Vice Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Først oppsummerer vi fakta: vanilla coke er fælt cola light er fælt Dersom man regner godt som positivt og fælt som negativt så blir to minus etterhverandre pluss. Fælt+fælt (-+-) = Godt (+) Vel, matematisk skulle vel da vanilla coke light bli godt :o Men min intuisjon sier meg at det ikke er tilfelle Umm vel ikke helt riktig nei. Du sier at Fælt+fælt (-+-) = Godt (+) men du har jo ikke tatt i betrakning HVA som er fælt i uttrykket. Blir vel mer riktig med noe slikt: Fælt(Vanilla Coke)+ Fælt(Cola Light)= Fælt(Vanilla Coke+Cola Light) dvs. fortsatt fælt.... Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 (endret) [2 Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hva er 5-(-5) da? Jo, det er (+)10. 5-(-5) = 10 for å gjøre det enkelt stryker vi tallene: -- = + Og somsagt har jeg satt vanilla coke som fælt, og cola light som fælt. Disse er blandet sammen til en ny brus: vanilla coke (fælt, derfor -) og cola light (fælt, derfor -) = ny brus (som da blir positiv, +) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hva er 5-(-5) da? Jo, det er (+)10.5-(-5) = 10 for å gjøre det enkelt stryker vi tallene: -- = + Og somsagt har jeg satt vanilla coke som fælt, og cola light som fælt. Disse er blandet sammen til en ny brus: vanilla coke (fælt, derfor -) og cola light (fælt, derfor -) = ny brus (som da blir positiv, +) Ja men hvorfor skal du subtrahere Vanilla fra Light? Uansett vil da uttrykket bli (-5)-(-5)=0. Dvs. de kansellerer hverandre slik at det er hverken godt eller fælt... HoVeSkOt: hmmmmm.... Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Det er da Coca Cola light - lemon. Egentlig ikke spess. god. Så hvorfor drikker jeg den da.... Den er jo kjempedigg! Smakte den i England i fjor sommer og var litt skeptisk siden jeg ikke likte sitron-pepsi'en noe, men den Cola Light Lemon var jo mye bedre! Trodde ikke den hadde kommet hit til landet enda jeg - må sjekke ut i morra Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Ja men hvorfor skal du subtrahere Vanilla fra Light? Uansett vil da uttrykket bli (-5)-(-5)=0. Dvs. de kansellerer hverandre slik at det er hverken godt eller fælt... Som du kanskje merket skrev jeg og imellom.. Dessuten ødelegger du hele poenget med den kverruleringen din Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Som du kanskje merket skrev jeg og imellom.. Dessuten ødelegger du hele poenget med den kverruleringen din Nah, var ikke for å kverulere, bare påpeke at det ikke blir matematisk riktig Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 vet det ikke var 100% matematisk riktig Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 [kremt].. Kommer ny reklamefilm for Coca-Cola om 3-4 uker.. [Kremt] ..for oss alle.. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Enda en ny brus? Har ikke norske brusprodusenter ikke lært att slikt ikke vil gå i lengden. Dessverre er Norge et klønete og lite land når det gjelder brus. Må se å få tatt meg en sverigetur snart - det er lite økonomisk å stadig plukke med seg noen bokser Dr. Pepper eller Cherry Coke (0.33 liter) hver gang jeg handler Ultra med tanke på at de tar 28 kroner boksen siden den er 'spesialimportert'. :o Forøvrig er noe av det morsomste jeg gjør i utlandet å sjekke ut: 1) Ukjente og spennende brusvarianter 2) Ukjente og spennende godterivarianter Var i Tyskland med en kamerat som har det på samme måte for et par år siden - skal jammen si at dama i kassa (og de andre kundene) på et supermarked i Hannover glodde når vi kom med en trekvart full handlevogn med kun godteri og ørten forskjellige brusvarianter i. PS: En av favorittene mine (ved siden av Dr. Pepper og Cherry Coke) er Pepsi-produktet SchwipSchwap(!) som selges i flere mellomeuropeiske land - er en blanding av appelsin og cola-smak. Høres rart ut men er kjempedigg! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Nei den brusen er dårlig som fa..! fatøl.....? Hvorfor har du sensurert det? Lenke til kommentar
Knortekjeppen Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Assa.....JollyCola smaker kræpp! Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Det må være Diet Pepsi Twist, det har ikke kommet noen som helst ny Cola som er Lemon Light.. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Cola på flase er cole, og pepsi er brus Glass cola, ingen over, ingen ved siden av Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Assa.....JollyCola smaker kræpp! Kjøpte en cola på en kafè i Danmark, fikk den og begynnte å drikke. UAAAH den smakte lite godt. ser meg rundt i lokalet, og hva tror du jeg ser? RIKTIG! Ett stygt JollyCola skilt over brus dispenseren. ble litt lei meg da Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Light suuger! Det er rett og slett blasfemi!! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Det må være Diet Pepsi Twist pepsi twist light, takk. og den er nammelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå