unwill Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Nå har jeg sendt 5-6 mailer med en kundebehandler til One Call, og enten så er hun veldig dum eller så forstår jeg rett og slett ikke hva hun mener. For å gjøre en lang sak kort, så var det en telefon jeg tok natten etter 30. Mars, Her er loggen: 31.03 00:30:10 XXXXXXXX 47:49 (X = telefonummeret jeg ringte). Jeg prøver å si at den datoen der fortsatt er mars, og ikke bør komme sammen med aprildagene i samme regning, men gang etter gang sier kundebehandleren til meg: Om du var trafikk på din tlf den siste dagen av mars noe sent på kvelden så kan det være at denne trafikken ikke ble registrert før dagen etter.Ha en fin dag! Så sendte jeg mail tilbake og sa at den samtalen ikke var på siste dag i mars, men nest siste dagen sent på kvelden og ikke bør være der. Det er jo passert midnatt og dermed er den en ny dag å i dette tilfellet en ny mnd, så den er riktig den fakturaen.Ha en fin 17 Mai! Med vennlig hilsen Jeg har snakket med hun på 5-6 mailer om denne saken, og var ganske lei siden enten så forstår hun meg ikke, eller så greier hun ikke å forklare på en måte slik at jeg forstår, så jeg bare høflig om at hun sendte saken til en annen kundebehandler. Og fikk da dette i svar: Du får heller ringe oss på04300 om du mener det er feil. Jeg mener det er riktig, da når det er passert midnatt skal den være på April noe den er. Dere som har One Call, skal ikke en måned begynne første dagen i måneden, altså 1. April 00:01? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er ikke helt sikker men banker bruker 30 dager som en måned når de skal beregne renter. Mulig One Call tenker i slike baner? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Tror du har lite å gjøre for tiden jeg Holder med kundebehandleren din. Sorry! .p Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Den 31 mars kl 00:30 er jo fortsatt i mars? Eller har det skjedd noe revolusjonerende på kalenderfronten som gjør at den siste dagen i en måned, for eks 31 mars, tilhører den neste? Kl 00:30 den 31 mars er natt til den siste dagen i mars. Eg forstår ikke problemet. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Den 31 mars kl 00:30 er jo fortsatt i mars? Eller har det skjedd noe revolusjonerende på kalenderfronten som gjør at den siste dagen i en måned, for eks 31 mars, tilhører den neste? Kl 00:30 den 31 mars er natt til den siste dagen i mars. Eg forstår ikke problemet. Jeg regner med at trådstarter egentlig mener 30 minutter over midnatt den 31. mars, altså egentlig den 1. april 00:30 (altså en halvtime inn i den 1. april). Det spørs hvordan man leser slikt, men jeg tolker det også slik som deg - at 31. mars 00:30 er 30 minutter inn i den 31. mars. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) edit: beklager josh909, eg leste innlegget ditt helt feil Eg synes det er utrolig at det skal være noen tvil rundt dette. Det kan være mye diskusjon hva som menes med neste helg når det sies på en torsdag, men dette er noe annet. God 17 mai folkens! edit: feil tolkning og en skriveleif. Endret 17. mai 2008 av nomore Lenke til kommentar
unwill Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Hvis noen har One Call regninger liggende, så kan de jo sjekke om det er vanlig praksis. Det som skjedde var at i mars brukte jeg telefonen lite. Da 31. mars ringte jeg en litt lenger samtale for å bruke gratisminuttene mine. Og i april ringte jeg normalt igjen, tett opp imot grensen med gratis minuttene. Men siden de har tatt 31. Mars i april minuttene mine så har det slått litt uhelig an på telefonregningen min. Ikke at det er noe problematisk å betale pengene, for det er jo ikke noe store beløp det er snakk om, men bare av prinsipp... Tatt fra One Calls hjemmeside: Etter oppstartsmåneden får du full effekt av antall gratisminutter og SMS, altså 90 gratis SMS og 120 gratis ringeminutter per kalendermåned. Merk at ubenyttet gratisforbruk ikke overføres til neste måned. Nå skal 17. Mai feires med eksamenslesing Gratulerer med dagen alle sammen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Den 31 mars kl 00:30 er jo fortsatt i mars? Eller har det skjedd noe revolusjonerende på kalenderfronten som gjør at den siste dagen i en måned, for eks 31 mars, tilhører den neste? Kl 00:30 den 31 mars er natt til den siste dagen i mars. Eg forstår ikke problemet. Jeg regner med at trådstarter egentlig mener 30 minutter over midnatt den 31. mars, altså egentlig den 1. april 00:30 (altså en halvtime inn i den 1. april). Det spørs hvordan man leser slikt, men jeg tolker det også slik som deg - at 31. mars 00:30 er 30 minutter inn i den 31. mars. Sjølvsagt, det finnes kun eitt tidspunkt som er 00:30 den 31. mars, og det er natt til 31. mars. Natt til 1. april så er det 1. april kl. 00:30. Det er ikkje noko tolkningsspørsmål, det er fakta. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Les de fulle vilkårene til one call ang når fakturaperioden er, ikke bare hva reklamen sier. Om det står kalendermåned der også, send et skriftlig krav til one call ang feilfakturering, ikke bare en fortsatt mailkonversasjon men et formelt brev der du sier enkelt og greit at det du har ringt i mars ikke skal på april-månedens regning, og at du vil ha kreditert det du er overfakturert. EDIT: Jeg fant vilkårene, og de nevner ikke faktureringsperiode der eller noe, bare en generell svada-avtale. Da kjører du dette mer formelt fra nå av, spør ikke, KREV. Endret 17. mai 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Zonnibel Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Tror du har lite å gjøre for tiden jeg Holder med kundebehandleren din. Sorry! .p Du, den der var veldig teit. Lite å gjøre my ass - dette går selvfølgelig på prinsipp! Hvis OneCall stadig driver og overfakturerer 14 kr. her og 25 kr. der, blir mange små penger fra oss veldig fort store penger for OneCall. Rett SKAL være rett, uansett hvor lite beløpet er. En tlf. tatt i mars skal selvfølgelig IKKE bli lagt til neste mnd. Da blir jo hele poenget med gratis minutter pr. MÅNED borte. Og til trådstarter: de prøvde seg med det samme til meg. En samtale tatt den 30. januar ble lagt til februar, så gratisminuttene for februar mnd. selvfølgelig ble overskredet. Jeg ga meg ikke, men det var SVÆRT vanskelig å få kundebehandler-dama til å forstå. Hun ga seg til slutt da.. Lykke til - ikke gi deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå