Gå til innhold

kjøpe nå (N82 f,eks ) eller vente på fremtidige mobiler?

Anbefalte innlegg

Jeg har sterkt vurdert og kjøpe meg nokia n82, men lurer på om jeg heller burde vente og se om det kommer noe nytt snart.

Den jeg har sett litt på er SE xperia og den er vell den eneste jeg kunne tenkt meg som forelåpig man vet skal komme.

Men føler det er litt vell og vente siden jeg trenger ny tlf nå.

Det jeg lurer på om n82 er , vill den ha en ulempe siden den ikke har så stor touch skjerm som enkelte? er på utkikk etter en smart telefon som kan gjøre masse stilig og setter dette da noen begrensninger.

I tilleg så har jeg en jailbreaka ipod touch, så det er ingen fare.

Og nei jeg vill ikke ha iphone, blandt annet for at den har dårlig kamera og ikke video i utgangspunktet, i tilleg så er det umulig og bruke den med bare en hånd, spesielt når man skal skrive. og sist men ikke minst: " Er det iPhone..... Kan jeg få lov og holde den? Ja er du fornøyd med den?"

Så skal jeg kjøpe en rå kamera/allt mulig smart telefon dvs n82 eller er den en stor ulempe med at den er i gammel utforming?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har N82 selv. Elsker den (ikke fordi jeg er Nokia fan, men den er så kjapp med alt).

Kameraet er veldig bra! (se Mobilkamera-tråden til N82 f. eks). Den tar veldig gode videosnutter også.

Den har ikke stoppeklokke, men don't worry. Dette kan lastes ned fra nettet og installeres på 1-2-3. Samt MASSE andre funksjoner og gadgets. Spør i N82-tråden for mere informasjon :)

Lykke til med valget ditt!

Edit: Lå med et bilde tatt med N82.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=225489

Endret av Baloni
Lenke til kommentar

er det noen som har prøvd opera MOBILE på den,ikke opera mini?

finner ingenting om det noe sted, synns opera mini er egentlig ganske greit,men er mobile mye bedre eller?

men selvfølgelig så vet alle att det er mye og velge i når det gjelder programmer. f,eks så så jeg en eller annen sports applikasjon som kunne måle fart og vise hvilke løyper du hadde kjørt i ski-bakken. men vill jeg gå glipp av noe siden den ikke har trykkfølsom skjerm?

Lenke til kommentar
er det noen som har prøvd opera MOBILE på den,ikke opera mini?

finner ingenting om det noe sted, synns opera mini er egentlig ganske greit,men er mobile mye bedre eller?

men selvfølgelig så vet alle att det er mye og velge i når det gjelder programmer. f,eks så så jeg en eller annen sports applikasjon som kunne måle fart og vise hvilke løyper du hadde kjørt i ski-bakken. men vill jeg gå glipp av noe siden den ikke har trykkfølsom skjerm?

Det sports-programmet har jeg! Er veldig bra.

Nei, du vil ikke gå glipp av noe om du ikke har trykkfølsom skjerm. Det er egentlig bare på forsøksstadiet ennå, og kommer til å bli mye bedre om noen få år.

Lenke til kommentar

hvis windows mobile kommer i 09 + vente til det har kvitta seg med barnesykdommer etc. så snakker vi om ca ett år mer eller mindre så da kan jeg bare bytte n82en imot en sånnen.

det må i såfall være en med fysisk tastatur, orker ikke og høre fjortissene snakke om "iphone wannabe" hvorfor skal allt plutselig være det??

til og med telefoner som kom myyye før den blir kallt det.

ok skal ikke legge sjul på att mange løsninger ligner på det den har, men det er det samme som om man skulle kalt mercedes for bmw wannabe siden de hermer med og ha 4 hjul på bilene sine.

hva ellers skulle de andre ha gjort?

Lenke til kommentar
hvis windows mobile kommer i 09 + vente til det har kvitta seg med barnesykdommer etc. så snakker vi om ca ett år mer eller mindre så da kan jeg bare bytte n82en imot en sånnen.

det må i såfall være en med fysisk tastatur, orker ikke og høre fjortissene snakke om "iphone wannabe" hvorfor skal allt plutselig være det??

til og med telefoner som kom myyye før den blir kallt det.

ok skal ikke legge sjul på att mange løsninger ligner på det den har, men det er det samme som om man skulle kalt mercedes for bmw wannabe siden de hermer med og ha 4 hjul på bilene sine.

hva ellers skulle de andre ha gjort?

Denne da: P5i Den skal jeg kanskje kjøpe..

Lenke til kommentar

ja faktisk den så interessant ut, men er det der UIQ noe bra da? ser ut som den kommer til og ha mye fokus på kamera med de nye knappene og sånnt, men hvorfor ikke plasere de på sidene som på de andre nye cyber-shotene?

men hva med video kvalitet og sånn tror dere?

Det ser heller ikke ut til at den har mini jack inngang, HATER de der sørgelige walkman adapterene men ingen krise.

Lenke til kommentar

ja faktisk den så interessant ut, men er det der UIQ noe bra da? ser ut som den kommer til og ha mye fokus på kamera med de nye knappene og sånnt, men hvorfor ikke plasere de på sidene som på de andre nye cyber-shotene?

men hva med video kvalitet og sånn tror dere?

Det ser heller ikke ut til at den har mini jack inngang, HATER de der sørgelige walkman adapterene men ingen krise.

Jeg tror IUQ er ganske bra.. også bygges det på samme system som s60 bruker også.. som er i n82..

Lenke til kommentar

var og så litt på telefoner i dag, ganske sikker på att jeg kjøper n82 i kveld.

har og sett litt på n81 faktisk, selv om den fikk dårlig kritikk av amobil.

den koster kun 2.000 kr uten operatørlås (2 GB)

lillebror skal faktisk kjøpe den bestemte han seg for.

den telefonen var faktisk mye bedre enn forventa, gikk fint med menyknottene og vell kansje ikke så bra kamera, men kunne faktisk tenkt meg den selv nesten.

Lenke til kommentar
var og så litt på telefoner i dag, ganske sikker på att jeg kjøper n82 i kveld.

har og sett litt på n81 faktisk, selv om den fikk dårlig kritikk av amobil.

den koster kun 2.000 kr uten operatørlås (2 GB)

lillebror skal faktisk kjøpe den bestemte han seg for.

den telefonen var faktisk mye bedre enn forventa, gikk fint med menyknottene og vell kansje ikke så bra kamera, men kunne faktisk tenkt meg den selv nesten.

Problemet med N82 er elendig byggekvalitet. Skjermen ripes opp før du rekker å tenke deg om og menytastene knirker så mye at det er pinlig. Utover det har den jo alt. GPS`en er dog mildt sagt på bærtur her i Oslo, sjelden kjørt så mye feil. Jeg solgte min og fikk begrenset tapet.

Lenke til kommentar
Jeg ville også ventet, n82 er i utgangspunktet så anonym som en svart dress i en begravelse.

Spennende telefoner er på gang(selv om nokia ikke bidrar særlig på den fronten da)

Vente,vente,vente.Hva er vitsen med det?Det vil bestandig komme noe som er nyere og kanskje bedre.Men hvis du skal vente så er det liten vits å kjøpe telefon.Da blir det aldri noe kjøp.

Lenke til kommentar
Jeg ville også ventet, n82 er i utgangspunktet så anonym som en svart dress i en begravelse.

Spennende telefoner er på gang(selv om nokia ikke bidrar særlig på den fronten da)

Vente,vente,vente.Hva er vitsen med det?Det vil bestandig komme noe som er nyere og kanskje bedre.Men hvis du skal vente så er det liten vits å kjøpe telefon.Da blir det aldri noe kjøp.

så sant så sant....men poenget her er telefonen som er nevnt(N82) er så kjedelig at nesten ALT ANNET er en begavelse og verdt å vente på

Lenke til kommentar

Alternativene dine til n82 er ikke mange i dag, og ingen av dem er særlig mere å hoppe i taket for

k850i er en middels telefon, det samme ku?990 som i tillegg mangler tastatur, noe som er et must på en telefon

Kanskje derfor du bør vente litt....

Men om du liker utformingen og innhold så skjønner jeg ikke hvorfor du vil vente?

Jeg personlig er litt spent på u900 soul til samsung, synes samsung gjør mye riktig for tiden. Problemet der er kalenderdelen som er suverent best på nokia/windows telefonene

Kanskje G900 til sony e, som muligens nå får en bedre løsning på akkurat dette

Lenke til kommentar

Det som er idag er at de nye mobilene som stadig kommer har masse funksjoner og dill dall. Men har du bruk for alle disse funksjonene? Det er det spørsmålet du må stille deg. Hvilke funksjoner er viktige for deg, hva som er viktig for deg?? lettere og velge mobil for deg hvis vi/jeg vet det! ;)

Mange som kjøper det dyreste og beste mobilen med alle funksjoner som finnes, men tror neppe at alle som kjøper en mobil bruker alt som finnes på mobilen! F.eks har noen kammerater som har kjøpt seg N95 8GB og de bruker ikke halvparten av funskjonene på mobilen!

Lenke til kommentar

Kjøpt N82. sitter her fornøyd og innstalerer nye ting på den.

det at den ikke har trykkfølsom skjerm merkes littegrann på brukervennligheten på navigasjon. ellers går det kjempeflott og utføre ting på den, litt stress av og til og få programvare inn på den. men jeg finner ut hvordan man gjør det smertefritt på sikkert en annen forum tråd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...