Gå til innhold

[Løst] Word 2007 og linking av Excel-dokument (Objekt)

Anbefalte innlegg

Jeg har et word-dokument, laget i word 2003. Samme med excel-dokumentet, også laget i 2003.

Word-dokumentet linker til et excel-dokument ved hjelp av "Sett inn -> Objekt -> Opprett fra fil -> Koble til fil"

Excel-dokumentet kommer da inn i Word, men det bunnen av "bildet" mangler.

Illustrasjon:

word2007objekt.PNG

Og her er hvordan excel-dokumentet jeg henter inn ser ut:

excel2007objektting.PNG

Som man ser, så mangler jeg den siste grafiske fremstillinga i word-dokumentet, og selv om jeg tar "Oppdater kobling" skjer det ingenting.

Men! Om jeg flytter den grafiske fremstillinga opp ved siden av den andre, så synes den. Så det virker jo som om bildet er "croppa". Merkelig.

Jeg har prøvd å åpne dokumentet i Word 2002 og 2003, og der åpnes det akkurat som det skal.

Så jeg veit virkelig ikke hva dette kan være, er det en bug i 2007?

Jeg har også prøvd:

Opprette et helt nytt excel-dokument, lagt inn noen tall, lagt noen grafer, lagret.

Opprette et nytt word-dokument, linke inn det nye excel-dokumentet på samme måte somd et andre, noe som resulterte i en enda mer ødelagt "inn-linking". For meg virker det ikke som om funksjonen fungerer som den skal.. :/

Noen tips?

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Objektet får plass på en side, dette er testet med å åpne fila i Word 2002/2003. Samt å linke excel-dokumentet inn i et nytt dokument.

Prøv å endre størrelsen på objektet. Lag det smalere og høyere. Se om det ikke kan løse problemet. 99% sikker på at du ikke har plass på siden (tommelfinger målte nemlig!!) :)

Lenke til kommentar

Neida, ikke noe med størrelsen faktisk. Om jeg drar i ramma rundt dokumentet så Zoomer jeg bare. Så det hjelper lite.

Fant tilslutt en framgangsmåte;

Markere og kopiere det jeg skulle ha med i Word-dokumentet, gå i word, velge Lim inn Utvalg, koble til fil og velge excel-dokument.

Da viste alt seg slik det skulle. Merkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...