Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En virkelig venn betaler tilbake.

Anbefalte innlegg

Jada. Nå er jeg fitte lei av fyren.

Han og en annen kompis lånte øl oss meg og nå er det drekking igjen og jeg sitter her uten øll.

I dag var det meningen at vi skulle og kjøpe øll. Men hva faen, de har vært og handla. Har de handa øll til meg? Nei. Fittekuker.

Ja nå fant jeg ut at han ikke er til og stole på i det hele tatt.

Engang så hadde han middagen oppe oss hans hybel, og neste dag stakk han hele dagen til en annen kompis og så på fotball mens jeg ikke hadde spist middag og var fri for brød en hel dag. Fyfaen det kaller man en venn.

Så tror jeg skal kutte han ut. Men da har jeg ingen venner her nede, har ikke vært her så lenge..

Fyfaen for en kukonge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av den grunn låner jeg ikke bort penger til venner.

Det vil si... Jeg låner kun bort penger jeg har råd til å tape. I det jeg låner dem så anser jeg dem som "tapt". Hvis jeg får dem tilbake så er det bare en bonus.

Lenke til kommentar

Synes nå kanskje du har litt feilt syn på noe som er helt fantastisk, nemlig fitte.

Når det gjelder ditt problem med en venn som ikke rydder opp etter å ha lånt diverse er det jo å droppe å ha noe mer med vedkommende å gjøre, slikt vennskap blir bare irriterende. Når folk oppfører seg slik som dette er det bare bevis på at dem er egoistiske og tenker på seg selv som mer verdt enn andre........

Dropp ham og skaff deg venner som du kan få forhold til som er bygget på tillitt hvor du VET med sikkerhet at du kan låne bort og få tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Det vil si... Jeg låner kun bort penger jeg har råd til å tape. I det jeg låner dem så anser jeg dem som "tapt". Hvis jeg får dem tilbake så er det bare en bonus.

Ditto!

Jeg betaler ALLTID tilbake. For jeg vet hvordan det er å bare låne ut penger som du aldri kommer til å se igjen.

- Viss du ikke har rå til å kjøpe øl/diverse, så vent med å kjøpe før du har egentjente penger! Slik burde alle ha tenkt, så hadde det vært null stress.

Føler det blir litt dumt å droppe et vennskap som er blitt byggd opp i gjennom lang tid(?), pga penger.

Endret av decophly
Lenke til kommentar

Jeg har vel så og si 2 type venner, når det gjelder penger.

1. De som betaler tilbake meget fort.

2. De som bruker lang tid på å betale tilbake, eller evt. ikke betaler tilbake.

De som betaler fort tilbake får som oftest alltid låne, hvis jeg har penger jeg kan låne bort.

De som bruker lang tid, eller ikke betaler tilbake for derimot ALDRI låne av meg.

Lenke til kommentar

Om du ikke tåler at folk glemmer å betale tilbake det de skylder så bør du ikke låne bort. Eventuelt presisere at du hater folk som ikke betaler tilbake før du gir dem noe. Selv så deler jeg som oftest det jeg har med vennene mine. Og jeg lar aldri vennskap gå tapt pga. penger. Jeg har lånt vekk over 10k til venner som trengte det og tok over et år før jeg fikk det tilbake en av gangene der avtalen var mer i rettning av "neste lønning". Dårlig stil? Ja, men hvem faen bryr seg. Det er bare penger. Vennskap er prisløst.

Man lærer selvfølgelig hvem som setter pris på at du er grei og hvem som ikke gjør det. De som ikke gjør det får ei låne.

What goes around, comes around.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Exactly Zappy :yes:

Penger er ikke alt, om han ikke betaler tilbake så er det vel ikke verdt og gi opp hele fyren bare pga av det?

Noe annet er å stjele penger / verdisaker / eiendeler fra venner, der går grensa. Da kan jeg først begynne og reagere

Men at en kompis kommer og legger seg langflat etter å ha stjelt penger eller andre ting , ja det er en kompis det ;)

Lenke til kommentar

Bruker selv å gi en god del og få en god del tilbake. Gir kansje litt mer enn jeg får tilbake. Dette skjer særlig på fest hvor det kan hende jeg gir bort opptil 6 øl (skjedd en del ganger).

En del folk der ute (ganske mange og) tenker kun på seg selv og hva som måtte passe dem 24/7, så ikke vær overrasket. Dritt i han derre "kompisen" og bli kjent med andre folk, burde ikke være så stort problem? :)

Virker som om det er akkurat det det er.

Lenke til kommentar
Har fått en del tilbake nå og er glad.

Middag + når jeg var skrapa på kontoen!

Så han er en skikkelig idiot, helt til neste dag da han betaler tilbake? Greit nok at han kanskje ikke har så mye omtanke over andre og deres økonomiske tilstand, men det var da voldsom til reaksjon når han faktisk gjorde opp etter seg til slutt. Hva med å fortelle han det neste gang, så kanskje han hadde en god grunn til det han gjorde (og hvorfor han ikke betalte tilbake)?

Og nå som har du har fått igjen pengene har du vel lært leksa: Ikke lån bort mer enn hva du har råd til, og pass på hvem du låner til...

:)

Lenke til kommentar

Om du faktisk mener det du sier så ville jeg revurdert bruken av ordet "venner" i den første setningen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...