Gå til innhold

HDCP over dvi og vga?

Anbefalte innlegg

Hei, folkens!

Kjøpte WinDVD 9 +BR for å spille av HD-DVDer, starter opp, og får beskjed om at skjermen ikke støtter hdcp, hvilket den skal gjøre (Tatung 32"), skjermkortet osv støtter også hdcp. Så jeg mailer support, og får til svar at man trenger både dvi _og_ VGA for å få hdcp, har ikke hørt om dette før, er det en vanlig løsning? Har ikke fått prøvd det enda, men får jo sjekke etterhvert.

Kunne jeg sluppet dette med et nyere skjermkort? Noen som vet om WinDVD funker bare med en DVI kabel fra feks. HD2600 eller HD3470 kortene? Disse vil jo uansett være en oppgradering fra x1600PRO som jeg har nå.

På forhånd takk for svar

HD er bra terapi :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger kun DVI, alternativt kan du bruke DVI->HDMI

Ja, det var det jeg trodde, men da får jeg beskjed om at WinDVD ikke kan spille beskyttet materiale. Og supportens svar var altså å koble til både DVI og VGA. Syns det hørtes merkelig ut... Får prøve når jeg får mulighet, men føler meg heller tvilende på om jeg får HD-bilde.

HDMI på TV-en har et problem med oppløsningen, leste at man måtte oppdatere EDID for å fikse det, så jeg tenkte det var vel så bra med DVI.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Gammel tråd så du har kanskje fått fikset det, men problemet var nok at skjermkortet ditt (x1600) ikke støttet HDCP. Nyere skjermkort (alt fra ATI med HD forran i allfall) støtter HDCP.

Edit: Var visst litt snar, ser ut som om i allfall noen x1600-kort støtter HDCP.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...