbake til 1,5V og nå funker det igjen. Er det noe spesielt jeg må gjøre for å kunne gå opp til 1,9V? Jeg har dessverre ikke så mye kunnskaper om overklokking.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2.1v er ganske høyt for DDR3 brikker. Tror mer på en biosoppdatering skal fikse en del av klusset med 790i, sånn ståa er nå må vi nok innse at Nvidia - som vanlig når det gjelder chipset - har gitt ut et uprøvd og uferdig produkt på markedet.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt ut 2GB brikkene nå, som stod i 2 og 4 slottene, og plassert 4GB brikkene der. Da problemet oppstod etter de kom inn i 1 og 2 slottene. Ser ut som det funket, dog ingenting er sikkert. Trenger egentlig ikke 6 GB uansett.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

mulig du skulle ha kjørt en memtest på hver enkelt brikke og for hver brikke så setter du den neste brikken i en annen slot . då får du testet brikkene og slottene for å eliminere vekk litt

EDIT: mem memtest skal du kunne klare å finne riktig volt settings til brikkene dine. på noen brikker står det hvilken volt de skal/bør kjøres på. skal vel og kunne finnes ut på brikkenes hjemmeside

Endret av gjeewaytee
Lenke til kommentar

Er 80% sikker på at slot 1 og 3 er problemet. PC-en har stått på hele natten nå uten å skru seg av. Det skjedde aldri når jeg hadde RAM i de slottene. Skal prøve å sette i 2x1GB brikkene, og se hva som skjer da. Kan jo være at de ikke takler 2x2GB brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...