Whitemist Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Hei, Selv om det ikke ser slik ut på været pr. nå, så er det jo grillsesong. Mitt spørsmål; - Er det lov å ha grill på balkongen i en blokkleilighet? Er gassgrill OK, er det kun elektrisk grill som er lov, eller er det rett og slett ikke lov overhodet med grill på balkongen? Hadde satt pris på så lite "tror" og "syntes" som mulig, og heller fått svar av noen som visste. Er Oslo, vet ikke om dette er av betydelse. På forhånd stor takk //Lars Erik Endret 16. mai 2008 av Whitemist Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Jeg tror det er noe du må ta opp med styret der. det er i hvertfall hva jeg syntes... hehe.. Men seriøst så er jeg ganske sikker på at det er opp til hvert beboerene i hver blokk å ta opp internt. dere har ikke noe reglement som det står i? Endret 16. mai 2008 av fatalicus Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Burde stå i husreglementet. Sett der? Kullgrill på balkong i boligblokk bør du nok ihvertfall unngå... Lenke til kommentar
Largie Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Borettslagreglene setter begrensningene. I vårt borettslag står det spesifisert at kullgrill ikke er lov, men de nekter ingen å ha grill av andre typer. Forøvrig vil jeg anse elgrill som mer "safe" i borettslag siden de har en konsentrert varme, men det er ikke kos som kullgrillen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Der jeg bodde før så var det kun kullgrill som var spesifisert forbudt. Men det er opp til hvert enkelt borettslag å sette grensene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) I vårt sameie er kullgrill forbudt mens gass og elektrisk er tillatt. Sannsynligvis har dette med røyk/sot avvikling og bittelitt med brannfare å gjøre, da hele blokka vår er i betong. Den eneste plassen du kan få ett korrekt svar på om gassgrill er lov i akkurat din blokk er vedtektene i boretslaget/sameiet ditt. De varierer nemlig fra sted til sted alt etter hva sameiet/boretslaget på allmøte har vedtatt. Hvis du ikke har fått en kopi av vedtektene/ordensreglene så er et bare å ta kontakt med styret Endret 16. mai 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Håper ikke du bor i blokka mi Synes ikke det er særlig forsvarlig å ha åpen flamme på en balkong. Elektrisk grill er ganske greit for de produserer ikke like mye varme som kull/gassgriller.. Blir jo ganske varmt oppunder tak/balkongen over Lenke til kommentar
Whitemist Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Tusen takk for svar. Dere hadde naturligvis helt rett; svaret lå i husordensreglene. Vi har lov til å benytte gass-/elektrisk grill, men ikke kull. Det er HELT iorden for min del. Sålenge jeg får ha gassgrill der, så kan vi beholde leiligheten en stund til God sommer til alle, og takk igjen //Lars Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå