Cookiebird Skrevet 16. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Kjedelig<Mystikk, eller hur? EDIT: Bare i hos meg fargene blir blasse? I tilefelle er det jo helt meningsløst. Noen komprimeringsfeil jeg kan ha begått? Endret 16. mai 2008 av Cookiebird Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 Konverter til sRGB før du lagrer. Fargerommet AdobeRGB, som du har brukt, er større enn sRGB, men kan ikkje visast skikkeleg av nettlesarar. Dette fører ofte til litt blasse fargar. Du gjer det under Edit --> Convert to profile, trur eg. (Eller color settings. Eit eller anna på Edit-menyen iallfall.) Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 Takker Torbjørn. Tenkte det var noe slikt, men fant ingenting vettugt under image->mode-> Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 16. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 Fint bilde. Jeg liker det enkle og drømmende. Kanskje det hadde vært fint i sort/hvitt med høy kontrast? Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 16. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 ja, bilde er som du selv sier veldig kontrastløst. ta flere andre bilder du vil dele, og gå gjerne litt nærmere, og få bedre fokus. jeg ville også hatt himmelen mye mer spennende BTW. Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 Vil ikke ha bedre fokus, og kontrastnivået er jeg fornøyd med. Hele poenget var å skape et deilig, drømmende bilde. Men enig med Kaamilla, i at jeg burde prøve en b/w konvertering. Skal gjøre det så fort jeg "sobrer up" Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 16. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 neivel. hvorfor spør du om feedback da? Deilig? Jeg synes veldig sjelden bilder som er tamme er deilige å se på. Og eg drømmer ikkje om særlig mye av dette heller, det eneste jeg får i hode er å være dårlig på på en båt, og se utover et landskap med dårlig syn. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) neivel. hvorfor spør du om feedback da? Deilig? Jeg synes veldig sjelden bilder som er tamme er deilige å se på. Og eg drømmer ikkje om særlig mye av dette heller, det eneste jeg får i hode er å være dårlig på på en båt, og se utover et landskap med dårlig syn. Here you go again... Fint bilde, litt lite bilder og en skjev horisont, horisonten kan jo reddes med litt Free Transform Edit: jeg er faktisk usikker på om det er jeg som ser skjevt, eller om det er den som er skjev. Kan noen bekrefte / avkrefte dette for meg? : P Endret 17. mai 2008 av J@cob Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mai 2008 Horisonten er faktisk ikke skjev, men fjellene går innover i en fjord, så det skapes gjerne et slikt inntrykk. Usikker selv på om jeg skulle rette det eller ikke. Og til deg ang. "hvorfor spør du om feedback da?". Jeg er ikke hundre prosent fornøyd med bildet, likevel er jeg ikke misfornøyd med de trekkene du pekte ut. Fokus og kontrast er ikke alt ved et bilde, må vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå