Gå til innhold

Leiter etter nyere 2D RPG spill

Anbefalte innlegg

Som emnetittle sier så leiter jeg etter nytere 2D RPG spill. Er det samme hvilken sjanger det er i; Sci-Fi, Fantasy osv.

Synes at 2D spill har bedre handling og opplevelse, 3D spillene henger seg opp i det visuele for mye.

Jeg føler at det er stor mangel etter 2D spill og har ikke lagt merke til noen nye spill i det siste som er laget i 2D, så jeg håper at noen her kan har noen anbefalinger.

Og jeg tenker ikke på Baldurs Gate osv, jeg leiter etter noen nye spill fra de siste årene.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel stort sett bare indieutviklere nå som bruker 2D til å lage rollespill lenger. Kan ikke huske et eneste rollespill i 2D som har kommet de siste årene. Litt dumt, men sånn er det nå bare.

Tre spill her, som kanskje kommer i år, om de kommer i det hele tatt, Heretic Kingdoms: Reluctant Hero, Age of Decadence, og The Broken Hourglass:

http://www.rpgwatch.com/show/article?artic...ef=0&id=111

http://www.irontowerstudio.com/

http://www.planewalkergames.com/content/view/62/1/

Lenke til kommentar

Ha er definisjonen på 2d RPG? Type Diablo?

Titan Quest er ganske likt Diablo. Dessuten anbefaler jeg Sacred som jeg spilt en del for noen år siden... ja faen, dette var jo ikke helt nytt nei.

Virker ikke som det har kommet så mange slike spill på noen år.

Lenke til kommentar

Titan Quest er ganske likt Diablo. Dessuten anbefaler jeg Sacred som jeg spilt en del for noen år siden... ja faen, dette var jo ikke helt nytt nei.

2D er 2D .. Alt som ikke rendres i realtime. :) Jeg tror trådstarter tenker på 2D-isometriske RPG's a'la Baldurs Gate osv. Diablo 2 er jo forsåvidt i 3D (character'n) med 2D-landskaper og det kan jo med visse unntak kalles 2D.

Lenke til kommentar

2D er 2D .. Alt som ikke rendres i realtime. :)

2D er to dimensjoner (Som oftest sett fra siden slik at man bare kan gå mot høyre/venstre og opp/ned), mens 3D er 3 dimensjoner (Høyre/venstre, opp/ned og frem og tilbake) ;)

Lenke til kommentar

2D er 2D .. Alt som ikke rendres i realtime. :)

2D er to dimensjoner (Som oftest sett fra siden slik at man bare kan gå mot høyre/venstre og opp/ned), mens 3D er 3 dimensjoner (Høyre/venstre, opp/ned og frem og tilbake) ;)

Takk for at du forklarte meg (?) det.

Lenke til kommentar
Siktet ikke til noen spesiell, ville bare si det slik at det ikke bli noen missforståelser :)

:)

Grunnen til at jeg skrev "rendres i realtime" er fordi noen spill bruker sprites som 'ser' ut som 3D osv.. Du har jo selvfølgelig rett og det jeg skrev kan kanskje virke litt rart, da 2D også 'rendres'.. :)

Lenke til kommentar
Du kan jo sjekke ut Eschalon, som er et indie-RPG av ganske så bra kvalitet.

Nokså dårlig grafikk, men skal se på den.

Odin Sphere eller noe sånt. Tror det er 2D.

Ellers takk. Liker ikke slike Manga/Asian type spill ala Final Fantasy.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...