Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med å få åpnet porter på fiber nettet

Anbefalte innlegg

Hei, sliter nå med å få åpnet porter på min nye trådløse ruter. Grunnen til at eg ikkje bruker den innebygde i fiber sentralen er at den har dårlig dekning. Må eg forwarde porter i fra sentralen til den nye ruteren min ? Og hvordan kan det gjøres ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper sikkert hvis du kunne fortalt hvilken fiber internett leverandør du har :)

Men det er to måter å gjøre dette på. Den ene er å forwarde porter fra isp ruter til egen ruter og derfra til pc. Den andre er som allerede fortalt. Sette isp ruter i bridge mode til egen ruter, og derfra forwarde til pc.

Et tips er å sjekke selfcare siden til din isp, eller ringe support og få de til å ordne alt frem til din ruter.

Lenke til kommentar
Det hjelper sikkert hvis du kunne fortalt hvilken fiber internett leverandør du har :)

Men det er to måter å gjøre dette på. Den ene er å forwarde porter fra isp ruter til egen ruter og derfra til pc. Den andre er som allerede fortalt. Sette isp ruter i bridge mode til egen ruter, og derfra forwarde til pc.

Et tips er å sjekke selfcare siden til din isp, eller ringe support og få de til å ordne alt frem til din ruter.

Hei, har fibernet i fra altibox (lyse) vist det er til noe hjelp :)

Lenke til kommentar

Eneste som kan gjøre det, er lyse (evnt. den lokale leverandøren).

Er ikke de villige til det, så spør om du kan få byttet telsys sentralen til den uten trådløst (den har ikke routerfunksjon).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...