Christofferaa Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei (vet det er mye å leste, men... jeg sitter langt nede i myra her) Det er virkelig KRISE nå. Jeg har hatt min Dell XPS 420 i kanskje ca 3 måneder! en måned etter jeg fikk den kom det en beskjed opp på skjermen. Der sto det at en (av de to) hardiskene feila! husker ikke helt hva det sto, men det var noe med at den ikke kunne lese riktig. Jeg ignorerte hele greia. Eller... jeg bestilte en 500 GB ekstern harddisk på mandag denne uka. har ikke kommet enda... Den er til backup ol, men det er trolig for sent... eller? Problemet har utvikla seg! I går kveld da jeg skulle slå av PCen brukte den eeeeeeeving lang tid på å slå seg av. logger av... sto det i over 10 min! jeg slo av strømmen! Da jeg skulle ta den på igjen brukte den helt utrolig lang tid på å slå seg på. men den gikk på... I dag, da jeg kom hjem fra skolen, slo jeg den på. Først kom sånn DELL greier opp, (som det altdig har gjort) så ble skjermen svart og det skjedde ikke noe! lot den stå et kvarters tid, det eneste som kom opp var en error message der det sto at et program eller noe ikke fungerte... jeg fatta ikke helt det som sto. da jeg trykka ok var det fortsatt svart skjerm... det skjedde ikke en eneste ting. Jeg slo av strømmen. Huff det liker jeg ikke. Jeg er ganske sikker på at det er noe galt med harddisken her... får da den sto på sånn svart skjem i flere minutter, kom det hele tiden/hvert 6 sekund sirka... en klikk-lyd fra den ene harddisken! RAID:1 eller 0 husker ikke. Denne hardisken har trolig tatt kvelden :/ etter bare 2 - 4 måneder! ER DETTE EN KLAGESAK? Skal jeg ringe til dell og spørr om de kan sende en ny harddisk? Jeg har jo posta det med HDproblemet før, her på en eller annen tråd. Om jeg ikke tar feil, er hardiskene mine slik at filer og mapper er delt utover på 2 harddisker samtidig... altså at de jobber sammen! så hvis en ryker så er jeg doomed? eller? Er det noen som vet hva jeg skal gjøre? Det som er så forbaska kjip er jo at jeg ikke har fått den eksterne harddisken som jeg bestilte på mandag enda... så jeg har ikke fått sikkerhetskopiert. fillern... Er det MIN feil at den ene HDen har tatt kvelden? har jeg krav på ny? En ting til jeg lurer på.. er det mulig å bare kjøpe/få en ny harddisk og putte den inn i PCen igjen og så starte PCen? vil det funke da? eller må jeg innstalere oprativsystemet og alt det pisset?¨ EDIT: "Skal jeg koble fra den ene harddisken (den som er ødelakt) og så starte opp PCen med kun den ene/andre? er det lurt?" Noen som har noen forslag til løsning her? Takker uansett! Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 PROBLEMET ER LØST:) Jeg ringte til Dells XPS 24/7 support og der fikk jeg beskjed om at de skulle sende 2 nye disker! #Tråd kan stenges! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå